تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار دادستان کل کشور به معترضان

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور به معترضان هشدار داد که از این به بعد، با هر گونه اقدامی که موجب اخلال در نظام شود، بدون هیچ «اغماضی» برخورد می‌شود.

وی با حضور در تلویزیون دولتی ایران با «اغتشاش» خواندن اعتراضات پس از انتخابات، گفت: «دستگاه قضایی با تکرار این‌گونه موارد، به صورت قاطع و بازدارنده برخورد خواهد کرد.»

دادستان کل کشور که در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم تلویزیون ایران، سخن می‌گفت، ادعا کرد «اغتشاشاتی» که اتفاق افتاد، از سوی «جریانی سازمان‌یافته و با انگیزه سوء» هدایت شده ‌است.


غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور

آقای محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه دستگاه قضایی از اتهام برخی متهمان پس از انتخابات چشم‌پوشی کرده‌ است، گفت: «مردم، خواهان اشد مجازات برای متهمان بودند.»

قوه قضائیه ایران، برای پنچ تن از متهمان حوادث پس از انتخابات جمهوری اسلامی حکم اعدام صادر کرده و شماری از آنها را به احکام حبس شش ماه تا ۱۵ سال محکوم کرده ‌است. در جریان اعتراضات پس از انتخابات بیش از چهار هزار نفر در ایران بازداشت شداند.

به گفته دادستان کل کشور، تاکنون ۹۰ نفر از متهمان به طور کامل تبرئه شده و برای ۸۱ متهم، حکم زندان صادر شده ‌است.

وی در رابطه با پرونده بازداشتگاه کهریزک نیز گفت که با تشکیل هیات سه نفره که یکی از کارهایش رسیدگی به این پرونده بود، این پرونده به طور «سریع، دقیق و همه‌جانبه» رسیدگی شده و هفته آینده به دادگاه ارجاع می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه دستگاه قضایی از اتهام برخی متهمان پس از انتخابات چشم‌پوشی کرده‌ است، گفت: «مردم، خواهان اشد مجازات برای متهمان بودند»

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، شماری از دستگیرشدگانی که به بازداشتگاه کهریزک منتقل شده بودند، در این بازداشتگاه مورد «شکنجه و تجاوز» قرار گرفته‌اند.

پس از درگذشت محسن روح‌الامینی که در کهریزک بازداشت بود و گفته می‌شود بر اثر «شدت جراحات ناشی از شکنجه» جان سپرده‌ است، این بازداشتگاه به دستور رهبر جمهوری اسلامی ایران تعطیل شد.
محسن روح‌الامینی فرزند یکی از مقامات جمهوری اسلامی و مشاوران محسن رضایی بود.

به گفته اژه‌ای، پرونده کوی دانشگاه نیز هنوز «شفاف‌سازی» نشده‌ است.

در روزهای نخست پس از انتخابات، ماموران امنیتی و لباس شخصی‌ها با حمله به کوی دانشگاه تهران، دانشجویان معترض را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

... آخوند... تو مگر تا به حال کم جنایت کرده ای که حالا ما را از جنایت می ترسانی، ... مرد حسابی تا حالا تجاوز کردی، کشتار کردی دختر و پسر ایرانی را بدست برادران حزب الله لبنان و حماس فلسطین آبستن کردی سی سال سنگسار کردی، سی سال خون بجای شراب نوشیدی ، جنایت کردی حالا دوباره باز هم چنگ و دندان نشان می دهی!! بسی دیر شده است ولی سوخت و سوز ندارد ما ترا در چاه جمکران خواهیم انداخت... هر قدر بیشتر طول بکشد تیشه بیشتر ریشه را خواهد زد! تازه اول کار است،.... ما .............. آری با تو و رهبرت و روحانیت معظم دولتی کاری خواهیم کرد که حتا خون هم از دماغت نیاید اما تو را کنار خواهیم زد! بفهم، ...!

-- بدون نام ، Nov 19, 2009

... کودتاچی خجالت بکش.
بزدی تو و اون رهبر جنایتکارت در دادگاهی ملی و مردمی جوابگو خواهید بود.

پاینده ایران و ایرانی
زنده باد جمهوری

-- NAM ، Nov 19, 2009

اگر "اغماض" نبود ،چه کار می کردند ؟!

-- sadegh ، Nov 19, 2009

...
زنده باد جمهوری ایرانی
زنده باد جنبش سبز ایران
....

-- بدون نام ، Nov 19, 2009

آقای حجت الاسلام همچین میگوید: « بدون هیچ اغماضی» با هرگونه اقدامی که موجب اخلال درنظام شود برخوردمیشود, که هرکس این برخوردهای تا کنونی را ندیده باشد خیال میکند تا حالا مردمرا «نوازش» میکردند, ای بنازم به این رو!!!

-- ناظر ، Nov 19, 2009

«مردم، خواهان اشد مجازات برای متهمان بودند»

بامزه این جاست که این مردمی که اینها همیشه از آن صحبت می کنند کسی جز چند نفر اطرافیانشان نیست.

-- پیام ، Nov 19, 2009

مردم يعني خامنه‌اي، احمدي‌نژاد، كردان، دانشجو، مرتضوي، و ساير جنايتكاران حاكم بر ايران. با اين تهديدهاي توخالي ما بيشت مي آييم. ملاي جنايتكار در 16 آبان منتظر فرزندان ايران زمين باش. ما ترسي از تو و ارباب جنايتكارت نداريم. تا رهايي ايران از چنگ شما خونريزان هميشه هستيم. عمرتان به سر رسيده. روزنه بيابيد و در آن بخزيد كه هيچ جايگاهي بين مردم ايان نداريد.

-- آتيه ، Nov 20, 2009

پدرجان،
برای حکومتی که رهبری جنایتکار و حامی کودتا دارد و طی پنج ماه گذشته خون صدها نفر از بهترین فرزندان ایران را ریخته، هزاران نفر را به بدوی ترین و وحشیانه ترین روش به بند کشیده و حتی از کشتن زندانیان بی پناه شرم نکرده...
همچون توئی ...که تا اندیشه یاری می دهد از سالیان دور به پلیدی و جنایت شهره ای باید "دادستان" باشد، اما "داد" که را می ستانی؟ آری "داد" آن است که رهبر بگوید و لاغیر....
اما اندیشه مدار که این شب تاریک دیر پاید! صبح نزدیک است و روشنایی در پیش، این حکومت و این دولت چندان به عفونت نشسته که کوس رسوائیش در بر سر برزن ها نواخته اند.
....

-- زوربای یونانی ، Nov 20, 2009

اگر عرضه اش را دارید بیائید و آتش مسلسل را بروی مردم بگشائید و آنوقت ببنید از زن و مرد و پیر و جوان آن شیعه اثنی عشری تان را با خودتان از در ختها آویران خواهند کرد.

مسلسلهایتان را بخیابانها باورید

-- امیر کبیر ، Nov 20, 2009

‌ای غلامحسین محسنی‌اژه‌ای،
هیچ می‌‌دانی مردم در انتظار چه روزی هستند؟ روزی که دادگاه جهانی‌ شما‌ها را به محاکمه بکشد. همچنان که صدام را محاکمه کرد.‌ای غلامحسین محسنی‌اژه‌ای،

-- shamim ، Nov 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)