تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

یک مقام بسیج: به ارتش‌های آزادی‌بخش اسلحه می‌دهیم

یک فرمانده مقاومت بسیج وابسته به سپاه پاسداران اعلام کرد که جمهوری اسلامی تامین کننده بخشی از سلاح‌های «ارتش‌های آزادی‌بخش منطقه» است.

سرتیپ حسین همدانی پنجشنبه گذشته در جمع خبرنگاران گفت: « امروز نه تنها نیروهای مسلح ما خودکفا شده‌اند، بلکه ارتش‌های آزادی‌بخش منطقه نیز بخشی از تسلیحات خود را به وسیله ما تأمین می‌کنند.»

خبرگزاری فارس به نقل از این فرمانده ارشد نظامی گزارش کرده است که ایران «در زمینه توپخانه، خودروهای زرهی و مخابرات به خودکفایی رسیده‌» است.

سرتیپ همدانی که جانشین نیروی مقاومت بسیج از نیرو‌های وابسته به سپاه پاسداران است اشاره‌ای به نام جنبش‌هایی که ایران سلاح آنها را تامین می‌کند نکرده است.

ایران بارها گزارش‌ها مبنی بر تامین سلاح جنبش‌هایی مانند حماس و حزب‌الله لبنان از سوی تهران را رد کرده و اعلام داشته که تنها از این جنبش‌ها حمایت «سیاسی و معنوی» می‌کند.

جرج بوش رئیس جمهور آمریکا ۲۲دی ماه سال گذشته در سفر به کویت، از ایران خواسته بود حمایت از شورشیان عراقی که به آمریکایی‌ها و عراقی‌ها حمله می‌کنند، را متوقف کند.

در سوم اردیبهشت ماه امسال نیز بان کی‌مون دبیرکل سازمان‌ملل خواستار انتخاب فوری و بدون مداخله خارجی رئیس‌جمهور لبنان شده و از ایران و سوریه خواسته بود که از خلع سلاح نیروهای جنبش حزب‌الله حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، بان کی‌مون همچنین در گزارش اکتبر سال گذشته خود به مسئله نقض تحریم‌های تسلیحاتی و انتقال سلاح‌های پیشرفته از ایران و سوریه، به عنوان حامیان اصلی حزب‌الله اشاره کرده بود.
وی گفت بود: «ایران و سوریه که روابط نزدیکی با حزب‌الله دارند، باید مسئولیت جدی حمایت از فرایند خلع سلاح آن را به عهده گیرند.»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)