تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

دادستان کل کشور: پاسخ دندان‌شکن به گروه جندالله

در ایران، دادستان کل کشور در واکنش به قتل افراد پلیس گروگان توسط گروه مسلح جندالله، اظهار داشت: «جمهوری اسلامی با قاطعیت پاسخ دندان‌شکنی به اشرار مسلح در مناطق مرزی خواهد داد.»

‌ قربان‌علی دری نجف آبادی این مطلب را روز جمعه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری کار ایران بیان کرده است.
اشاره او به کشته‌شدن ۱۹ پلیس و سرباز ایرانی از سوی گروه جندالله در پاکستان است.

جانشین فرمانده پلیس ایران،‌ روز ۱۴ آذر، کشته‌شدن تمامی گروگان‌های ایرانی در پاکستان را توسط گروه جندالله تأیید کرد. احمدرضا رادان تعداد گروگان‌های کشته‌شده را ۱۹ تن اعلام کرد در حالی که حجت‌الاسلام دری نجف‌آبادی در این مصاحبه شمار آن‌ها را هفت تن ذکر کرده است.

مقام‌های پلیس ایران پیش از این کشته شدن هفت تن از این گروگان‌ها را تائید کرده بودند اما هفته پیش اعلام کردند که همه گروگاه ها کشته شده اند. اجساد هیچ‌یک از کشته‌شدگان تاکنون به مقام‌های ایرانی تحویل داده نشده‌است.

دادستان کل کشور با محکوم کردن این قتل‌ها، گروه جندالله را «تروریست‌های بی‌ریشه و مزدور استکبار» دانست و از دولت پاکستان خواست مجال جولان آن‌ها را مسدود کند و با این گروه با قاطعیت برخورد کند.

گروه جندالله که در منطقه بلوچستان پاکستان فعالیت می کند و غالباً در استان سیستان و بلوچستان دست به عملیات مسلحانه می‌زند، در آخرین اقدام خود علیه ایران، ۱۶ پلیس ایرانی و سه نیروی وابسته به سپاه پاسداران را که ماه‌ها پیش، به گروگان گرفته‌بود به قتل رسانده‌است.

جندالله پیش‌تر به مقامات جمهوری اسلامی پیشنهاد مبادله گروگان‌ها با ۲۰۰ عضو زندانی خود را داده بود، اما مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کردند که حاضر نیستند با گروه‌های تروریستی وارد مذاکره شوند.


تا کنون بطور عمده مسافران جاده‌های این منطقه، کارکنان سپاه پاسداران و استانداری سیستان و بلوچستان مورد هدف این گروه بوده‌اند. مقامات امنیتی ایران تاکنون اقدامات خشونت‌آمیز این گروه را «کاملاً سفارشی» و «به سفارش ایالات متحده» دانسته‌ و آن‌ها را در پیوند با نیروهای اطلاعاتی آمریکا معرفی کرده اند.

گروه مسلح جندالله مدعی است که برای حقوق اقلیت سنی در ایران می‌جنگد. این گروه همچنین مدعی کشتن ۴۰۰ سرباز ایرانی به‌دست افراد خود شده‌است.

Share

نظرهای خوانندگان

حتی یک نفر هم از گروه مزدور جند(شیطان)اگر زنده بمانند دل دردمند ما ارام نمیگیرد چون خیلی ناجوانمردانه عزیزان ما را شهید کرده اند و بهتر است مسئولین مدتی مردم جان بر کف سیستان و ماموران را با لباس معمولی مسلح کنند و وزارت اطلاعات نیز هوشیارتر عمل کند

-- عارف ، Dec 5, 2008

متاسفانه سهل انگاری مسئولان باعث شهادت این عزیزان گردید چرا که گروگان بودن آنان برایشان مهم نبود و به هیچ وجه حاضر به مذاکره با این گروهک تروریستی نگردیدند . الان هم که هیچ کس مسئولیت آن را بر عهده نمی گیرد و حاضر به پاسخگوئی نیست. این گروهک تروریستی هم نشان داد که به هیچ کس رحم ندارد حتی به سرباز مظلوم نیروی انتظامی .

-- بهنام ، Dec 6, 2008

در مضموم بودن قتل انسان ها هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد. اما اینکه سرباز نیروی انتظامی در جایی مزدور غار نشین باشد و در جایی عزیزان شهید واقعا جای تعجب دارد

-- میامی ، Dec 6, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)