تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدارهاشمی نسبت به نادیده گرفتن مردم

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نسبت «نادیده» گرفتن نقش مردم در جمهوری اسلامی، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای هاشمی عصر روز گذشته در دیدار با جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی گفت که «اتکا» به مردم در جمهوری اسلامی، اصلی «دینی، اسلامی و قرآنی» است.

به گفته رئیس مجلس خبرگان رهبری، «نظام اسلامی تا جائی که بر شانه‌های مردم حرکت کرده، همواره موفق و پیروز بوده است.»


اظهارات هاشمی، یکی از صریح‌ترین مواضع وی پس از مراسم نماز جمعه ۲۶ تیرماه در حمایت از مردم معترض به شمار می‌رود.

اکبر هاشمی رفسنجانی در جریان حوادث پس از انتخابات ایران، با انتقاد از برخورد‌های صورت گرفته با مردم معترض، خواستار آزادی بازداشت‌شدگان و امکان اظهارنظر آزاد آنان در رسانه‌های رسمی و مجامع عمومی شده بود.

هاشمی طی پنج ماه گذشته، تنها در ۲۶ تیر ماه امسال در نماز جمعه تهران شرکت کرد که اظهارات وی در آن مراسم، با واکنش تند محافظه‌کاران نزدیک به محمود احمدی‌نژاد مواجه شد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری می‌گوید که «اگر مردم را از نظام اسلامی بگیریم، به آن خدشه وارد خواهد شد»

وی که ریاست دو نهاد مهم حکومتی در جمهوری اسلامی را بر عهده دارد، از سوی برخی محافظه‌کاران و فرماندهان نظامی، به دخالت در آنچه که آن را «کودتای مخملی» نامیده‌اند، متهم شده است.

محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، سه رهبر اصلاح‌طلب نیز با اتهام‌های مشابهی مواجه شده‌اند.

اظهارات روز گذشته هاشمی، یکی از صریح‌ترین مواضع وی پس از مراسم نماز جمعه ۲۶ تیرماه در حمایت از مردم معترض به شمار می‌رود.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفته که «اگر مردم را از نظام اسلامی بگیریم، به آن خدشه وارد خواهد شد.»

هاشمی از مقام‌های جمهوری اسلامی خواست که با «سعه‌صدر بیشتر، عرصه را برای بیان ضعف‌ها و نارسائی‌ها هموار و به نقدهای منصفانه توجه کنند»

وی پیش‌تر گفته بود که «باید اعتماد مردم به جمهوری اسلامی احیا و از زندانیان و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر دلجویی شود.»

هاشمی در بخش دیگری از اظهارات خود، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته که با «سعه‌صدر بیشتر، عرصه را برای بیان ضعف‌ها و نارسائی‌ها هموار و به نقدهای منصفانه توجه کنند.»

در ایران بیش از پنج ماه است که بر سر اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، اعتراض‌ها ادامه دارد و برخی محافظه‌کاران، رهبران جریان اصلاح‌طلب را عاملان این «اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها» دانسته و خواستار محاکمه آنها هستند.

از زمانی که آیت‌الله علی خامنه‌ای در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد از «مردود» شدن برخی خواص در انتخابات سخن گفت، حملات محافظه‌کاران به رهبران اصلاح‌طلب به خصوص هاشمی رفسنجانی افزایش یافته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب هشدارهارهاي امام خميني(ره) را گفتند آيا به امام هم ايراد ميگيريد. مگر منتظري خواص نبود حالا چه شده است

-- بدون نام ، Nov 23, 2009

اقای رفسنجانی کارو خودت خراب کردی! بقول معروف اب رفته دیگر بر نمیگرده! این گفته خودتان برای انتخاب سلطان خامنه ایست که بدروغ نقل کردید:
«این حرف آقای شبستری را می‌خواهند آقایان؟ آقای شبستری چیزی از آقای طاهری شنیدند که امام جمله‌ای درباره‌ی آقای خامنه‌ای گفتند. اگر آقایان مایلند من نقل کنم، والا... ما شاهد داریم... ما با امام مباحثه داشتیم... فرد را هم می‌گفتیم، ما فردی را نداریم الان که مطرح کنیم در جامعه... ما فرض‌مان بر مرجعیت بود و همان مسائل بود. امام فرمودند چرا ندارید... آقای خامنه‌ای... کسانی که موافق هستند قیام بفرمایند.»
مثلی ست :خودم کردم که لعنت بر خودم باد!
موسی

-- بدون نام ، Nov 23, 2009

این مرد عجب هیپوکریتی است. در دوران ریاست جمهوری خودش چه کسی مردم راجدی گرفت!!!!!!!!

-- بدون نام ، Nov 23, 2009

میخواستم به هاشمی رفسنجانی بگم شما به فکر بزرگ کردن جیب آقازاده ها و خانم زادت باش.مردم ایران سیخی چند؟
ممکنه این موضوع ربطی به این نوشتار نداشته باشه ولی میخواستم بگم در این دو سه هفته اخیر سرعت اینترنت در ایران به شدت افت کرده و مزدوران رژیم(سپاهیان) به شدت در حال فیلترینگ سایتهای خبری،اخلال در سایت یاهو،عدم بازشدن ای میل افراد و خلاصه کنترل همه جوره مردم در اینترنت هستند ولی مردم ایران بیدی نیستند که با این بادا به قول کروبی شجاع بترسن.16 آذر به سران رژیم مخوف سد علی آقا نشون خواهیم داد به چه ملتی طرفه.

-- علیرضا ، Nov 23, 2009

رئیس مجلس خبرگان رهبری می‌گوید که «اگر مردم را از نظام اسلامی بگیریم، به آن خدشه وارد خواهد شد» اینکه نمی گوید نا بود می شود، همین معنی سرسپردگی اوست به ولایت فقیه. هاشمی رفسنجانی در تمامی جنایات رژیم دست داشته و اینک نیز دو دوزه بازی می کند، شاید هم چند دوزه! او در سرتاسر عمر سیاسیش و شاید عمرش حتا یک کلمه حرف راست نزده است! او حتا به فرزندان خودش هم دروغ گفته! هاشمی رفسنجانی و خامنه ای و خمینی و کل روحانیت در چپاول و جنایت و خیانت علیه مردم پیوسته از هم پیشی گرفته اند! هاشمی رفسنجانی خودش را در جایگاهی می داند که اصولا مردم در آن نیستند! او مردم را و ایران را نذر امام حسین و اسلام کرده و می کند، هاشمی رفسنجانی در تمامی قتلهای زنجیره ای و غیر زنجیره ای، در تمامی قتلهای خارج از کشور، در تمام جنایات تروریستی دست مستقیم داشته است. هاشمی رفسنجانی یکی از بانیان هشت سال جنگ نحس است که آنها جنگ مقدسش می نامند! هر کس به این جنگ تقدیس کند در واقع به ایران خیانت کرده است! آنچه امروز رخ می نماید همانا صورت کریه هشت سال جنگ ضد ایرانی ست که خمینی و خامنه ای و رفسنجانی و روحانیت در کلشان به ایران و ایرانی تحمیل کرده اند، عکس العمل آن شکست فضاحت بار است که امروز سپاه پاسداران و بسیج تلافیش را سر مرد نجیب و نازنین و سبز ایران در می آورد. زنده باد ایران، زنده باد جمهوری ایرانی. سرنگون باد حکومت نامردان و متجاوزان و جنایتکاران و ضد بشران در ایران.

-- بدون نام ، Nov 23, 2009

بدون نام نوشته هیپوتکریتی یعنی چه؟ یعنی صدام تکریتی از نوع اعلای آن؟؟

-- بازدم از خانی آباد ، Nov 23, 2009

عزیرم ! ...صحبت از خدشه می کنید؟! آقای هاشمی ! من می توانم تصور کنم که طرفدار این رژیم آدمخوار باشی !چون اگر اوضاع دگر گون و مجبور بقرار بشو ی ، بکجا باید فرار کرد ؟!. این لشکر عمامه بسر را کدام کشور ی پناهندگی خواهد داد. رژیمت با کشتن، دارد بقا می خرد. تو هم می خواهی زنده بمانی نه؟ پس آقا!دم از مردم دیگر نزن که باورش برایمان دیگر دیر است.

-- نادره ، Nov 23, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)