تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

بازداشت اعضای کانون صنفی معلمان

بنا به گزارش سایت کانون صنفی معلمان ایران، تعدادی از اعضای کانون صنفی معلمان تهران و نیز اعضای کانون های صنفی معلمان سراسر کشور، امروزسه‌شنبه در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

سعید محمدی وکیل دادگستری و مشاور حقوقی کانون صنفی معلمان در گفتگو با رادیو زمانه گزارش‌ها مبنی بر بازداشت اعضای این کانون را تائید کرده است.

به گفته آقای محمدی، دستگیری این افراد پس از برگزاری جلسه شورای هماهنگی فرهنگیان سراسر کشور که به میزبانی کانون صنفی معلمان تهران و در منزل یکی از فرهنگیان، واقع در منطقه چهار تهران برگزار شد، انجام گرفته است.

در این جلسه فعالان صنفی معلمان سراسر کشور حضور داشتند.

آن‌طور که این وکیل دادگستری اعلام کرده «بعد از آغاز گردهم آیی، اعضای کانون صنفی معلمان تهران شامل آقایان؛ بهشتی ، باغانی، فلاحی، قریشیان زینال زاده، نوری، بهلولی، نیک‌نژاد و چند تن دیگر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.»

از سرنوشت هیچ‌یک از بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نیست.

به گفته مشاور حقوقی کانون صنفی معلمان «این اقدام ادامه همان ممانعت‌هایی هست که جلسه شورای هماهنگی فرهنگیان سراسر کشور قبلا با آن روبرو بوده است.»

پیش‌تر مقامات امنیتی ایران مانع از برگزاری جلسه شورای هماهنگی فرهنگیان سراسر کشور به میزبانی استان مازندران شده بودند.

سعید محمدی در مورد دستور کار نشست امروز کانون صنفی به زمانه گفت: «این جلسه مربوط به شورای هماهنگی کانون صنفی معلمان سراسر کشور است و همانطور که از نامش پیداست، دستور کار آن مربوط به کمیته استان هاست که در هر ماه در یک استان برگزار می‌شود و کارش بررسی برنامه کاری کانون، مسائل مربوط به بازگشایی مدارس و امورصنفی معلمان بوده است.»

آقای محمدی می‌افزاید: «فعالیت این معلمان صنفی است و هیچ اخلالی در امنیت ایجاد نمی کند و معلمان به دنبال فعالیت‌های صنفی خود هستند و امیدواریم زودتر به کانون خانواده‌های خود باز گردند.»

آخرین گزارش‌ها به نقل از سایت کانون معلمان صنفی ایران حاکیست که بازداشت شدگان ابتدا به پاسگاه هفت حوض نارمک و سپس به پلیس امنیت تهران واقع در میدان سپاه منتقل شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مگر معلمان این کشور چه می خواهند که مستوجب زندان شده اند آیا این حق قانونی آنها نیست که یک نهاد صنفی غیر دولتی داشته باشند

-- مرتضی ، Sep 16, 2008

بگذرد این روزگار تلخ تر از زهر ...............

-- ذبیح اله صفری ، Sep 16, 2008

چه می شود گفت؟!چه می توان گفت؟!

-- karo ، Sep 16, 2008

من بیشتر عقم از این می گیرد که عده ای اسم خاتمی را می اورند و می خواهند فرصت تاریخی دیگری برای ادامه ی بقای این رژیم ایجاد کنند.

-- حامد.الف ، Sep 16, 2008

ملتي كه بر سر اهل فرهنگش اين چنين بياورد ، آنچه كه به بار خواهد آورد چيزي جز تملق و چاپلوسي و ويراني نخواهد بود .

-- ه ، Sep 17, 2008

این حکومت و مخصوصا این دولت در پیتی از فرهنگیان و معلمان آگاه نا امید شده و مطمئن است که فرهنگیان آزاده هیچوقت بله قربان گو نخواهند شد با اینکه تعدادی از فرهنگیان را نان به نرخ روز خور کرده اند ولی در کلیت فرهنگیان از حق خود نمی گذرند و نبض این کشور در نهایت به دست فرهنگیان است به امید اتحاد همه فرهنگیان این مرز و بوم

-- هشترودی ، Sep 17, 2008

مزده ای دل که مسیحا نفسی می اید که ز انفاس خوشش بوی کسی می اید . سر انجام مگر چه قدر میتوانند بگیرند و ببندند . معلمان روشنگران این جامعه اند

-- محمد قدسی ، Sep 17, 2008

همیشه معلمان و دانشجویان و دانشگاهیان در زنجیر اسارت حکام ظالم بوده اند

-- بدون نام ، Sep 21, 2008

تبریک به معلمان منفعل و خفته که فقط به فکر پنیر و تخم مرغ سر برجشان هستند و نمی دانند که چه به سر کسانی که دارند از حق آنها دفاع می کنند می آید. یک و نیم میلیون معلم و 14 میلیون دانش آموز هر کاری بخواهند می توانند بکنند . ولی می بینیم که هیچکس دم بر نمی آورد . رسیدن به حق ،ایثار و فداکاری می خواهد نه خموشی و خفتگی و انفعال. آن هم با این وزیر بی لیاقت و تنگ نظر که از هر راهی بتواند می خواهد معلمان را به خاک سیاه بنشاند.

-- شهرام ، Sep 22, 2008

به آقایی که در بالا گفته اند چه می شود گفت و چه می توان گفت می گویم که تا زمانی که تفکری مثل تفکر جنابعالی هست هیچ نمی توان گفت ولی اگر لحظه ای بیندیشی که نیرویی در آموزش و پرورش هست که از هزار بمب نیتروژنی هم قوی تر هست آنگاه می فهمی که همه چیز می توان گفت و کرد.خیلی ذلیل هستن بعضی ها.

-- امید ، Sep 22, 2008

دستگیر کنندگان مطمئن باشند که با دستگیری نمایندگان معلمان نمی توانند جلوی اعتراضات به حق معلمان را بگیرند. معلمان نظاره گر اعمال انها هستند و دستگیری نمایندگان خود را بی پاسخ نخواهند گذاشت.اینبار پاسخ معلمان بسار شدیدتر از قبل خواهد بود چرا که حکومت و دولت انها را به بنبست کشانده است.معلم میمیرد ذلت نمی پذیرد

-- معلم جوان ، Sep 23, 2008

من خود یکی از معلمان ایران با 15 سال سابقه تدریس در جریان وقایع اخیر منجر به ترک کشور شدم حال در کشور غریب محتاج راهنمایی هستم لطفاً راهنمایی کنید.
امید

-- omid ، Sep 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)