تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

علی کردان: استعفا نکرده‌ام

در حالی که درخواست برخی گروه‌های دانشجویی‌ و نمایندگان مجلس برای برکناری علی کردان از وزارت کشور افزایش یافته است، وی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که از مقام خود استعفا نخواهد کرد.

آقای کردان این اظهارات را در واکنش به گزارش امروز روزنامه کارگزاران که به نقل از یک منبع آگاه از استعفای وی خبر داده بود، ایراد کرده است.

علی کردان دو هفته پیش، پس از ماه‌ها جنجال بر سر مدرک تحصیلی‌اش، قبول کرد که مدرک دکترای افتخاری‌ وی از دانشگاه آکسفورد جعلی بوده است.
وی هم‌زمان گفت که از نماینده دانشگاه آکسفورد به خاطر این مسئله شکایت کرده است.

قوه قضائیه ایران امروز اعلام کرد که نماینده این دانشگاه را به دادگاه فراخوانده است.

سه تشکل دانشجویی نیز با صدور نامه‌های سرگشاده خواستار برکناری وزیر کشور شده‌اند.
اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، دفتر تحکیم (طیف شیراز) و شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، در نامه‌های جداگانه‌ای که منتشر کرده‌اند، از آقای کردان خواسته‌اند که هرچه سریع‌تر از مقام خود کناره‌گیری کند.

دو روز پیش نیز انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، با صدور نامه‌هایی خواستار برکناری وی شده بودند.

به گزارش خبرگزاری فارس، شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا در نامه خود آورده است: «تداوم حضور افرادی چون آقای کردان در دولت نهم، مهم‌ترین سرمایه این دولت که همان اعتماد مردمی است را دچار چالش جدی کرده و شعارهای دولت مکتبی را در خصوص مبارزه با بی‌عدالتی و مردمی بودن، زیرسئوال خواهد برد.»


همچنین به گزارش خبرگزاری دانشجویان (ایسنا)،در نامه مشترک اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و دفتر تحکیم (طیف شیراز) که خطاب به آقای کردان منتشر شده، آمده است: «خواستار آنیم با عمل به تکلیف خود، مصلحت نظام و دولت اصولگرا را بر وجهه شخصی خود مقدم بدانید و از جایگاه وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران استعفا کنید.»

هم‌زمان با اوج‌گیری فشار‌ها برای برکناری علی کردان، خبرگزاری مهر به نقل از سیروس برنا مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس، از پیگیری‌ برخی نمایندگان مجلس برای قانع کردن رئیس جمهور برای برکناری وزیر کشور خبر داده است.

سیروس برنا گفته است که «به نظر می‌رسد ارجح این باشد که شخص کردان ابتکار عمل را به دست بگیرد و از سمت وزارت کشور کناره‌گیری کند.»
به گفته این نماینده مجلس، «اگر این اقدامات انجام نشود مطمئنا مجلس در جلسات آتی دست به اقداماتی خواهد زد که استیضاح از جمله آنهاست.»

علی کردان سال‌ها پیش، زمانی که علی لاریجانی رئیس صدا و سیما بود، یکی از معاونت‌های این سازمان را برعهده داشت.
از وی به عنوان یکی از متحدان استراتژیک علی لاریجانی نام برده می‌شود.


در همین رابطه:
درخواست معنادار مشاور احمدی‌نژاد از علی کردان
«مدرک علی کردان تأیید شد»
بیانیه رسمی آکسفورد درباره دکترای علی کردان

نظرهای خوانندگان

این سیاست عجب هنریه
معلوم نیست پروژه کردان را مخالفان او هدایت میکنند یا موافقانش

-- بدون نام ، Oct 8, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)