تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

سرپرست حجاج: مردم را نگران آنفلوآنزا نکنید

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه حتی یک نفر از زائران ایرانی مشکوک به آنفلوآنزا نیست، از مسئولان داخل کشور خواست تا مردم را به خاطر بیماری آنفلوآنزای «آ» (A) نگران نکنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله محمدی ری‌شهری اعلام کرده‌است که تاکنون هیچ مورد ابتلا به آنفلوآنزا در بین زائران ایرانی نداشته‌ایم.

این در حالی است که مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت می‌گوید با هشدار نسبت به آغاز موج بعدی آنفلوآنزای «آ» با ورود حجاج، از مردم خواسته‌است که به استقبال حجاج نروند.

به گفته محمود سروش، مدیر برنامه آنفلوآنزا و مراقبت بهداشت مرزی وزارت بهداشت ممکن است حجاج در بازگشت به کشور تا یک هفته بدون علامت بیماری باشند.

وزیر بهداشت از مردم خواست به دلیل احتمال ابتلا به بیماری آنفلوآنزای «آ» به استقبال حجاج نروند

وی از زائران کعبه خواست که مراسم ولیمه را با یک هفته تاخیر برگزار کنند و تا یک هفته از روبوسی و دست دادن و در آغوش گرفتن افراد خودداری کنند.

در مراسم حج امسال چهار نفر از زائران به دلیل ابتلا به آنفلوآنزای «آ» درگذشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، امسال آمار حجاج ایرانی به دلیل ترس از شیوع این بیماری با افت ۷۰ درصدی مواجه شده‌است. سخنگوی وزارت بهداشت عربستان «خالد المرقالانی»، دچار شدن ۹ نفر از حجاج به ویروس آنفلوآنزای «آ» را تأئید کرده‌است.

وزیر بهداشت آمار مبتلایان به این بیماری در ایران را ۳ هزار و ۶۷۲ نفر اعلام کرد و گفت که تاکنون ۱۴۰ نفر به دلیل ابتلا به آنفلوآنزای «آ» درگشته‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

...اولا این انفولانزا خوکی ست و کاری با حجاج ندارد! حجاج انسانهای فرهیخته ای هستند که با پاکی برای دیدار خدا به خانه او دعوت شده اند! یعنی خود خدا آنقدر به اینها پول داده تا اینها بتوانند بروند و در آنجا نماز جماعی بکنند. اینها همه برای برتردید انداختن دلزده کردن مردم مومن و مسلمان ایران است. ما باید امسال هر چه پر شور تر به عربستان برویم و در آنجا اعلام برئت کنیم!
...
زنده باد اسلام ناب محمد
زنده باد ولایت فقیه علیه سلام
تمام مومنین باید راهی مکه مکرمه شوند
سلام بر خود خدا

-- بدون نام ، Nov 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)