تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

آغاز تلاش‌ها برای تحقق تئوری «وحدت ‌ملی»

تلاش‌ها برای تحقق «وحدت ملی» که علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی خواستار تشکیل فوری آن بود، آغاز شده است.

این تلاش‌ها پس از آن‌که آقای هاشمی در همایش ۳۰ سال قانونگذاری در صحن مجلس خواستار تحقق فوری «وحدت‌ ملی» در ایران برای مقابله با تهدید‌ها شد، از سوی حزب کارگزاران و علی لاریجانی رئیس مجلس آغاز شده است.

آقای لاریجانی شب گذشته که در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو تلویزیون ایران سخن می‌گفت، افزود که نشست اخیر نمایندگان و روسای ادوار مجلس حاوی پیام برای کشور‌هایی بود که «نگاه ماجراجویانه به منطقه و ایران دارند.»


کنگره سراسری حزب کارگزاران با حضور کروبی و خاتمی

اظهارات آقای لاریجانی در حالی مطرح می‌شود که برخی جریان‌های سیاسی طرح مسائلی هم‌چون تئوری «وحدت ملی» از سوی جناح‌های اصلاح‌طلب و محافظه‌کار را مقدمه‌چینی برای کنار گذاشتن محمود احمدی‌نژاد در انتخابات آتی ریاست جمهوری ارزیابی کرده‌اند.

همایش اخیر که سه‌شنبه هفته‌جاری و بدون حضور آقای احمدی‌نژاد در مجلس برگزار شد، به این برداشت دامن زده است. برداشتی که از سوی آقای لاریجانی رد شده است.

وی گفته که هدف از طرح «وحدت ملی» فراتر از موضوع انتخابات و دولت است.

این در حالی است که در مراسم اختتامیه گردهمایی دو رزوه حزب کارگزاران دبیر کل این حزب بر ضرورت «تشکیل دولت وحدت ملی» تاکید کرده است.


موسوی لاری و کرباسچی در کنگره حزب کارگزاران

به گزارش خبرگزاری‌ها، غلامحسین کرباسچی در این مراسم گفته که «تشکیل دولت وحدت ملی که تمام نیروهای فعال کشور در آن حضور دارند، برای توسعه کشور لازم است.»
آقای کرباسچی افزوده است که «ما باید به ائتلاف برسیم که این امر به مذاکرات فشرده نیاز دارد.»

دبیرکل حزب کارگزاران در عین حال تصریح کرده است که «امروز شرایط به گونه‌ای است که در نیروهای انقلاب یاس و در بین مردم و بسیاری از نیروهای فعال و در عین حال مطبوعات فشار وجود دارد.»

در واکنش به این تلاش‌ها، پرویز سروری نماینده‌ محافظه‌کار در مجلس اعلام کرده که «افرادی که دولت وحدت ملی را مطرح می‌کنند خودشان می‌دانند که این نوع دولت در کشور ما کارایی ندارد و بلایی خانمان‌سوز برای جامعه است.»

انتخابات ریاست جمهوری دهم ایران ۲۲ خرداد ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

Share

نظرهای خوانندگان

ما ترکها یک مثلی داریم:
بیائید جمع شویم. بروید جبهه
این دعوت آقای هاشمی برای حفظ نظام در مقابل تهدیدات خارجی ها و داخلی هاست نه برای حذف برخی!!!

-- از وراث مالک دوزخ ، Dec 4, 2008

۱)طرح وحدت ملی برای کشاندن مردم به پای صندوق های رای است، نه کنار گذاشتن محمود احمدی‌نژاد
۲)برخلاف آقای کرباسچی، معتقدم که اگر به دنبال وحدت ملی هستند باید به دنبال تمام نیروهای غیر فعال کشور بروند. نیروهای فعال که به اندازه کافی دمار از روزگار ما درآوردند.

-- بدون نام ، Dec 4, 2008

حالا باز يك عده بنشينيد ومن دراوردي بگوئييد اصلاح طلب. اخر من نمي دانم كه اين يك گروهي كه عرض كردم كه دست از اين تحليل ها دست بر مي دارند. حالا بفرماييد كه منظور از دولت وحدت ملي بقول ازاده بزرگ دكتر بني صدر غير از اين است كه در قدرت وتقسم پستها وحدت كنند .پس مسئله اينكه وضعي از اين مملكت ومردم مصيبت كش حل شود نيست.ومن به شما عرض مي كنم تمام انهايي كه يك پا در رزيم ويك پا بيرون دارند مطمئن باشيد تا سهمي از اين خوان يغما گرفتند سكوت پيشه ودنبال مصالح خوداست.تاريخ ايران خيلي بايد صبر كند تا كسي مانند دكتر بني صدر در راس قدرت باشد وبه خاطر مردم به ستيز با قدرت بيفتد.با تشكر از راديو زمانه

-- نق نقو ، Dec 4, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)