تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

حزب مشارکت، خاتمی را نامزد انتخابات آینده کرد

حزب مشارکت ایران اسلامی، سید محمد خاتمی را به عنوان نامزد این حزب در انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران معرفی کرد.

به گزارش تارنمای نوروز، کنگره یازدهم جبهه مشارکت با اکثریت قاطع آراء خود از سید محمد خاتمی دعوت کرد تا نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را بپذیرد.
این خبر را شمس‌الدین وهابی رئیس دفتر دائمی انتخابات جبهه مشارکت در سخنرانی خود جهت تشریح برنامه‌های انتخاباتی حزب برای اعضای کنگره اعلام کرد.

همچنین به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی در این مورد تصریح کرد: ما دیگر منتظر اعلام خاتمی نمی‌‏مانیم و از نظر ما خاتمی وارد صحنه انتخابات شده‌است و باید ستادهای انتخاباتی خود را فعال کنیم.

وی ادامه داد: خواهش من از دوستان این است که در همه استان‌‏ها ستادهای خود را فعال کنند و البته در غالب ستادهای ائتلاف هم فعالیت خواهیم کرد.

محسن میردامادی که در مراسم اختتامیه یازدهمین کنگره جبهه مشارکت سخن می گفت،مشکل فرهنگي در پذيرش تحزب را يکي ازموانع فعاليت‌‏هاي حزبي در ایران دانست و در این زمینه اظهار داشت: «در همه گروه‌‏هاي سياسي معمولاً افراد ترجيح مي‌‏دهند که بگويند ما حزبي نيستيم در حالي که شما در کشورهاي توسعه يافته چنين مشکلي را نمي‌‏بينيد ولي در کشور ما عده‌‏اي حزبي بودن را کسر شان خود مي‌‏دادند.»

محمد خاتمی پیش از این در فاصله سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴، دو دوره رئیس جمهوری اسلامی ایران بوده است. دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خردادماه آینده برگزار خواهد شد.

گروه‌های اصلاح‌طلب هنوز به سازوکار موثری برای رسیدن به یک نامزد مشترک در انتخابات آینده ریاست جمهوری دست نیافته‌اند. حزب اعتماد ملی در این رابطه تشکیل یک «شورای حکمیت» را پیشنهاد کرده‌است اما این پیشنهاد هنوز از سوی حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی پذیرفته نشده‌است.

ناظران سیاسی پیش‌بینی می‌کردند که محمد خاتمی نامزدی خود در انتخابات را در سخنرانی ۱۷ آذر در دانشگاه تهران اعلام کند، ولی این سخنرانی به روز ۲۵ آذر موکول شده‌است.

Share

نظرهای خوانندگان

از برنامه هم حرفی بزنید. حداقل الویتهای خود را اعلام کنید.

-- بدون نام ، Dec 5, 2008

خیلی خوب میشه اگر خاتمی رییس جمهور شه.

-- Ali ، Dec 5, 2008

هر كس آزموده ي رفوزه اي را دوباره بيازمايد، پشيماني براو دست دهد. وباز گفته اند: ملتي كه حافظه تاريخي ندارد، محكوم به تكرار اشتباهات است. خاتمي بنده خدا درآخر كار رياست جمهوريش و بعداز آنهمه نااميدي كه در ميان طرفدارانش دربرقراري آزادي ودمكراسي ايجاد كرده بود، درحاليكه اشك درچشمانش حلقه زده بود به مردم گفت: من آمده بودم تانظام را حفظ كنم!!

-- بدون نام ، Dec 6, 2008

با سلام،
کسانیکه به ولایت فقیه معتقد و رهبر آنها هنوز خمینی یا خامنه ای می باشد؛ صلاحیت مدیریت کشور ایران را ندارند.
یک مدیر جدید باید آگاه باشه که وزیر خارجه آینده کشور آمریکا یک خانم آگاه به مسائل دنیا می باشد بنام هیلاری کلینتون.
آیا این آقایان اجازه دارند در مهمانی های این خانم شرکت کرده و با احترام به این خانم دست بدهند بدون آنکه قید و شرطی برای دنیا بگذارند؟

مردد.

-- shahidi ، Dec 6, 2008

با سلام
آقای خرسندی شعری در باره اوباما رئیس جمهور امریکا گفته است که می توان یک بیت آن را با کمی دستکاری در باره احتمال انتخاب آقای خاتمی چنین بیان کرد:
همچنان در به همان پاشنه خواهد چرخید!
این یکی از پی نو کردن لولا آید!!

-- باربدُ ، Dec 6, 2008

با این وضعیت شلم شوربایی که سیستم انتخابات ریاست جمهوری ایران داره, این واترقیدنها طبیعیه, بعد از خاتمی لابد دوباره نوبه به سردار سازندگی میرسه.

-- سهیل ، Dec 6, 2008

من شخصا فکر نمی کنم که شانس خاتمی خیلی زیاد باشه با توجه به اینکه هم یک بار (دو بار در واقع!) از تمام امتیازاتش می توانسته استفاده کنه و هم اینکه رقیب حربه های پوپولیستی ای داره که اصلا نباید دست کم گرفت. ولی اگر در نهایت خاتمی کاندیدا بشه، اگر بهش رای ندهیم پس چه کار کنیم؟

-- محمد ، Dec 6, 2008

Besiar Mobarak Ast Va Nikoost

-- بدون نام ، Dec 6, 2008

کل (حزب مشارکت!!) اگر طبیب بودی
سر خویش دوا نمودی!

-- حسن ، Dec 6, 2008

ملت ايران كه نبايد در انتظار معجزه و يا ظهور يك قهرمان و يا شواليه بمانند تا او به تنهايي اوضاع ايران را سر وسامان بدهد همه مردم در بوجود امدن چنين وضعيتي به سهم خود مقصر هستند شركت در راي گيري ولو بصرف راي ندادن در هر شرايطي بهتر ين گزينه است و حداقل نفس الزام به انجام راي گيري را تقويت ميكند ضمنا دفعه قبل كه مردم را از راي دادن نهي كردند ايا اوضاع بهتر شد ؟ ايا باز بايد با بي تفاوتي منتظر ظهور احمدي نژاد جديدي باشيم ؟؟؟؟بهرحال بايد بهترين گزينه كه در شرايط فعلي همان خاتمي است را انتخاب كرد و منتظر معجزه از سوي ايشان نماند فرايند دموكراسي تدريجي و مستلزم نهادينه شدن در اذهان و باور ملت ايران است و تغييرات تدريجي بهتر از انفلابات خونين و جنگ داخلي و تجزيه ايران است !!

-- ساسان ، Dec 6, 2008

من نمیدونم دوستانی که از امدن خاتمی شاکی هستند چه الترناتیو دیگری را پیشنهاد میکنند احمدی نژاد و دارودسته حسین شریعتمداری یا....
انتخاب ما در اینجا بین اوباما و خاتمی نیست.
ایا بین گزینه بد و بدتر نباید بد را انتخاب کرد.
اگر حافظه تاریخی امان کار کند یادمان می اید که در انتخابات ریاست جمهوری فردی مثل معین هم کاندید بود اما تقلب و فشار و تحریمی ها دست به دست هم دادند و احمدی نژاد را انتخاب کردند.
برای کسی که در ایران زندگی میکند دریافتن تفاوت میان مدیران بی لیاقت و نظامی فعلی با مدیران دوران خاتمی خیلی سخت نیست. به نابودی کشیدن ذخایر ارزی ایران- عدم توانایی در امضای حتی یک قرارداد بزرگ توسعه نفتی در مقایسه با شکوفا کردن پارس جنوبی در دوران خاتمی- کمک به تحریمهای شدید از سوی غرب با گفتن سخنان نسنجیده - خفه کردن مطبوعات و دانشجویان و فعالان سیاسی و بستن هرچه بیشتر فضای سیاسی همگی از دسته گلهای احمدی نژاد است. ما در خاورمیانه و ایران زندگی میکنیم و نه سویس. برای کسی که گلویش تحت فشار است فشار کم و فشار کمی بیشتر کاملا قابل تمایز است. برای ناظر بیرونی ولو دارای حسن نیت این تفاوت قابل درک نیست او تنها فردی را میبیند که گردنش تحت فشار است و از میزان این فشار درکی درستی ندارد.
ایا تحریمی ها به کدام هدفشان رسیدند؟ کاستن مشروعیت نظام؟ خوب چه شد؟ فقط نظامی ها بر سر قدرت امدند. حمله امریکا؟ از این تغار هم ماستی در نیامد.
قضاوت و انتخاب با شما که در حانه بنشینید و احمدی نژاد را برای 4 سال دیگر رییس جمهور کنید یا اینکه با رای قدرتمند ادمی نه ایده ال اما بهتر از احمدی نژاد را رییس جمهور کنید.

-- ali ، Dec 6, 2008

ما فراموش نکرده ایم؛ بی اعتنائی و بی حرمتی آقای خاتمی و دوستان ایشان را به خانم شیرین عبادی،
زمانیکه این خانم عزیز با جایزه صلح نوبل به ایران بازگشت.
و ما فراموش نکرده ایم، تردید های این آقایان را که ثمر آن ٣٠ سال رنج و نکبت برای ایرانی و ایران بوده است.

شهیدی،

-- shahidi ، Dec 6, 2008

پس حزب مشارکت کسی را نامزد کرد که تکلیف دست دادنش را با یک خانم جوان ایتالیایی نتوانست معلوم کند! فکر می‌کنم قبل از نامرد کردن اشخاص بهتر بود مثل تمام کشورهای متمدن اول برنامه‌یی هدفی مشخص می‌شد، گویا از نظر مشارکت‌ها تنها مشکل پیدا کردن شخصی برای ریاست جمهوری است برای بودن در حکومت است نه هدف و مسیر مورد قبول مردم داشتن!

-- خاطره‌ها ، Dec 6, 2008

با توجه به وضع فعلی بایستی متاسفانه ایشان وارد گود شوند. گفتم متاسفانه زیرا علی القاعده برکات رئیس جمهور فعلی ما را به این نتیجه رسانیده است که مرحمت فرموده ما را مس کنید.
بایستی بدون هیچ انتظاری و قصد خاصی به آقای خاتمی رجوع کرد و فقط خاصیت ایشان را در عدم انتخاب مجدد این حضرت دید و لاغیر

-- بی تقصیر ، Dec 6, 2008

علی آقا که گفته اند: آیا بین گزینه بد و بدتر نباید بد را انتخاب کرد؟
باید بگویم نه! شما میتوانی این بازی را نپذیری و بهم بزنیش!

-- حسن ، Dec 6, 2008

دوست عزیز حسن
گفتید بازی را بهم بزنیم و میان بد و بدتر هیچیک را انتخاب نکنیم. اولا نفهمیدم کدام بازی را من و شما میتوانیم به هم بزنیم اگر منظور قر زدن در میهانی های خانوادگی است قطعا میتوانیم این کار را بکنیم. یا نه در بهترین حالت بنده و جنابعالی ادمهای اهل مبارزه هستیم و برای تغییر رژیم حاضریم وارد انفرادی بند 209 هم بشویم. در مورد شما قضاوت نمیکنم اما چند درصد از مردم حاضرند برای سرنگونی رژیم هزینه بدهند و حال در صورتی که رژیم را سرنگون کردند الترناتیوشان چیست؟ لابد دیکتاتورهایی بدتر مثل رجوی.
دوست گرامی در کشورهایی مثل فرانسه و انگلستان و امریکا هم تا چند دهه پیش زنان و سیاهپوستان و اقلیت ها حق رای نداشتند. هیچ کس نیامد بزند زیر بازی چون انتخابات غیر عادلانه بود. من سوالم از دوستان تحریمی این است که چه برنامه ای دارند؟ چه نتیجه ای میخواهند بگیرند؟ و چه اندازه تاگنون موفق بوده اند؟ ایا اینکه ایران سوییس نیست موجب میشود که احمدی نژاد را به فردی بهتر ترجیح بدهیم؟ ایا نمی بینیم این مرد چگونه کشور را به ورطه نابودی کشیده است؟ ایا حضور نظامی ها در تک تک پستهای مدیریتی مشهود نیست؟ اگر از وضع موجود راضی هستید که هیچ. اگر ناراضی هستید برنامه اتان چیست؟

-- Ali ، Dec 6, 2008

قبول دارم که خاتمی تمام انتظارات ما را برآورده نکرد و اشتباهات زیادی انجام داد ولی شما کدوم سیاستمدار یا حتی انسانی رو میشناسید که اشتباه نکرده باشه، به هر حال میانگین اعمال آدمهاست که ارزش گذاری میشه و با نفی یک آدم به خاطر اشتباهاتش چشممون روی اعمال مثبت او بسته خواهد شد. اگه زمان شاه این دید رو داشتیم هرگز انقلاب نمی کردیم و دنبال یک صد در صد موهوم( به قول بهنود) نمی رفتیم...
فکر می کنم بهتر است که واقع بین باشیم و بی جهت قایق را سوراخ نکنیم که همه غرق خواهیم شد!

-- نیاز ، Dec 7, 2008

همین که کسی رییس جمهور باشه که جلوی اجنبی ها بشه نشونش داد و گاهی(فقط گاهی) حرفایی بزنه که دلمون خنک شه کافیه
پس تو این شرایط: فقط خاتمی

-- آرش ، Dec 7, 2008

مشکل این نیست که آقایِ خاتمی خوب یا بد، یا این‌که یکی از دوستان نوشتند بازی را باید به‌هم زد یا نباید به‌هم زد، مشکل این‌ است که تکلیف رتیس جمهور آینده با «حکم حکومتی» مشخص باشد، حال اصول‌گرا، محافظه‌کار یا اصلاح‌طلب. مشکل یک‌قدم جلو رفتن در همین انتخابات است به این صورت، نه دنبال حزب خاصی رفتن یا نرفتن، چون حزبی که نمی‌داند با مورد فوق چه‌کار کند به‌فرض برنامه هم داشته باشد (که ندارند!) کاری از پیش نمی‌برد. این را بیشتر در پاسخ آقای Ali گفتم. خوب است که قدم اول درک کنیم مشکل ثبات در مرکز قانون اساسی است!

-- خاطره‌ها ، Dec 7, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)