تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آزمایش موشک فوق‌مدرن توسط سپاه پاسداران

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی می‌گوید برای نخستین‌بار در جهان موشکی فوق‌مدرن ساخته که تا شعاع بیش از ۳۰۰ کیلومتر می‌تواند «ناو‌های دشمنان» را مورد هدف قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد‌علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز دوشنبه در کنفرانسی خبری گفت: « اخیراً سپاه یک سلاح دریایی را آزمایش کرده که در شعاع بیش از ۳۰۰ کیلومتری اطراف مرزهای ایران هیچ شناور و ناو دشمن از آن در امان نبوده و قطعاً به قعر آب‌ها فرستاده خواهد شد»

این مقام بلندپایه سپاه پاسداران بدون اشاره به زمان و مکان آزمایش این موشک گفت که فنآوری ساخت آن «کاملا بومی» است.

این برای نخستین‌بار پس از آزمایش‌های موشکی ماه گذشته سپاه پاسداران در خلیج‌فارس است که اعلام می‌شود ایران به فنآوری ساخت موشکی جدید دست پیدا کرده است.

تیرماه سال‌جاری، سپاه پاسداران برای نشان دادن توان دفاعی‌ خود، مانوری سه روزه در منطقه خلیج‌فارس آغاز کرد که گفته می‌شود برد برخی از این موشک‌های آزمایش‌شده به تل‌آویو پایتخت اسرائیل می‌رسد.

نظامیان وفادار به جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که در صورت وقوع جنگ علیه ایران، توانائی آن را دارند که بسیاری از پایگاه‌های آمریکایی مستقر در خلیج‌فارس را هدف موشک‌های شهاب ۳ قرار دهند.

آقای جعفری در عین ‌حال گفته که فنآوری موشک مزبور تاکنون «توسط هیچ کشوری به کار گرفته نشده است.»

هنوز معلوم نیست که چرا سپاه پاسداران تصاویر مربوط به آزمایش این موشک را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

براساس گزارش خبرگزاری‌ها و به نقل از فرمانده سپاه «این سلاح جدید کاملاً بومی بوده و پس از پشت سر گذاشتن تست‌های خود اکنون در حال تولید انبوه است.»

جزئیات بیشتری از نحوه پرتاب این موشک منتشر نشده است.

سپاه پاسداران در رزمایش موشکی ماه گذشته خود موشکی به نام حوت که می‌تواند زیردریایی‌ها را مورد هدف قرار دهد آزمایش کرده است.

آقای جعفری در این کنفرانس خبری بار دیگر اعلام کرد که بستن نامحدود تنگه هرمز برای ایران «با توجه به تجهیزاتی که نیروهای مسلح مان در اختیار دارند بسیار راحت خواهد بود.»

تنگه هرمز یکی از مهم‌ترین آبراه‌های استراتژیک جهان است و از این آبراه ۴۰ درصد نفت جهان عبور می‌کند.

ماه گذشته فرمانده سپاه پاسداران و چند مقام دیگر نظامی تهدید کرده بودند که در صورت جنگ علیه ایران این تنگه را خواهند بست.

ایران و غرب بر سر فعالیت‌های هسته‌ای تهران سال‌هاست که درگیر مناقشه‌ای شده‌اند که تاکنون نتیجه آن سه دور اعمال تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی بوده است.

غرب بیم آن دارد که فعالیت‌های هسته‌ای ایران منجر به ساخت سلاح هسته‌ای از سوی این کشور شود، تهران اعلام کرده که قصد ندارد سلاح هسته‌ای بسازد.

آمریکا و اسرائیل برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران اقدام نظامی را رد نکرده‌اند، تهران هم اعلام کرده که آماده پاسخ به هرگونه حمله نظامی به خاک خود است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چرا هرچه که ایران می سازد باید صفت فوق مدرن و فرا فوق مدرن و از این چیزها داشته باشد؟
یک موشک زپرتی ساختند توی اخبار نگویند فوق مدرن کجا بگویند؟

-- هادی ، Aug 4, 2008

متأسفانه آقای جعفری نفرمودند که این آزمایش در کجای ایران انجام شده است؟ اما با توجه به فوق مدرن بودن این موشک زیر آبی با برد 300 کیلومتر در آب که در مقایسه با هوا دارای غلظت بسیار بالایی است و با توجه به کارآیی نهایی آن که به عهده کلاهک انفجاری آن است باید چیز خیلی عرض و طویلی باشد و فکر میکنم به همین دلیل هم بیچاره خجالت کشید که در موردش درازگویی کند و با القای فوق سری بودن پارچه سخن را کوتاه برید.

-- کژدم ، Aug 4, 2008

مهم نیست که چقدر می زنه یا مدرنه یا نه مهم اینه زمان شاه ملعون حتی ما اجازه باز کردن وتمیز کردن قطعات هواپیماها وتوپهای دست چنذم رو
نداشتیم حالا فکر کنید زپرتی باشه به هرحال بومیه خوذمون ساختیم به این بنازید و حال کنید ...

-- بدون نام ، Aug 12, 2008

متاسفانه یا خوشبختانه درج این اخبار نادرست واقعا کاری نادرست است تمام دنیا می دانند که کشتی حامل سلاح که چند روز پیش توسط امارات توقیف شد حامل نارنجک دستی و ار پی جی بوده که نشان می دهد ایران توانایی ساخت این ابزار اولیه نظامی را هم ندارد و تمامی این سلاح ها یا نمایشی یا خریداری شده از کرو شمالی و چین است که خود نیز کشورهایی عقب مانده هستند

-- دایی ، Sep 1, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)