تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مجلس: دولت همکاری‌ با آژانس را کاهش دهد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در واکنش به صدور قطعنامه شورای حکام درباره برنامه هسته‌ای ایران، از دولت خواستند که همکاری‌های خود با آژانس انرژی اتمی را کاهش دهد.

این نمایندگان با «خصمانه» خواندن رفتار گروه ۱+۵ با ایران، از دولت خواسته‌اند که به طور فوری، برنامه کاهش همکاری‌های خود با آژانس را به مجلس ارائه کند.

این اقدام نمایندگان مجلس، دو روز پس از آنکه شورای حکام آژانس با صدور قطعنامه‌ای، فعالیت‌های «مخفیانه» ایران در تاسیسات «فردو» را محکوم کرد و خواستار توقف ساخت و ساز‌ها در این تاسیسات شد، صورت می‌گیرد.


علی لاریجانی، رئس مجلس شورای اسلامی نیز صبح امروز یکشنبه در سخنانی، آژانس انرژی اتمی را تهدید به کاهش همکاری‌های مشترک کرده است.

نمایندگان مجلس در بیانیه خود با «سیاسی و دوگانه» دانستن فعالیت‌های شورای حکام و آژانس، خواستار ادامه فعالیت‌های «صلح‌آمیز» هسته‌ای ایران شده‌اند.

آن‌طور که در این بیانیه آمده است: «اراده سیاسی ناشی از برخی قدرت‌های بزرگ و به طور مشخص آمریکا و انگلیس، سبب انحراف در مسیر پرونده(ایران) شده است» و به همین دلیل باید «مسیر انحرافی ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت، اصلاح» شود.

نمایندگان مجلس در بیانیه خود با «سیاسی و دوگانه» دانستن فعالیت‌های شورای حکام و آژانس، خواستار ادامه فعالیت‌های «صلح‌آمیز» هسته‌ای ایران شده‌اند

از ۳۵ عضو شورای حکام آژانس، ۲۵ کشور به پیش‌نویس این قطعنامه رای مثبت، سه کشور رای منفی و شش عضو دیگر رای ممتنع داده‌اند.

روسیه و چین که از متحدان ایران به مشار می‌روند نیز از این قطعنامه حمایت کرده‌اند.

صدور قطعنامه شورای حکام آژانس علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران با واکنش تند مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است. ایران، این قطعنامه را «سیاسی و غیر فنی» می‌داند و گفته که به آن عمل نخواهد کرد.

علی‌اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم با انتقاد از صدور این قطعنامه، از ادامه فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم از سوی جمهوری اسلامی خبر داده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من قبل از این انتخابات به شدت و با تمام وجود طرفدار و پایبند به نظام جمهوری اسلامی و از علاقمندان متعصب خامنه ای بسیج و این دولت و نظام بودم و همیشه به سخنان و رهنمودهای این مزدوران جنایتکار کثیف گوش میدادم و عمل میکردم ولی بعد از انتخابات تمام حقایق روشن شد واقعیات را با چشمان خود دیدم و دست این جنایتکاران آدم کش و مردم فریب برایم رو شد به طوری که به شدت از اینان و این نظام متنفر شدم و گذشته خود که سرم رو زیر برف کرده بودم پشیمانم و اینک دیگر چشمانم باز شده و تمام حقایق رو میبینم.
من امروز تو گوشی دوستم کلیپی دیدم که بسیجیان با خامنه ای دیدار داشتند در پایان بعد از رفتن ایشان بسیجیان از جایی که خامنه ای رد شده و عبور کرده و پایش رو گذاشته زمین آنجا را بوس میکردند و گریه میکردند واقعا متاسفم...
شما مردم رو فریب دادید با این حرفها و کشتار مردم و جوانان ولی جواب خدا رو چی میخواهید بدید بترسید از آن روز که خداوند عذابی بر شما جنایتکاران مزدور کثیف و مردم فریب دارد

زنده باد جمهوری ایرانی. زنده باد ایران و ایرانی
درود بر جمهوری ایرانی

-- mohsen ، Nov 29, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)