تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

امکان بررسی خروج ایران از آژانس در مجلس

سه نماینده مجلس ایران، از امکان بررسی خروج جمهوری اسلامی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر دادند.

این سه نماینده امروز شنبه در واکنش به صدور قطعنامه روز گذشته آژانس درباره فعالیت‌ هسته‌ای ایران، اعلام کردند که مجلس در اولین جلسه رسمی خود در خصوص این بیانیه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

اسماعیل کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرگزاری فارس گفته که «در صورت ادامه روند زورگویی، مجلس می‌تواند خروج ایران از آژانس را بررسی ‌کند.»


به گفته آقای کوثری، این احتمال وجود دارد که مجلس شورای اسلامی با محفوظ داشتن حق بررسی خروج ایران از آژانس، گزینه‌های لازم در این زمینه را مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار دهد.

این نماینده مجلس همچنین افزوده که ایران قطعنامه روز گذشته آژانس را «سیاسی» می‌داند و و آن را «قبول» ندارد.

حسین ابراهیمی، نماینده مردم بیرجند نیز از بررسی قطعنامه جدید آژانس در جلسه روز یکشنبه مجلس خبر داده است.

اسماعیل کوثری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی گفته که «در صورت ادامه روند زورگویی، مجلس می‌تواند خروج ایران از آژانس را بررسی ‌کند»

آقای ابراهیمی به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته که مجلس در رابطه با قطعنامه آژانس، «تصمیم نهایی» را خواهد گرفت.

به گفته این نماینده مجلس، ایران قطعنامه آژانس را «سیاسی» و «فاقد ارزش» می‌داند و در صورت تکرار چنین رویکرد‌هایی، تهران به طور طبیعی همکاری با این سازمان را کاهش خواهد داد.

محمد کرمی‌راد، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از نمایندگان خواسته که موضوع خروج ایران از آژانس را دستور کار خود قرار دهند.

به گفته کرمی‌راد، مجلس در واکنش به قطعنامه شورای حکام می‌تواند از ورود بازرسان آژانس به ایران جلوگیری کند

به گفته آقای کرمی‌راد، مجلس در واکنش به قطعنامه شورای حکام می‌تواند از ورود بازرسان آژانس به ایران جلوگیری کند.

این نماینده مجلس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تحت نفود اسرائیل دانست و گفت که این سازمان، «کارایی» خود را از دست داده است.

شورای حکام آژانس روز گذشته با صدور قطعنامه‌ای، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته که ضمن همکاری با این سازمان، ساخت و ساز تاسیسات اتمی «فردو» را نیز متوقف کنند.

مقام‌های تهران اعلام کرده‌اند که حتی «یک کلمه» از قطعنامه روز گذشته آژانس را اجرا نخواهند کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

از آژانس بیرونتان کردند حالا محترمانه می خواهید بگوئید از ازانس بیرون می رویم ؟ عجب رویی دارید به خدا !!. وقتی به خواسته های ازانس احترام نمی گذارید و احکام اژانس زا زیر پا می گذارید یعنی از اژانس بیرونتان کردند و دیگر ارزشی برای اژانس بین اللملی ندارید .

-- عجب ، Nov 28, 2009

رژیمی که با بیدادگری و بد کارگی . زور و بیداد و کشتار مردم بیگناهش روزگار بسر میکند باید سر در برابر بیگانگان فرود آورد و فرو ریزد . امید که مردم پاک نهاد ایران را پیش از تسلیم به بیگانه ای دیگر از چنگ زهاکیان باز پس گیرند

-- جهانگیر آرشید ، Nov 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)