تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

واکنش دختر هاله اسفندیاری

هاله بخاش، دختر هاله اسفندیاری، امروز در یاداشتی در روزنامه‌ی واشنگتن‌پست برنامه‌ی تلویزیونی شب گذشته را «نقشه‌ای خام‌دستانه» و «متقلبانه» توصیف کرد.

هاله بخاش در قسمتی از این یاداشت، که در شماره‌ی پنج‌شنبه‌ی روزنامه‌ی واشنگتن‌پست به چاپ رسیده است، می‌نویسد: «اين نوار ويديويی محصول کار پليس مخفی‌ست و با هدف گول زدن مردم و به منظوری شریرانه تهيه شده. البته این نقشه را افرادی ناآزموده طرح‌ريزی و اجرا کرده‌اند».

بخاش همچنین نوشته است که اظهارات مادرش از وسط جمله قطع می شده و به تصاويری به ظاهر بی‌پايان از آشوب‌های داخلی کشورهای اروپای شرقی پيوند می‌خورده است؛ «گويا برگزاری نشست‌ها و گفت‌وگوها به وقوع انقلاب می‌انجامد».

شبکه‌ی یک سیمای جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه‌شب سرانجام پس از چند روز پیش‌اعلان، نخستین قسمت از برنامه‌ای موسوم به «به اسم دموکراسی» حاوی سخنان هاله اسفندیاری، یحیی‌کیان تاج‌بخش و رامین جهانبگلو را پخش کرد. در این برنامه سخنان این ۳ پژوهشگر عمدتا در باره‌ی فعالیت‌های دانشگاهی و تحقیقاتی‌شان بود و در لابه‌لای آن، فیلمی کوتاه از چگونگی شکل گرفتن انقلاب مخملین در قرقیزستان با الگوبرداری از اوکراین و اسلواکی و گرجستان نشان داده می‌شد.

هاله بخاش در یاداشت خود همچنین نوشته است: «صحبت‌های او به گوش من تصنعی و خشک می‌آمد و مثل آن بود که وادارش کرده‌اند آن حرف‌ها را بگويد».

دختر هاله اسفندیاری ضمن اشاره به تکیدگی مادرش در نوار پخش شده، می‌نویسد: «او ظرف چند ماه چندين سال پيرتر شده است».

در قسمت پایانی این یاداشت، هاله بخاش می‌نویسد: «مادر من دليلی ندارد که شرمسار باشد؛ آنها بايد سرافکنده باشند».

ـ اصل یاداشت در روزنامه‌ی واشنگتن‌پست

مرتبط:
ـ "اعتراف" سه پژوهشگر ایرانی در برابر دوربین سیما

Share

نظرهای خوانندگان

عجب شو مسخره و مضحکی بود وان یک زره ابرویی که داشتیم هم رفت .

-- astyak ، Jul 19, 2007

Why Iranian Government always think that Iranians are were stupid and easy to believe ]

-- sotoeh ، Jul 19, 2007

آبروي ما؟ نه آبروي حكومت بيش از پيش رفت.

-- دريا ، Jul 19, 2007

عجیب است که سران یک حکومت چقدر می توانند مردم کشورشان را گوسفند فرض کنند!

-- محمدرضا ، Jul 19, 2007

Esfandari confessions happens under pressure ,but it doesn't mean that all of her claims is not true.

-- بدون نام ، Jul 19, 2007

ديشب پس از قسمت اول اين برنامه، يادداشتي به عنوان اعترافات تقطيع شده در وبلاگم نوشتم و الآن مي بينم كه تا حدودي دختر خانم اسفندياري حرف هايم در اين يادداشت را تاييد كرده.
آدرس:
http://shirazpress.blogfa.com/post-34.aspx

-- عرفان ، Jul 19, 2007

تو بحث سیاسیمون همه چیز درست بود و فقط یه شمع کم داشتیم تا تعفن خود را ببینیم که خدا را شکر این هم درست شد.به قول علما گل بود و به سبزه اراسته شد . و به عبارتی هر دم از باغ بری میرسد.اما کسی دستگیریهاو شلاقها وحبسها وکشتارها را فراموش نمی کند خواه اسفندیاریها باشند خواه نباشند.و به قول حافظ برده ای بر سر صد عیب نهان خواهم کرد.در ضمن من متوجه شدم اوین جای بسیار خوبی است والا چیزی که ما دیدیم از یک سوییت تو تهران بهتر است و امکانات بیشتری دارد.

-- ahmad ، Jul 20, 2007

مطمئنم این عزیزان پس از آزادی بر مواضع قبلی خود خواهند ماند و دوباره خواهند گفت جمهوری اسلامی اصلا مشکلی نداره و خیلی هم خوبه، فقط کمی باید اصلاح بشه.
شما هم مطمئن باشید.

-- mojtaba ، Jul 20, 2007

nang be in regime fashisiti-mazhabi

(Lotfan payamo mesle bazi vaghta sansoor nakonin)

-- mamal_8 ، Jul 20, 2007

هااااااا..کی بید از خودش انقلاب در وکرد؟ اااااااوووووووهوممممممممم. هاا 100 تومن وشد .مخمل در وکنی...هااااااااااااا. وگویوم بووام از خودش مخمل نارنجون در وکنه و یاره بررره پایین.
هاااا ای حرف سیاسی بید؟

-- شیر فرهاد ، Jul 20, 2007

جالب كاغذ هاي دست اين افراد بود كه هر بچه اي پايش به مراكز بازجويي ايران باز شود اين كاغذها را مي شناسد . البته به طرز ناشيانه اي سر برگ كاغذها را جدا كرده بودند ولي كاملا مي شد كاغذ بازجويي را شناخت كاغذي با كادر مشكي و خطوط نازك از هم جدا شده . در عين حال اين نخستين بار در تاريخ انقلاب ايران بود كه كارشناسي سياسي با آستين كوتاه در تلويزيون ظاهر شده بود و دوربين دائم بر روي دستان اين افراد حركت مي كرد و با تصاوير اكستريم كلوز آپ داشت به ما مي گفت كه : ببينيد بخدا شكنجه نشده اند . كو زخم ، كو جاي سيگار . البته اي كاش مي شد درون مغز اين سه نفر را ديد كه چه بلايي سرشان آمده است . ولي به هر جهت به عنوان يك كارشناس تلويزيوني اينجانب مي توانم مطالب زيادي در رابطه با باسمه اي بودن شكل ارائه اين برنامه برايتان بنويسم كه اگر نياز بود در خدمتنم .

-- ... ، Jul 20, 2007

مردم عادی به جای این برنامه ها فیلم سینمایی را ترجیح میدن و روشنفکرها هم سالهاست میدونن اونها تحت فشار جسمی و روحی این گونه علیه خود حرف میزنن

-- مصطفی ، Jul 21, 2007

چقدر غیر منطقی نظر داده اید

-- بدون نام ، Dec 6, 2008

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)