تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آغاز رزمایش پدافند هوایی ایران

بزرگترین رزمایش هوائی سال‌های اخیر ایران، جهت آمادگی برای مقابله با «تهدیدهای نظامی احتمالی» از امروز یکشنبه به مدت پنچ روز آغاز شده است.

مرحله نخست این رزمایش، «مدافعان آسمان ولایت – ۲» نام دارد.

مناطق غرب، جنوب و مرکزی ایران در منطقه‌ای به وسعت ۶۰۰ هزار کیلومتر، محل برگزاری این رزمایش اعلام شده است.


پرتاب موشک شهاب۳ ایران(AFP)

در این رزمایش، چگونگی مقابله با حمله هواپیماها و موشک‌های دشمن فرضی به مراکز و تاسیسات مهم آزمایش خواهد شد.

در این رزمایش که چندین فروند هواپیماهای جنگی ایران نیز شرکت دارند، تجهیزات جنگ الکترونیک، دفاع هوایی و سامانه‌های هشدار سریع نیز آزمایش خواهد شد.

به اعتقاد کارشناسان، هدف اصلی از برگزاری این رزمایش، افزایش آمادگی برای دفاع از تاسیسات هسته‌ای ایران و مراکز مهم این کشور است.

رزمایش پدافند هوایی ایران یک ماه پس از رزمایش مشترک هوایی آمریکا و اسرائیل برگزار می‌شود.

برخی کارشناسان می‌گویند که این رزمایش، پاسخ تهران به تحرکات نظامی واشینگتن و تل‌آویو در خاورمیانه است.

«ممکن است شروع چنین جنگی با صهیونیست‌ها باشد، اما بدون تردید پایان آن با اراده ما خواهد بود»

«بهره‌گیری از رادارهای تولید داخل با بردهای بالا، اولین سامانه راداری پسیو و بدون انتشار و استفاده از سامانه‌های تور ام۱» از برنامه‌های مرحله نخست این رزمایش اعلام شده است.

آن‌طور که فرماندهان نظامی ایران اعلام کرده‌اند، در این رزمایش برای نخستین بار توپخانه‌های برد متوسط و برد بالا که برای مقابله با موشک کروز استفاده می‌شود، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه نیز در واکنش به گزارش‌ها درباره احتمال حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران گفته که «ممکن است شروع چنین جنگی با صهیونیست‌ها باشد، اما بدون تردید پایان آن با اراده ما خواهد بود.»

ذوالنور: حمله شود، تل‌آویو را می‌زنیم
مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران هم هشدار داده که در صورت حمله به ایران، تل‌آویو هدف حملات موشک‌های بالستیک تهران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای ذوالنور شب گذشته در جلسه شورای اداری استان اصفهان گفت که «اگر دشمن بخواهد بخت بدخود را امتحان کند،‌ موشک‌های ایران در قلب تل آویو خواهد نشست.»

این صریح‌ترین تهدید یک مقام نظامی جمهوری اسلامی علیه اسرائیل پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران است.


مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران

تهدید آقای ذوالنور همزمان با افزایش فشار‌های غرب به ایران برای پذیرش پیش‌نویس توافقنامه وین برای مبادله سوخت هسته‌ای صورت می‌گیرد.

آمریکا و غرب نسبت به پاسخ منفی ایران به این پیش‌نویس هشدار داده و اعلام کرده‌اند که تهران باید منتظر عواقب این تصمیم خود باشد.

اسرائیل و ایالات متحده، گزینه حمله نظامی به ایران برای وادار کردن تهران به توقف فعالیت‌های هسته‌ای را منتفی نمی‌دانند.

ایران در مقابل گفته که پاسخ هرگونه حمله نظامی را خواهد داد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تل آویو کدوم وریه!! مواظب باش قمو نزنی!
....

-- بدون نام ، Nov 22, 2009

اگه بشه که عالی میشه ...
البته اگه حمله کنن ... ( یعنی دنیا نمیزاره یه جنگ اونم خیلی بزرگتر از قبلیا ....)

جاوید با ایران عزیز

-- sasy ، Nov 22, 2009

اسلامی ها آدم های منطقی و منظمی نیستند. در موقع حمله اسرائیل تا بیایند به خود بجنبند و از سوء ارتباطات و بی نظمی های مقر موشکی خود سر در بیاورند اسرائیل زده پدر صاحب‌بچه را درآورده. ارتش اسرائیل و آمریکا عرصه منطق و پیشرفت و آدم های منضبط است. اسلامی ها می خواهند با اهن و تولوپ برای این نیروها شاخ و شانه بکشند؟ به امید آزادی ایران و ایرانی از شر اسلام و جمهوری اش. هر چه زودتر بهتر.

-- ایرانی ، Nov 22, 2009

پدرجان،
شما بهتر است همان فانوس روبروت رو روشن کنی تا یک موقع شصت پات توی چشمت نره! فکر کردی تا کجا رفقای کره شمالی تون حاضرند براتون موشک هوا کنند؟ اونی که به شرط اسکناس براتون می رقصه با رقم بیشتر برای طرف مقابل تون می رقصه...

-- زوربای یونانی ، Nov 22, 2009

اون آهن پاره های شما رو که اسمش رو گذاشتید موشک، روی هوا با سیستم دفاع ضد موشکی پیشرفته ای که دارند، میزنند!!! نه خودتون رو فریب بدین نه مردم رو!! تاکی میخواید با منافع ملی مملکت ما بازی کنید!؟

-- سام ، Nov 22, 2009

آقا یا خانم بدون نام یک ساعت داشتم به کامنتت می خندیدم...شاهکار بود

-- بدون نام ، Nov 22, 2009

در صورت بیخ پیدا کردن پرونده اتمی این رژیم که "آرتیست وار" هر صبح و شب واسه همه کشورها در این کره خاکی خط و نشون میکشه و اتخاذ تصمیم مقابله نظامی با این رژیم مجنون از سوی دیگر کشورها، یکی از نقاطی که در صورت حمله احتمالی مورد هدف قرار خواهد گرفت تاسیسات نطنز خواهد بود. و ما میدونیم که این تاسیسات یک تاسیسات فعال غنی سازی اورانیوم هست. حال اگر این تاسیسات مورد حملات سنگین و سهمگین موشکی و هوایی قرار بگیرد، تکلیف اورانیوم های در حال پالایش شدن و همچنین ده ها و شاید صدها کیلوگرم اورانیوم ذخیره در این تاسیسات عظیم که در محیط پخش خواهد شد و احتمالا" تمام ایران را به مواد مرگبار رادیو اکتیو آلوده خواهد کرد چیست؟!!!
آخوند که سوار هواپیمای شخصیش خواهد شد و خواهد رفت به یکی از جزایر و یا ویلاهای چند میلیون دلاریش در یک گوشه جهان. حالا گیریم که قبل از رفتن یه موشک پیزوری هم سمت اسراییل شلیک کرد. اما ما میمانیم با یک کشور ویران و آلوده به رادیواکتیو.
پیش از روی دادن هرگونه فاجهه ای برای کشور عزیزمان این تنها و تنها با ماست که تکلیف خود را با این رژیم ...و مجنون یکسره کنیم.
پاینده ایران خردمند و آزاد.

-- آرش ، Nov 22, 2009

بدون نام جون قابل نداره! اینا سعید مرتضوی رو بجای سعید نفیسی زندونی کردن و عوض سعید پیغمبرنژاد قراره بهش واجبی بدن بخوره، عجیبی نیست اگر قم رو بجای تل آویو و مرقد امام رضا رو بجای اورشلیم بزنن!
شب بخیر از جنوب شهر تهرون

-- بدون نام ، Nov 22, 2009

حجت السلام جان
کارت سوخت موشک فراموش نشه راه طولانی عمو جون.

-- هومن ، Nov 22, 2009

در کمتر از یه هفته تمامی این آهن پاره هایی که مطمین هستم سیستم هدایت اکثر شان توسط فروشنده گان آلوده شده اند به همراه نیروی های انسانی شان دراز خواهند کشید. این ابلهان و مجسمه های حماقت فکر می کنند که با مردم بدون سلاح تطاهرکننده گان مواجهه خواهند شد. این رزمایش هایشان مرا بیاد اسب بازی ه کودکان می اندازد که در پس کوچه ها سوار بر اسب چوبی می شدند و با شمشیر های چوبی ادای قهرمانان را در می آوردند. منتطر تکرار جوک های آن ÷نرال سخنگوی ارتش صدام باشید که در روز روشن چنان دروغ هایی بافته بود که خودش هم باور نداشت.

-- بی نام سومی ، Nov 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)