تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درخواست ژیلا بنی‌یعقوب از دادستان تهران

ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه‌نگار و فعال مدنی در ایران، در نامه‌ای از دادستانی تهران خواسته که اجازه ندهد بهمن احمدی امویی (همسرش) از «سلول انفرادی» به دادگاه برده شود.

بنابر اعلام خانم بنی‌یعقوب، دادگاه بهمن احمدی امویی قرار است ۲۱ آذرماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شود.

آقای احمدی امویی یکی از روزنامه‌نگاران بازداشت شده در حوادث پس از انتخابات است که پس از تحمل ۶۵ روز سلول انفرادی، به بند عمومی زندان منتقل شد، اما چندی پیش به خاطر اعتراض به وضع نامناسب بند ۳۵۰ دوباره به سلول انفرادی منتقل شده است.


بهمن احمدی امویی

ژیلا بنی‌یعقوب، همسر این روزنامه‌نگار در نامه‌ای که امروز یکشنبه خطاب به عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران نوشته است، از وضعیت احمدی امویی ابراز نگرانی کرده و خواستار انتقال وی به بند عمومی شده تا خود را برای دفاع در دادگاه آماده کند.

آن‌طور که بنی‌یعقوب اعلام کرده است، همسرش در سلول انفرادی از تماس تلفنی و ملاقات محروم است و حتی کاغذ و قلمی در اختیار ندارد تا آماده دفاع از خود در دادگاه شود.

این روزنامه‌نگار در نامه خود خطاب به دادستانی تهران نوشته که «این کمترین حق یک متهم است که بتواند در روزهای قبل از محاکمه‌اش، خود را برای دفاع آماده کند. شما این حق را برای او قائلید یا نه؟»

«این کمترین حق یک متهم است که بتواند در روزهای قبل از محاکمه‌اش، خود را برای دفاع آماده کند. شما این حق را برای او قائلید یا نه»

ژیلا بنی‌یعقوب از جمله روزنامه‌نگارانی است که در حوادث پس از انتخابات بازداشت و ۲۸ مرداد، پس از دو ماه، با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی، آزاد شد.

خانم بنی‌یعقوب، سردبیر تارنمای کانون زنان ایرانی و از اعضای کمپین یک ملیون امضا است.

وی پیش از این، دبیر بخش اجتماعی روزنامه سرمایه بود و با بسیاری از روزنامه‌های اصلاح‌طلب همکاری داشت.

این فعال مدنی تاکنون سه بار در جریان حضور در برنامه‌ها و تجمع‌های اعتراضی جنبش زنان از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درودبر تمامی انسانهائی که برای عدالت می جنگند.نمی دانم چرا نمی خواهند بفهمند که با زور و بگیر وببند نمی توان حکومت کردایا دولتمردان اروپا و امریکا دلشان برای مردمشان میسوزد؟ ..انها فهمیدند که اگر می خواهند حکومت کنند باید مردم به حساب ایند ..این یعنی دموکراسی..خانم بنی یعقوب برای شما و همسرتان بینهایت احترام قائلیم ..امیدوارم تمامی زندانیها هرچه زودتر ازاد شوند

-- ساقی ، Nov 30, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)