تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

اعلام «علت قطعی » مرگ پزشک کهریزک

مسئولان امنیتی و انتظامی می‌گویند که «علت قطعی» مرگ رامین پوراندرجانی؛ پزشک بازداشتگاه کهریزک، «خودکشی» است.

ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی در مجلس هشتم به خبرگزاری مهر گفت که این مطلب در نشست مشترک کمیسیون سیاست داخلی مجلس شورای اسلامی با رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی و معاون امنیتی وزیر کشور عنوان شده‌ است.

رامین پوراندرجانی، «پزشک بازداشتگاه کهریزک»، هفته گذشته در استراحتگاه خود در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران بزرگ درگذشت. مقام‌های مسئول، ابتدا علت مرگ وی را «سکته قلبی در خواب» عنوان کرده‌ بودند.


رامین پوراندرجانی

برخی وب‌سایت‌های خبری گزارش کرده‌اند که این پزشک ۲۶ ساله در بازداشتگاه کهریزک، چند تن از قربانیان از جمله محسن روح‌الامینی را پیش از مرگ معاینه کرده بود.

نماینده گرمی می‌گوید که بر اساس گزارش‌های مسئولان، «هیچ ارتباطی بین خودکشی پزشک بازداشتگاه کهریزک و حوادث بعد از انتخابات وجود ندارد.»

این در حالی است که اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به خبرگزاری مهر گفته ‌است: «پس از احضار این فرد به دادسرا، برای تحقیق در حوادث کهریزک، ترس از محکومیت زندان باعث شده تا او دست به خودکشی بزند.»

نماینده گرمی می‌گوید که بر اساس گزارش‌های مسئولان، «هیچ ارتباطی بین خودکشی پزشک بازداشتگاه کهریزک و حوادث بعد از انتخابات وجود ندارد»

رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گزارش کرده‌اند که رامین پوراندرجانی، پیش از مرگ در گفتگو با دوستان و نزدیکانش از «در خطر بودن جانش» ابراز نگرانی کرده بود.

به گزارش تارنمای نوروز، مادر پوراندرجانی، قبل از درگذشت پسرش با پدر محسن روح‌الامینی، از جان‌باختگان پس از انتخابات تماس گرفته و گفته ‌است که جان فرزندش به دلیل «بیان حقایقی در مورد شکنجه و کشته‌شدن» پسر وی در خطر است.

بنا بر همین گزارش، ماموران «پس از غسل و کفن کردن رامین پوراندرجانی، جسد وی را به شهر محل اقامتش، تبریز فرستاده‌اند و با کالبدشکافی جنازه وی برای مشخص شدن علت مرگ مخالفت کرده‌اند.»

بازداشتگاه کهریزک که زیر نظر پلیس اداره می‌شد، در ناآرامی‌های اخیر تهران، محل نگهداری گروهی از معترضان بازداشتی بود. از این بازداشتگاه، گزارش‌هایی مبنی بر «قتل، شکنجه و تجاوز جنسی» به بازداشت‌شدگان منتشر شده‌است.

تارنمای موج سبز آزادی، به نقل از منابع «آگاه و موثق» در مجلس هشتم و خانواده و دوستان رامین پوراندرجانی، خبر دیدار وی با نمایندگان مجلس در کمیته ویژه بررسی حوادث پس از انتخابات را منتشر کرده بود.

پرویز سروری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید که پزشک کهریزک «هیچ دیداری» با نمایندگان عضو کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات نداشته ‌است

بنا بر این گزارش، آقای پوراندرجانی در این دیدار، جزئیات «بدرفتاری و شکنجه محسن روح‌الامینی» را به اطلاع نمایندگان مجلس رسانده بود.

پرویز سروری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز می‌گوید که پزشک کهریزک «هیچ دیداری» با نمایندگان عضو کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات نداشته ‌است.

رئیس کمیته ویژه مجلس، تعداد شاکیان بازداشتگاه کهریزک را بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت که دادگاه متهمان کهریزک، پیش از متهمان کوی دانشگاه برگزار می‌شود. وی تعداد متهمان کهریزک را هشت نفر اعلام کرد و تصمیم در خصوص آزاد شدن یا نشدن آنها را بر عهده قاضی دانست.

نماینده مردم تهران همچنین از احتمال قرائت گزارش کمیته ویژه پس از تعطیلی یک هفته‌ای مجلس خبر داد.

با گذشت چهار ماه از تشکیل کمیته ویژه مجلس برای بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان پس از انتخابات، هنوز گزارش این کمیته ارائه نشده ‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

شما که در آدمکشی حتا رتبه ی آیت الله چینی را هم با دره ای بینهایت از فاصله ربوده اید، چرا دیگر اینقدر احمقانه دروغ می گویید! مطمئنا پیکره ی سپاه و بسیج بزودی بیدار می شود و به فکر فرو خواهد رفت که او آیا برای ایراین کشی و مظلوم کشی ساخته شده بوده یا برای دفاع از مرز و بوم! او از خودش سئوال خواهد کرد که آیا آن دینی و آن ایمانی که برایش روی مین می رفته این آدمکشی، این تجاوز، این سنگسار و این جنایت و خیانت سی ساله است یا نه!
آنوقت خواهید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد. این را به خاطر بسپارید آدمکشان حرفه ای! رامین عاشق زندگی بود ، رامین عاشق عشق بود شما او را کشتید، شما سی سال است که آدمکشی می کنید، بعلاوه ی آن هزار و چهارصد سال! ولی اینبار آتش این آدمکشی دامن خود شما را نیز خواهد گرفت! همچنانکه اصلاحطلبان سی سال در برابر جنایات و خیانتهای شما دست کم کم کم کم سکوت کردند و حالا دارند تاوان آنهمه بیشرمی هایشان را در این سی ساله می دهند، آنها دست کم حالا دارند می فهمند که اسلامشان چیست آری، اگر چه من خود شدیدا از آنها حمایت می کنم و حتا تا پای جان، زیرا امروز بمردم پیوسته اند، اما این گناه بخشوده ی آن است! آنان سی سال در آدمکشی ها و فتنه های اسلام شرکت فعال داشته اند، ولی چون مردم ایران یکپارچه در این هیستری جمعی و در این بیماری همگانی افتاده بود باید بخشید اما از یاد نبرد، آقای موسوی را باید بخشید ولی گناهانش را بیادش آورد و گفت برای همین که تو با مردم شده ای رهبری! آری این است مرام ایرانیت! اسلام است که دین بکش بکش است، دین قصاص است، دین ناجوانمردی ست، دین فتنه و بلوا ست دین ترور و رعب و وحشت است، در هیچ دین و مرام سیاسی رعب و وحشت اساس و پایه و آیه و روایت نیست مگر در این دین بدخیم زشت نازیبا! النصر بالرعب! آنها که مسلمانند و نمی دانند، نمی دانستند بدانند، و آنان که میدانستاند خجالت آور است این دین!
و سلام بر رامین عزیز! ستاره ای پایین کشیده از آسمان بلند ایران! اما ضمن تسلیت به خانواده ی او بدانند که ما همه با آنهاییم، و آسمان ایران پراز ستاره است!

-- بدون نام ، Nov 20, 2009

بدون نام گرامی، بیشتر آن بسیجیان پاکدل و قهرمانی که در زمان جنگ ایران و عراق به خاطر حفظ این مردم و این خاک پاک و با ایمان و ساده دلی روی مین می رفتند، متاسفانه یا به کلی از بین رفته اند یا اگر هنوز هم حضور داشته باشند پیر و معلول هستند و ناتوان و شاید بعضی از بازماندگان آنها با این حرکات امروزی مشتی نوجوان گمراه و فرماندهان از خدا بی خبر متظاهر به دین و آئین آنان همراهی فکری و عملی داشته باشند و گرنه "مرد"ان واقعی "مرد"ند و رفتند ...

اما آنچه امیدبخش است آن است که ملت اینک با مشتی خودفروخته و مزدور و جانی مافیایی روبرو است که اگر قرار باشد سر براه نشده و بیش از این به جنایات بی رحمانه خود ادامه دهند، آنگاه "مرد"م بی باک و پاکدل و از جان گذشته ایران چاره ای نخواهند داشت به جز آنکه مقابله به مثل کنند. و اگر روزی کار به آنجا برسد، دست کم یک چیز روشن است: این بسیجیان و پاسداران راستین انقلاب نخواهند بود که ایرانیان آنها را مجازات خواهند کرد و بنابراین دلیلی برای "وجدان معذب" باقی نخواهند ماند و "ما" با دل باز و روانی آسوده این ...را به سزای اعمال کثیفشان خواهیم رسانید!

بسیجی، سپاهی، نیروی انتظامی
با ما باش و زین پلیدان روی گردان!
بمان برای مردم، برای خاک ایران!
باش دلاوری راستین، پاک و با ایمان!


نور دیده ی ایرانیان شمایید
امید کردگار و فر اهورایی شمایید
با اهریمن همسویی هرگز نپایید
راه یگانگی، راستی و درستی را بپویید

-- نامدار ، Nov 20, 2009

من هم با دوست عزیزم هم نظرم که دین اسلام جز خشونت وتروریست پروری خدمت دیگری به ایران نکرده است . همه با هم دست دردست باید اثر این دین متحجر را ازروانمان پاک کنیم

-- بدون نام ، Nov 21, 2009

حتی اگر خود را به حماقت زده و باور کنیم که آن مرحوم خودکشی کرده است، باید این سوال را از خود بکنیم که او براستی چه از زندانهای این رژیم دیده بود که از ترس آن حاضر شد خود را بکشد؟

-- ایرانی ، Nov 22, 2009

بگير ، ببند ، بكش گور خود كني به دست خود....

-- بدون نام ، Nov 22, 2009

این ها پر واضح دروغ میگویند ولی به یک مسلمان دروغ گفتن ایراد نیست . مگر خمینی که سر سلسله اینهاست دروغ نگفت . هموطنان پایه دین اسلام بر پایه دروغ است . چرا؟
لطفأ توجه کنید به این آیه های قرآن : سوره بقره آیه ٢٥٦ « کار دین به اجبار نیست ....» سوره کافرون آیه : بگو ای کافران مشرک (١) من آن را که شما می پرستید هر گز نمیپرستم (٢) و شما هم آن خدائی که من پرستش میکنم پرستش نمیکنید (٣) و نه شما خدای مرا عبادت خواهید کرد (٥) پس دین شما برای شما و دین من برای من (٦)
حالا توجه کنید به این آیه ها : سوره محمد آیه ٤ : « شما مؤمنان چون با کافران رو برو شدید باید آنها را گردن زنید .......» و آیه دیگر سوره توبه آیه ٢٩ : « بکشید کسانی که به خدا و روز قیامت ایمان نمی آورند و آنچه را که خدا و رسولش حرام کرده حرام نمیدانند ... » حالا اگر به این آیه ها توجه کنید ، از این ٤ تا آیه ٢ تاش دروغ است . از این آیه ها در قرآن فراوان است . حالا از یک مسلمان پیرو قرآن شما چه انتظاری دارید که دروغ نگوید؟ درود بر شما

-- Babak ، Nov 22, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)