تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

درخواست برکناری کردان از سوی دو تشکل دانشجویی

دو تشکل دانشجویی با صدور نامه‌های جداگانه‌ای خواستار برکناری علی کردان از وزارت کشور، به خاطر جعلی بودن مدرک تحصیلی وی شده‌اند.

آقای کردان، دومین وزیر کشور محمود احمدی‌نژاد که اعلام شده هیچ مدرک معتبر دانشگاهی ندارد، هفته گذشته اعتراف کرد که مدرک دکتری افتخاری‌اش در رشته حقوق اساسی از دانشگاه آکسفورد جعلی است.

انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف، دو تشکل دانشجویی هستند که با صدور نامه‌هایی خطاب به هیئت رئیسه مجلس و آقای کردان، خواستار برکناری وی از مقام خود شده‌اند.

در نامه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل آمده است که متاسفانه هیئت رئیسه مجلس شفافیت لازم در برخورد با تخلف وزیر کشور ندارد.

به اعتقاد صادر کنندگان این نامه، نوع برخورد اعضای هیئت رئیسه با تخلف مذکور «این شائبه را در اذهان عمومی تقویت می‌کند که اعضای محترم هیئت رئیسه مجلس منافعی در ادامه روند این تخلف دارا می‌باشند که حاضر نیستند در مقابل آن عکس‌العملی نشان دهند.»

آقای کردان سال‌ها پیش، زمانی که علی لاریجانی رئیس صدا و سیما بود، یکی از معاونت‌های این سازمان را برعهده داشت.
از وی به عنوان یکی از متحدان استراتژیک علی لاریجانی نام برده می‌شود.

انجمن‌های اسلامی یادشده، همچنین از اعضای هیئت رئیسه مجلس سئوال کرده‌اند: «آیا اگر یک فرد معمولی متهم به انجام چنین جعلی بود، بازهم شما اینگونه سکوت می‌کردید؟»

در این نامه «ساده‌لوحانه‌ترین جرم» آقای کردان از منظر دانشجویان، ندانستن فرق بین مدرک جعلی و مدرک اصلی عنوان شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف نیز امروز شنبه با انتشار نامه‌ای خطاب به علی کردان نوشت: «چه بسیار کسان دیگری که متاسفانه مدرک دوقلوی جعلی شما را دارند و در زمان روی کار آمدن شما، سخن از شکایت علیه نقدهای منصفانه را سر دادند، و امروز در سکوتی شرمگین از اقرارنامه شما فرو رفته‌اند.»

منظور بسیج دانشجویی محمدرضا رحیمی معاون پارلمانی رئیس جمهوری ایران است که علیرضا زاکانی یک نماینده محافظه‌کار مجلس پیش‌تر اعلام کرده بود مدرک دکترای وی مشابه همان مدرکی است که علی کردان به مجلس ارائه کرده است.

در این نامه از آقای کردان خواسته شده که از وزارت کشور که پستی حساس در برگزاری انتخابات در کشور است، کناره‌گیری کند.

دانشجویان بسیجی خطاب به وزیر کشور نوشته‌اند: «از شما تقاضامندیم پیش از آنکه دیگران در مورد شما قضاوت کنند، خودتان در یک تصمیم شجاعانه از کابینه استعفا دهید.»

این درخواست در حالی از سوی تشکل‌های دانشجویی مطرح می‌شود که پیش‌تر علی‌اکبر جوانفکر مشاور محمود احمدی‌نژاد در یادداشتی از وزیر کشور خواسته بود شجاعانه از سمت خود کناره‌گیری کند.

وزارت کشور، پیش از این تهدید کرده بود رسانه‌هایی که در مورد مدرک تحصیلی وزیر کشور اخبار و گزارش‌هائی «جعلی» منتشر کنند، تحت پیگرد قضائی قرار خواهند گرفت.

بنا بر گزارش‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی نیز اخذ مدرک لیسانس و فوق لیسانس توسط آقای کردان از این دانشگاه را رد کرده است.

هنوز مشص نیست که مجلس شورای اسلامی و رئیس جمهور، در مورد اعتراف آقای کردان چه تصمیمی خواهند گرفت.

وب‌سایت فرارو که گفته می‌شود از سوی گروهی نزدیک به مجمع تشخیص مصلحت نظام اداره می‌شود، امروز اعلام کرد که آقای احمدی‌نژاد تصمیم گرفته است با برکناری وزیر کشور، اسماعیل احمدی مقدم رئیس پلیس ایران را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کند.

سردار احمدی‌مقدم در واکنش به این خبر گفت که خود نیز چنین خبری را شنیده است، اما حاضر نشد آن را تائید کند.


در همین رابطه:
کردان، جعلی بودن مدرک خود را تأیید کرد
درخواست معنادار مشاور احمدی‌نژاد از علی کردان
علی کردان شکایت کرد

نظرهای خوانندگان

بسيج هم بسيج دانشگاه شريف !

-- sharifi ، Oct 4, 2008

خوشبختانه آقای کردان میزان معتنابهی از سنگ پای قزوین را خریدار کرده و در منزل خویش نگهداری می کنند و در زمان لازم به آنها نگاه می کنند و به خود دلداری می دهند. بنابراین شما اصلا نگران نباشید. ایشان منصب خود را محکم چسبیده اند و نه تنها تکان نمی خورند، تکان تکان هم نمی خورند

-- مهتاب ، Oct 4, 2008

یک کلاهبردار بدون مدرک دانشگاهی در ایران وزیر شد آنهم وزیر کشور ( حافظ جان و مال و رای مردم )
این کلاهبردار ادعا کرد مدرک دکترا دارد و وقتی مشخص شد حتی وارد دانشگاه هم نشده و حتی مدرک دیپلم او نیز تایید نشده است گفت در زمینه مدرک دکترا من شکایت دارم چون سر من کلاه گذاشته اند و اعلام کرد نه تنها صندلی وزارت را ترک نمی کند بلکه هیچ کس حق ندارد او را تحت پیگرد قانونی قرار دهد چون او یک قربانی است
(دانشگاه آکسفورد باید نفس راحت بکشد که ایشان از این دانشگاه شکایت نکرده است و دانشگاه آزاد نیز باید بترسد که روزی ایشان ممکن است از این دانشگاه شکایت کند)
من نمیدانم چه کسی به این بیچاره گفته تو دانشگاه رفتی ،و یک وزیر را گول زده و دچار توهم کرده حالا که این طور است از کیسه بابای مملکت میبخشیم بازم وزیر باش این کاغذ پاره ها که ارزشی ندارد (مگر بقیه باسوادند که تو باشی)
پیشنهاد من این است که تا میتوانی اسناد سری مملکت را مطالعه کن تا اگر کسی هم حرفی زد بتونی گروکشی کنی

-- بدون نام ، Oct 5, 2008

با سلام
بايد عرض كنم تنها مدارك جعلي آقاي كردان لو رفته ولي بسيارند آدمهاي ديگر كه پستهاي بالا دارند ومدارك تقلبي دارند
بطور كلي مدرك سواد نمي آورد ولي دروغگويي و تقلب از سوي آقاياني كه ادعاي مسلمانيشان گوش فلك را كر كرده بسيار زشت است. معمولا انساني كه راحت دروغ بگويد ميتواند دست به هر جنايتي بزند.
در حال حاضر قوه قضاييه ميبايست ايشان را محاكمه و زندان كند

شهرام

-- شهرام ، Oct 5, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)