تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

زهرا رهنورد؛ سومین متفکر برگزیده جهان

مجله «فارین پالیسی» زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی را به عنوان سومین متفکر تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۰۹ برگزیده است.

خانم رهنورد، نفر سوم از میان ۱۰۰ متفکر تاثیرگذار جهان در سال جاری از نگاه این مجله است.


بن برنانکی، رئیس بانک مرکزی ایالات متحده و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نفرات اول و دوم این فهرست ۱۰۰ نفره هستند.

عبدالکریم سروش، متفکر ایرانی نیز در رتبه ۴۵ این فهرست قرار دارد.

مجله فارین پالیسی، با معرفی زهرا رهنورد به عنوان «مغز متفکر انقلاب سبز ایران»، نقش وی در مبارزات انتخاباتی میرحسین موسوی را برجسته دانسته است.

توضیحات فارین پالیسی در خصوص زهرا رهنورد

مبارزات رهنورد و موسوی پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران و نیز ریاست زهرا رهنورد بر دانشگاه الزهرا که در دوران مسئولیت خود از شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل برای سخنرانی در این دانشگاه دعوت کرد، از دیگر موارد مورد اشاره در فارین پالیسی است.

پاسخ شدیداللحن رهنورد به محمود احمدی‌نژاد، پس از زیرسئوال بردن صحت مدرک تحصیلی وی از سوی احمدی‌نژاد در مناظره با میرحسین موسوی نیز در توضیحات این مجله در خصوص خانم رهنورد مورد اشاره قرار گرفته است.


فارین پالیسی دلیل انتخاب آقای سروش به عنوان یکی از ۱۰۰ متفکر سال ۲۰۰۹ را نیز تلاش او برای سازگاری میان اسلام و دموکراسی عنوان کرده است.

بیل کلینتون در رده ششم، دیوید پترائوس در رده هشتم، بیل گیتس در رده دوازدهم، دیک چنی در رده سیزدهم، واتسلاو هاول در رده بیست و سوم، آنگ سن سوچی(رهبر مخالفان برمه و برنده جایزه صلح نوبل) در رده بیست و ششم و کوفی عنان در رده سی‌ام این فهرست قرار دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

پیاز داغش رو زیادی زیاد کردن، من تردید دارم اصلا خانم رهنورد رو بتوان متفکر نامید، چه رسد به سومین متفکر جهان!!!

-- بدون نام ، Nov 29, 2009

شرم آوره! سیاست بازی ابلهانه تا کی‌ سر جایزه و اسم و لقب دادن؟؟ من میفهمم که میخواهیم و اینها هم میخواهند که این جمهوری زورکی بره. اما بابا جان با این غلوها و دروغها به مردم ایران لطمه میخوره چراکه بتهای الکی‌ ساخته مییشن. زهرا و تاثیر در سیاست خارجی‌؟ چطور؟ از طریق احیای امام خمینی زورکی؟؟ یا از طریق اسلامیزاسیون بقیهٔ زنهای بی‌چاره و تحت ستم دنیا؟ چقدر این خارجیها ابلهند؟
تاثیر گذار در سیاست جهانی‌! ... ما فوت.

-- Ali ، Nov 30, 2009

منظور فارین پالیسی اینه که زنی که خودش توی این شوره‌زار اسلامی و در درون خود این پلشتی‌ها رشد کرده تونسته به این فکر بیفته که باید گل بدبخت تحول و اصلاح‌خواهی رو یک کمی آب داد خودش هنره. (اگر به جای متفکر می‌نوشتید اندیشمند، هم قشنگ‌تر بود و هم فارسی‌تر).

-- شیرزاد ، Nov 30, 2009

بدون شک پشت هر مرد بزرگی زن بزرگی ایستاده است من به شخصه افتخار می کنم که خانم زهرا رهنورد به عنوان سومین نفر انتخاب شده است ولی در اصل متفکرین اصلی مردم ایران هستند که به درستی راه خودشان را انتخاب کردند وآن راهی نیست بجز آزادی

-- محمد ، Nov 30, 2009

هزار ما شاء الله زهرا جون.ای ول داری. تو زینب گونه فریاد حق طلبانه در کل جهان بر دیکتاتورها و از خود راضیهای حاکمان ایران برآوردی.زنده باد سبزها

-- سبز ، Nov 30, 2009

تو کیستی که تردید داری؟؟؟
تبریک بانو رهنورد

-- سیاوش ، Nov 30, 2009

به سیاوش: همین تردید، در همه چی‌، حتا خود خدا است که ما در اندیشیدن لازم داریم. با تو کیستی پرسیدن خودمان را در حد بسیجیهای مزدور نظام پایین نیاوریم!
تردید داریم به همه چی‌ و به این تردید افتخار می‌کنیم! ازدیکتاتوری هم بیزاریم حتا از نوع سبزیش.

-- Ali ، Nov 30, 2009

چرا دکتر محمود متفکر بزرگ و معجزه هزاره سوم و خانم فاطمه رجبی را فراموش کردند؟

-- Ali ، Nov 30, 2009

از همون انتخاب دیک چنی به عنوان نفر سیزدهم مشخصه که معیارشون چیه.مشکل اینجا با کلمه متفکره که باید عوض شه و بذارن مثلا شخصیت اثر گذار.

-- سمانه ، Nov 30, 2009

من طرفدار جنبش سبز جوانان ایرانی هستم، و به خانم رهنورد هم تبریک میگم که به هر دلیل اسمش اینطوری مطرح شد، اما به شخصه اصلا این انتخاب را با معنی و درست نمی دونم، چه بسیار متفکرین واقعی که نامی ازشون برده نشده، به نظر من هم باید اسم این لیست، متفکرین نمی بود.

-- شهرزاد ، Nov 30, 2009

گربه مسکین اگر پرداشتی......

-- N ، Nov 30, 2009

من کتابهای ایشان را از اوایل اتقلاب به یاد دارم. همچنین مقالات و اظهار نظر های هر از چند گاه او را به یاد می آورم . ایشان برای مطلعین همیشه به عنوان متفکر مطرح بوده اند.
امیدوارم نیک انجام باشند

-- بدون نام ، Nov 30, 2009

وقتی یک دروغگو در رسانه ی مثلا ملی مدارج تحصیلی و این همه زحمات این زن رو زیر سوال میبره خدا هم جوره دیگری جبران میکنه و کاری میکنه که عدو سبب خیر شود.

-- دریا ، Dec 1, 2009

خلایق هر چه لایق!

-- Ali ، Dec 2, 2009

مرسی رهنورد عزیز.

-- emad ، Dec 2, 2009

درود بر آنانکه اسم ایران را در دنیا زنده نگه می دارند. درود بر زهرا رهنورد، درود بر دکتر سروش.

-- emad ، Dec 2, 2009

من هم از گذشته های نه چندان دور به اين باور شده ام که محافل سياسی غربی ها به بشريت از طريق تحميل گماشته های خودشان جنايت غير قابل بخشودنی نموده اند ميتوان استدلال کرد که اين غرب است که دشمن ترقی و رفاهيت ملت های جهان سوم از جمله کشور نهایت عقب مانده ما افغانستان .
درهمين تقلب کاری ها يکی هم اافغانی است که بنام اشرف غنی احمد زی نام دارد ايشان يکی از طراحان اصلی انديشه فاشيستی برای از ميان برداشتن فرهنگ فارسی و فارسی گويان در کشور افغانستان ميباشد ايشان همکاری نزديک با آدم کشان طالب دارد .

-- Aaref ، Dec 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)