تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
چهار روز بعد از انتخابات

بیانیه مجاهدین انقلاب به مناسبت راهپیمایی روز دوشنبه

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور میلیونی مردم تهران در راهپیمایی عصر روز دوشنبه به رغم اخطارها و هشدارهای صدا وسیما و تهدید های مستقیم و غیر مستقیم تصویر روشنی از اراده ملتی بزرگ و آشنا به حقوق خود به نمایش گذاشت. مردم آگاه و رشید تهران با این راهپیمایی و همراه و همگام و بلکه پیشاپیش ملت بزرگ ایران در سراسر کشور به همگان نشان دادند که بر حفظ حق حاکمیت بر سرنوشت خویش و حق مشارکت در اداره امور خویش تأکیدی قاطع دارند و هرگز در برابر مصادره رأی و خواست خود حاضر به سکوت نیستند و هیچ مانعی از جمله فضای تهدید و ارعاب آنان را از دفاع از استیفای این حق مسلم خود منصرف نمی‌سازد.


آرامش و متانت مردم درطول این راهپیمایی عظیم از میدان انقلاب تا میدان آزادی نشان داد که آنان به همان سادگی و متانت و آرامش که در تبلیغات انتخاباتی حضور یافتند و به همان وقار و وزانتی که در روز رأی گیری در پای صندوق های رأی حاضر شدند، امروز نیز با همان وقار و متانت و آرامش به مخالفت با مصادره و دستبرد در آراء خویش به خیابان ها آمده اند و از مسئولان انتظار و توقعی جز وفای به عهد، التزام به قانون اساسی در حفظ «حق حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش»، «اتکای امور کشور به آراء عمومی» و حفظ امانت نیست. و این ساده ترین خواسته ای است که یک ملت می تواند از مسئولان خود داشته باشد.

مشارکت 85 درصدی ملت ایران در شرایطی که مدیریت بی کفایت و ناکارآمد کنونی کشور را در عرصه های داخلی و خارجی با بحران های شدید مواجه ساخته و هزینه های بسیاری را بر کشور و ملت وارد آورده است، لطف و عنایت بی کران الهی و سرمایه ای عظیم برای نظام در رویارویی با بحران های داخلی و خارجی به شمار می امد و می توانست یکبار دیگر تحسین و احترام جهانیان را در برابر جمهوری اسلامی ایران به عنوان نظام پیشتاز مردمسالاری در منطقه برانگیزد، راهگشای بحران ها و بن بست های موجود در عرصه دیپلماسی خارجی باشد، بر ضریب انسجام و وحدت ملی بیفزاید و امید به آینده را در چارچوب این نظام در دلها فزونی بخشد. اما متأسفانه این سرمایه عظیم با بی تدبیری تمام فدای بوالهوسی و خودکامگی جماعتی شد که به هیچ چیز جز حفظ قدرت خود نمی اندیشند و برای دستمالی حاضرند قیصریه ای را به آتش بکشند. البته به تاراج بردن این سرمایه و فرصت عظیم برای مدیریتی که ثابت کرده است در سوختن و تبدیل مغتنم ترین و طلایی ترین فرصت ها به خطرناک ترین تهدیدها تخصصی اعجاب انگیز دارد، چندان بعید و دور از انتظار نیست.

متأسفانه پس از اتمام این راهپیمایی آرام و مدنی بنا به گزارشات واصله اعمال خشونت و اقدام به تیراندازی به سوی جمعیت پراکنده در حال بازگشت، حوادث تلخی را آفرید که به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان منجر شد. بدون شک جمعیت میلیونی را که طی چهارساعت راهپیمایی کمترین حرکت خشونت آمیز و حتی شعار تند و تحریک آمیزی از آن دیده و شنیده نشد نمی توان عامل و آغازگر این خشونت دانست. بی تردید اعمال خشونت توجیه ناپذیر روز گشته در پایان راهپیمایی که به قیمت جان چند تن از هموطنان انجامید، بیانگر عدم رعایت ساده ترین اصولی است که نیروهای نظامی و انتظامی در رویارویی با تجمعات مردمی متعهد به رعایت آن هستند. سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران این حادثه تأسف بار را محکوم کرده و خواهان دستگیری و محاکمه سریع عاملان تیراندازی به سوی مردم بی گناه است. سازمان همچنین مسئولیت این اقدام را متوجه کسانی می داند که مخالفان خود را خار و خاشاک و ناچیز می خوانند. آنان مدنی و پرشور مردم را موجب افشای دروغ و تزویر و رسوایی خویش در تحریف و دستبرد به رأی مردم می بینند در نتیجه قدرت تحمل این افشاگری ملی را ندارند.

سازمان مسئولیت حوادث ناگواری که این روزها درشهرهای مختلف کشور رخ می دهد، به ویژه فاجعه کوی دانشگاه را در دو شب گذشته که به کشته و مجروح شدن تعدادی از دانشجویان انجامید، مستقیماً متوجه آقای احمدی نژاد و همفکران او می داند که به جای عذر خواهی از ملت به خاطر برگزاری انتخاباتی مخدوش و نامشروع و در حالی که هنوز حتی همفکران ایشان در شورای نگهبان صحت انتخابات را تأیید نکرده اند خود را رئیس جمهور آینده می خواند و با اظهارات غیر مسئولانه و تحریک آمیز نظیر خار و خاشاک خواندن ملت به تنش و تشنج دامن می زند.

سازمان همچنین به نیروی انتظامی متذکر می شود که این مردم نه عامل بیگانه هستند و نه برانداز؛ بلکه مردمی بزرگ، مسالمت جو و آرامش طلبند که تنها مطالبه آنها اعاده حق از دست رفته ایشان در انتخابات مخدوش، غیرقانونی و نامشروع اخیر است. ما از نیروی نظامی اکیداً می خواهیم از اعمال هرگونه برخوردی که می تواند به تشنج و خشونت ببینجامد اکیداً خودداری کند.

ما به مسئولان عالی نظام عرض می کنیم خواسته ابطال انتخابات مخدوش، خواسته یک نامزد و یا یک گروه سیاسی نیست، بلکه خواسته ملت ایران است که از دستبرد در رأی خود عصبانی است و به شدت احساس خسران و تحقیر می کند.

ما ضمن حمایت از اعتراض مدنی و آرام ملت ایران به ویژه مردم شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد از مردم شریف می خواهیم به شدت مراقب تحرکات مشکوک برای تبدیل اعتراضات مدنی به خشونت و تشنجات کور و خسارت بار باشند. بدون شک اوباش مزدور خودکامگان دروغپرداز در این روزها مأموریت دارند با ایجاد بلوا، درگیری های خیابانی و ایراد خسارات به اموال عمومی شرایط را برای برخوردهای خشونت بار فراهم آورند، بنابراین مردم آگاه با مشاهده این عوامل مشکوک در صورت عدم امکان ممانعت از تحرکات آنها به سرعت صف خویش را جدا کنند.

ملت از مراجع عالیقدر، عالمان دینی و بزرگان کشور که همواره پناه مردم و حافظ ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب بوده اند، انتظار دارد، برای حمایت از خواسته قانونی و مشروع مردم در برابر عده ای خودکامه که برای حفظ قدرت و موقعیت خود، حریم هیچ مصلحت و اصلی و ارزشی را پاس نمی دارند، تدابیر و اقدامات مؤثری بیندیشند.

ما ضمن حمایت مجدد از جناب آقای میرحسین موسوی و تقدیر و تشکر از ایستادگی و تلاش مجدانه ایشان برای صیانت از آراء ملت و تجدید انتخابات از مردم بزرگ ایران می خواهیم اعتراضات و تحرکات خود را بر اساس اصولی و محورهایی که ایشان در اطلاعیه های خیش اعلام کرده اند سامان دهند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی همچنان که آقای میرحسین موسوی اعلام کرده اند ضمن پایبندی کامل به اصول نظام جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به قانون اساسی حمایت خود را از خواسته اصلی ملت یعنی اعلام ابطال انتخابات نامشروع و برگزاری انتخاباتی سالم اعلام می دارد.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران

Share/Save/Bookmark
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)