تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هرندی: برخی روزنامه‌نگاران محاکمه شوند

محمدحسین صفارهرندی، وزیر ارشاد خواستار دستگیری و محاکمه برخی از روزنامه‌نگاران که آنها را «قلم‌ به دست روزنامه‌های زنجیره‌ای» خواند، شد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای صفار هرندی در واکنش به انتشار مطلبی مبنی بر «حلالیت‌طلبی» وزیر ارشاد از روزنامه‌نگاران، اعلام کرد: «اگر بنا به حلالیت طلبیدن باشد، نه تنها از شما حلالیت نطلبیده‌ام، بلکه معتقدم برخی از شما باید محاکمه شوید.»

صفارهرندی پیش از تصدی وزارت ارشاد، سردبیر روزنامه کیهان بود که مواضع تندی علیه اصلاح‌طلبان اتخاذ می‌کند.


او در کابینه دهم محمود احمدی‌نژاد حضور ندارد.

صفارهرندی افزوده است که وی «از همکاران و دوستان خود، بابت چهار سال تلاش صادقانه تشکر کرده و به خاطر قصورهایم از آنان حلالیت طلبیدم، نه از شما.»

او ۱۷ تیرماه سال ۱۳۸۶ از «کودتایی خزنده» در برخی از روزنامه‌های ایران خبر داده بود.

در دوران وزارت صفارهرندی، فشار‌ها بر مطبوعات افزایش قابل توجهی یافت، به طوری طی این چهار سال، بیش از ده‌ها نشریه به دستور هیات نظارت بر مطبوعات لغو امتیاز شد و از انتشار بازمانده است.

صفارهرندی: «اگر بنا به حلالیت طلبیدن باشد، نه تنها از شما حلالیت نطلبیده‌ام، بلکه معتقدم برخی از شما باید محاکمه شوید»

سازمان گزارشگران بدون مرز، ایران را بزرگترین زندان روزنامه‌نگاران در جهان معرفی کرده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر با توقیف ده‌ها نشریه اقدام به بازداشت‌ها صد‌ها روزنامه‌نگار و وب‌نگار کرده‌اند.

برخی از این روزنامه‌نگاران هم‌اکنون در زندان به سر می‌برند و گروهی دیگر با تامین وثیقه یا تبرئه آزاد شده‌اند.

فشار‌ها بر مطبوعات و روزنامه‌نگاران در شرایطی افزایش یافته که گروهی از روزنامه‌نگاران روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای، با انتقاد از وضعیت کنونی ایران، خواستار «وحدت و اقدام عملی» مراجع تقلید و رهبران اصلاحات برای ایستادگی مقابل «کودتاچیان» شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هرندی با این حرفاش نشون ذاذه که یکی از پایه گذاران دیکتاتوری و استبداد تو این مملکت بوده و هست و از سلاخ ها و توجیح گران دولت کودتاست مثل شریعتمداری . هرندی ...به زودی تو و بقیه دیکتاتور ها رو توی دادگاه مردمی با چهره تکیده و جهنمی تون ملاقات میکنیم....ببین به چه روزی افتادی

-- بهادری ، Aug 24, 2009

آقای هرندی وقتی وبا آمد همه آنرا گرفتند شما چرا فقط بعضی را می گیرید و محاکمه می کنید، همه را بگیرید. اگر مولا هم بود همین خوی ....را داشت. بیخود برادران دیروز شما فکر می کنند که او به اندازه ی شما .... نبوده. شما بهتر از من می دانید که در اسلام خشونت به حدی ست که همیشه مردم از ترس شمشیر خونین مسلمین در رای پای میر غضب و یا زیر پیشبند چرمی خونین او قایم می شدند. و اما امروز هم همین طور است شما نگاه کنید تا پیش از این لاییکها و بیدینها و سکولارها و دیگراندیشان و دیگر دینان بودند که از ترس دست بدامان اصلاحطلبان می شدند. و حالا این خود اصلاحطلبانند که از ترس شما برای بیدین انگاشته نشدن به خود پیشبند و نطع خونین امام علی و شمشیر خونین او پناهنده می شوند. آقای هرندی شما سرباز امام زمانید یعنی امامی که طبق تمامی روایات تنها با بوی خون که از امواج دریای خون بر می خیزد نشئه می شود. بنا بر این شما حق است که با این همه ارفاق و شفقت سخن نگویید، برخی یعنی چه شما باید با ساطور رهبر و قمه ی پیغمبر و و شمشیر علی و چماق ابوالفضل عباس و خنجر عمر سر همه ی مخالفین را ببرید. بعد که ایران گلستان شد شما زاد و ولد کنید و دور ایران را هم دیوار بکشید و همه را بر علیه ویروس آزادی واکسینه کنید و همگی ماسک بزنید بعد روید در چاه جمکران را باز کنید و امام عج را از چاه در آورید و ببرید غسل حیاتش دهید ، بعد رویش را با عسل و موم بپوشانید و بعد اما ماسکها را از دهان و بینی بردارید و نایبش را پشت امام عج پنهان کنید تا او دستش را تکان دهد و بار عام دهید، تا مردم بیایند و دست نایب آقا را بجای دست امام عج ببوسند ! ولی مواظب باشید که کسی از سن و سال امام و زمان فوتش آگاه نشود، زیرا اگر کسی آگاه شد این آگاهی واگیردار است و شما دوباره مجبور خواهید شد همه ی واگرفته گان را بکشید تا دوباره جهان پر از عدل و داد شود. و لی تا آن روز آیا چیزی از امام عج باقی خواهد ماند؟! آقای هرندی آدم شدن امتیاز همه هست حتا آدمکشترینها هم می توانند آدم شوند. این قانون اسانی ست اگر چه با قانون الهی شما انطباقی نداشته باشد!

-- بدون نام ، Aug 24, 2009

این .... هارو فقط و فقط باید مثل ....کشت تا یه ملت از شرشون راحت بشن

-- آلنی ، Aug 24, 2009

تاریخ قاضی خوبی است هرندی فرهنگ ستیز

دلت خیلی سوخت دوباره وزیر نشدی

-- لیلی ، Aug 24, 2009

(یه کلمه هم از دهن مادر عروس!)
این بدبخت هم توی تقسیم قدرت سهمی بهش نرسیده ....سوخته داره از این حرفا می زنه!
میخواد خودشو پیرو ولایت ....نشون بده! تا بلکه شاید بختش وابشه!
ولی بیچاره نمی دونست که تو بازی سوری مشایی اولین قربانی خودش بود!

-- بدون نام ، Aug 24, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)