تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تاج زاده: قانون شکنی امثال جنتی مشکل‌زاست

مصطفی تاج‌زاده در نشست رؤسای مناطق جبهه مشارکت گفته است: اصلاح‌طلبان و همه دلسوزان کشور باید به شورای نگهبان بقبولانند که در نظام جمهوری اسلامی، فصل‌الخطاب قانون است. این همان قانونی است که آقای جنتی سوگند خورده که از آن پاسداری کند. حال اگر آقای جنتی و سایر اعضای شورای نگهبان قانون را قبول ندارند، توصیه می‌کنیم سریع‌تر از مسؤولیت خود استعفا دهند.

به گزارش سایت نوروز، تاج‌زاده همچنین در بخش دیگری از سخن‌رانی خود در انتقاد به سخنان اخیر دبیر شورای نگهبان افزوده است: آقای جنتی اخیرا گفت که اصل بر برائت نیست و از این‌جا خواستند نتیجه بگیرند که ما باید صلاحیت داوطلبان را احراز کنیم. طبق قانون هر داوطلبی که رد شود، باید دلایل متقن برای ردصلاحیت وی وجود داشته باشد. این، نص قانون است. حال، اگر آقایان قانون را قبول ندارند، باید پرسید که چطور آقایان، نامزدهای انتخابات مجلس را به جرم بی‌اعتقادی (در عین التزام) به چند اصل قانون اساسی رد می‌کنند؛ در حالی‌که خودشان در رأس نهادی که باید پاسدار قانون اساسی باشد، به قانون نه اعتقاد دارند و نه التزام.

او با تاکید براین مطلب که تندرو کسی است که قانون را بشکند، تصریح کرده است: ما از امثال آقای جنتی نمی‌خواهیم که به جمهوریت نظام و قانون اساسی اعتقاد داشته باشند؛ ما می‌گوییم همین‌که ملتزم باشی، کفایت می‌کند. به همین خاطر ما اصلاح‌طلبان همچنان می‌گوییم قانون اساسی باعث مشکلات ما نیست، بلکه بی‌کفایتی بعضی مدیران و قانون‌شکنی امثال آقای جنتی مشکل‌زاست.

تاج‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفته است: اقتدارگراها با دولت آمریکا کنار می‌آیند، اما با دموکراسی کنار نمی‌آیند. می‌گویند حاضرند در قعر جهنم با شیطان مذاکره کنند؛ اما چند روز دیگر معلوم می‌شود که آیا حاضرند رقبای ایرانی و مسلمان خود را تحمل کنند؟

او تاکید کرده که مدیریت جامعه در جهان امروز نیازمند تحلیل علمی، تصمیمات کارشناسانه و اداره امور بر مبنای برنامه است که متأسفانه دولت احمدی‌نژاد فاقد هر سه ویژگی است.

Share

نظرهای خوانندگان

مرحبا بر تاج زاده

-- ح.ب ، Nov 12, 2008

اقاي تاج زاده فكر ميكنه كه با فكر صحبت ميكنه اما بايد از ايشون پرسيدكه درباره اقاي احمدي نزاد دليلشون چيه؟

-- حسين نقاد ، Dec 6, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)