تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

جزایری: خائنان به نظام محاکمه شوند

یک فرمانده سپاه پاسداران خواستار دستگیری و محاکمه کسانی شد که به گفته او «خائن به انقلاب و نظام» هستند و در «راه‌اندازی کودتای نرم و ایجاد آشوب و بلوا» دست داشته‌اند.

سردار مسعود جزایری، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود که امنیت ملی ایران «اقتضا» می‌کند که «در اسرع وقت آشوب‌گران به سزای اعمال خائنانه خود برسند.»

این برای چندمین‌بار طی یک ماه گذشته است که یک فرمانده سپاه خواستار دستگیری برخی رهبران جریان اصلاح‌طلب در ایران می‌شود.

فرماندهان سپاه که می‌گویند در انتخابات اخیر «چشم فتنه» را کور کرده‌اند، میرحسین موسوی و مهدی کروبی را مسئول حوادث پس از انتخابات می‌دانند و خواستار بازداشت آنها هستند.


ید‌الله جوانی، رئیس اداره سیاسی سپاه نخستین کسی بود که با بردن نام این دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات، آنها را «رهبران اغتشاش‌ها» معرفی کرد و از دستگاه قضایی ایران خواست که با این افراد برخورد کند.

خبرگزاری ایسنا امروز دوشنبه به نقل از آقای جزایری گزارش کرده که «هرگونه سهل‌انگاری و نپرداختن به آنچه رئوس سازمان کودتا است، جفا به انقلاب بزرگ اسلامی ایران» محسوب می‌شود.

به گفته این فرمانده سپاه، «لایه‌های اصلی کودتای نرم تا حدی هنوز دست‌نخورده باقی مانده‌اند» و نمی‌توان «خوش‌بین» بود که جمهوری اسلامی از سوی این جریان دچار تهدید نشود.

سردار مسعود جزایری می‌گوید که امنیت ملی ایران «اقتضا» می‌کند که «در اسرع وقت آشوب‌گران به سزای اعمال خائنانه خود برسند»

اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات که از ۲۳ خرداد ماه در ایران آغاز شده است، تاکنون ده‌ها کشته و صد‌ها زخمی برجا گذاشته است.

صد‌ها نفر دیگر نیز به اتهام‌های مختلف دستگیر و زندانی شده‌اند که محاکمه برخی از آنها نیز در تهران در جریان است.

محافظه‌کاران و فرماندهان نظامی از این اعتراض‌ها که با خشونت‌های دولتی همراه بود، با عنوان «فتنه و اغتشاش» یاد می‌کنند و خواستار برخورد با رهبران این اعتراض‌ها هستند.

این در حالی است که احزاب اصلاح‌طلب از زمینه‌چینی‌ها برای دستگیری رهبران اصلاح‌طلب اظهار نگرانی کرده و نسبت به بازداشت آنها هشدار داده‌اند.

به گفته این فرمانده سپاه، «لایه‌های اصلی کودتای نرم تا حدی هنوز دست‌نخورده باقی مانده‌اند» و نمی‌توان «خوش‌بین» بود که جمهوری اسلامی از سوی این جریان دچار تهدید نشود

سردار جزایری بدون اشاره به نام میرحسین موسوی که قصد دارد تشکلی با نام «راه سبز امید» راه‌اندازی کند، گفته که «گروه‌سازی‌هایی که اخیرا صحبت‌هایی از آن به میان می‌آید، پرده دیگری از طرح کودتا» است.

او اظهار داشت: «کسانی که آوازه‌ خیانتشان فراگیر شده است، داعیه حزب و گروه نباید داشته باشند.»

این فرمانده نظامی ادامه داده که «حفظ نظام از اوجب واجبات است و حافظان انقلاب و آحاد مردم اجازه نمی‌دهند این واجب مهم مورد خدشه واقع شود.»

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان که خطیب هفته گذشته نماز جمعه تهران بود نیز در سخنانی با انتقاد از سکوت مقام‌های قضایی، از آنها خواست که نسبت به دستگیری کسانی که وی آنها را «ام‌الفساد» نامید، اقدام کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

کور خوندی سپاهی، خائنان به ایران محاکه خواهند شد.

-- دزدگیر ، Aug 24, 2009

Aghaye Jazayeri va sayere hamkarane chapluse moftkhore shoma dar sepah va setade koll ,
be arbabetan aghaye basiji Firuz abadi befarmayid ke mardome Iran az har che nezamie khaen ast nefrat darand.
ma Iranian tanha personele Artesh ra pak o monazzah midanim va shoma pasdaran ,moshti jallade khun asham hastid .
aghayan emruz doshmane ma hezbe baase saddam nist , doshmane aslie mellate iran , basij va sepahe pasdarane valiyye ....ast , nang bar shoma va ananke shoma ra tarbiat kardand.

be ommide pak shodane eslam az sharre vojude nahse shoma khaenan ke name eslam ra dar donya sarafkande sakhtid .

aghaye Khamenei , angharib ast ke be halakat biofti va ammameye tazvirat gardane khabisat ra dar bar girad.

nang bar shoma ei kasani ke maddi hastid va name khod ra ruhanu nahade id .
ruhaniyyat be lebas nist aghayan , be manaviyati ast ke faghat dar amsale montazeri va sanei mishavad did va emruz hameye mardome Iran midanand ke in aba o ammame kalaki bish nist.

ba arezuye sarnegunie har che zudtare nezame taghutie akhundi.

-- Masoud ، Aug 24, 2009

نسل ما، متولد شلوغترین دوره از تاریخ
ایران بود. دوره ی نا آرامیهایی که میرفت تا حکومت بعدی را به حکومت قبلی تحمیل کند.نسلی که رادربزرگترش شعارمینوشت وخواهرکوچک ازصدای تیرمیترسید،نسلی که کودکیش با بحث سیاسی وآژیرسپری شد. نسلی که در بلوای
جنگ بزرگ شد و صدای گریه اش در هیاهوی موشک و رگبار گم شد. در میان انبوه عکس شهدا و کاروان پیکرهای نیمه تمام مفقود الاثر ها قد کشید و چندان دیده نشد. نسل شیروبیسکوییتهای کوپنی، نسل تحریمها و تبعیضها. نسل قلکهای پول تو جیبی برای بچه‌های جبهه، نسل بادبادکهای کاغذی، نسل اجبار مقنعه از شش سالگی. نسل کتاب تاریخهای تحریفی و نص ایح ناگزیر چهارصد صفحه ای امام. نسلی که عادت کرده بود به دم نزدن از تناقصهای خانه و مدرسه . نسل چوب دوسر نسوزی که بیست و دو بهمن ها با مدرسه به تظاهرات میرفت و تشویق
میشد و عصر همان روز تحقیر و توبیخ میشد به جرم آستینهای کوتاه و موهای وحشی بیطاقت زیر روسری و شالها ! نسلی که ما بودیم ... نسل کم توقعی که
اگر به موی سرش، به روسری و پوشش اش، به دورهمی های هر از گاهش ایراد نمیگرفتند میرفت که نسل سر به راهی بماند.نسلی که نمیدانست موزچیست و آناناس چه رنگیست،نسلی که ارزش دفترکاهی را میدانست ،مدادهای رنگیش شش رنگ بیشترنداشت. نسلی که چیز زیادی نمیخواست، داشت عادت میکرد به آنهمه محدودیت که تنها مهم کم و زیادش بود. به ممنوعیت ویدیو،به نوارهای ده
بارکپی شده آببآ. دلش به حاشیه ها گرم بود، به هر از گاهی تئاتر شهر رفتن،تارکفسکی کتابهای ممنوع و تن تن را از دست و بال دستفروشها درو کردن و این میانه فیلم به زبان اصلی دیدن و تحلیلهای غیر کارشناسانه. نسلی که در به در پیتزای پپرونی میخورد و سپس تا آخر شب اظهارات روشنفکرانه اش را لیست میکرد و بلند بلند فروغ و شاملو میخواند. نسل بی ‌آوازه‌ای که می‌رفت تا همین چند وقتِ پیش، تمام موجودیتش به شش و هشت‌های پراکنده در ضیافت‌ها و میهمانی‌های بی‌خنده و
دود محدود شود. به دلخوشیهای زودگذر،ازدواجهای الابختکی وبچه هایی بی آینده، که اگر آنهم نمیبود هیچ چیز دیگری هم نبود. نسلی که رضا داده بود به تقدیرش بر زاده شدن در مختصات محدودیت و با این حال میبالید به تاریخ کهنش و متعصب بود بر ذره ذره از خاکش.نسلی که ازانقلاب و جنگ به اصلاحات رسید، نسل ما هرچند سرکش، اما انتظار کمی داشت.اگربابت 4تا روزنامه کتک خورد امّا، نه پول نفت را خواسته بود و نه ادعای جاه و مقام، نه هیچ چیز دیگر. فقط خواسته بود که رئیس جمهورش را خودش انتخاب کند و این درخواست نه خلاف
شرعی بود که بارها به استناد همان محکوممان کرده بودند، و نه خلاف قانونی که از آن دم میزدند و ما آنرا نمی دیدیم . حالا همان نسلی که دست پرورده انقلاب
بود وزخمی جنگ، خس و خاشاک افتخارآفرینیست که آمده تا بغض ۳۰ ساله ی سرزمینش را بشکند. این نسل همان اغتشاشگر نجیبیست که میخواهد داد مظلومیت مردمانش را باز ستاند. نسل فرزندان انقلاب، که چشم و گوش باز کرده و ترسش ریخته. همان نسلی که تا پیش از ۲۲ خرداد در خود نمیدید رو در رویشان بایستد آنهم با دست خالی،و تنها سلاحش فریاد الله اکبری باشد که آن را هم
تاب نیاوردند. نسل ما زنده است
نسل ما زنده است

-- همنسل من ، Aug 24, 2009

هر روز بیش از روز پیش اسناد سرسپردگی و نفوذ سپاه و بسیج در تمامی ارکان اقتصاد و ادارهٔ کشور فاش می‌‌شود. امروز دیگر کیست که نداند سپاه کنترل همه چیز را بیشتر و بیشتر در دست گرفته است و ندای سرکوب رهبران آزادی ملت را سر داده است. ‌ای رزمندگان واقعی‌ بدانید‌ فرماندگان شما کیستند که کمر به تاراج و نابودی سرمایه‌های ملی‌ و انسانی‌ این مرز و بوم بسته اند و حق فرزندان جوان و شایستهٔ این کشور را در کام کثیف خویش می‌‌ریزند. باقی‌ برای دیگران رنج، محرومیت و اختناق است.

مرگ بر همه رهبران خائنی که به جای یاری جستن از فرزندان راستین این مرز دست خود را به سوی جانیان بی‌ ناموس و دزدان جنایتکار دراز کردند و این اژدهای سیری ناپذیر را در آستین خود پرورش دادند.

زنده باد آزادی مردم ایران برقرار با د عدالت اجتماعی

-- ستاره ، Aug 24, 2009

واقعا حیف شرافت این مردم بود که دوستی و رفاقت بین او واین پاسداران مسجد و حسینه باشد. این پاسداران خیام حرم تجاوز به فرزندان ایران زمین بودن، اینان سی سال تمام به زنان و دختران و پسران مردم ایران در زندانها تجاوز کرده اند، اینان حتا طبق نوشته های خودشان و اعترافات سعید امامی که دوستان همدود رهبری بوده است به مردان مسن نیز تجاوز کرده اند. ایرانیان با همه ی سوگواریشان از داشتن چنین حیوانات اهریمن صفتی باید بسیار خوشحال باشند که ددمنشی سپاه پاسداران و بسیج معلوم شد، روشن شد. ما فهمیدیم که دشمن ما نه اسراییل است و نه آمریکا و نه انگلیس و نه فرانسه دشمن ما در خانه ی ماست، اشغالگر خانه ی ماست، دشمن ما روحانیت است، دشمن ما سپاه پاسداران است دشمن ما بسیج است دشمن ما اسلام است. امریکا و اسراییل انگلس و فرانسه حتا یکبار هم به بچه های ما تجاوز و حتا نگاه نامحرم نینداخته اند. اما حکومت اسلامی روحانیت شنیع نه تنها خود بفرزندان ایران زمین تجاوز جنسی روا داشته بلکه از برادران لبنانی و فلسطینی نیز برای این کار کمک گرفته است مردم ایران باید تقاص خود را از این نابکاران بگیرد. اینان آنقدر بیشرفند و نامرد که حتا بزنان و فرزندان دوستان خود نیز تجاوز کرده اند. اینان آنقدر بیشرفند که نه تنها به فرزند دوست و همکار و بقول خودشان کارگزار حکومت مقدس اسلامی یعنی محسن روح الامینی تجاوز کرده اند و او را زیر تجاوز کشته اند، بلکه آنقدر بیشرف و خودباخته و حتا بیمارند که کسی چون روح الامینی حتا حاظر نیست برود و شکایت کند، بنده به عنوان یک مطلع دارم می میرم که این روح الامینی حتا در برابر فرزندش هم نامرد است او قرار بود از شاهرودی تقاضای نبش قبر کند تا بفهمد چند نفر بفرزندش تجاوز کرده اند اما برای حفظ نظام این کار را نکرد!! اسفا، اسفا و اسفا که این نظام تجاوز و قتل و کشتار نامردی و اعدام در ملع عام و سنگسار و ازاله ی بکارت دخترکان مردم پیش از اعدام و این حکومت رشوه دهی و رشوه گیری و فساد و فحشا و شفاعت باید بهر قیمت حفظ شود حتا بقیمت تجاوز بفرزند یک کارگزار. مرگ بر این حکومت اسلامی ....بر روحانیت شنیع، که حتا در حال آماده کردن زنان محجبه ی دوستان خودشانند تا آنها بیایند و مثلا بگویند که با مرد آن یکی زنا کرده اند و عشق بازیده اند! ...بر سپاه پاسداران ...بر بسیج!

-- بدون نام ، Aug 24, 2009

GOFTI KHAEN KHOB KHODET KHAENI BARAT MISHMORAM HOGHOGHET HARAME CHON DAneshkadeye nezami nadidi bad vazifea shoma defa az mardome anjam dadin bekham khyanatetono begam mardom khaste mishan

-- fariba ، Aug 25, 2009

بدون نام گرامی، حرفهای عجیب و غریبی می زنید و مثل خیلی از "بدون نام"های دیگر کامنتهای خیلی احساساتی در اینجا می گزارید! حق هم داریدد: ملت ایران ملتی است احساساتی و کسی هم نمی تواند بگوید احساساتی بودن بد است اما اگر احساسات جلوی عقل و منطق آدم را بگیرد آنوقت آدم به جای واقعیت را دیدن ممکن است دچار اشتباهات ناشی از توهم شود.

همان انگلیس و آمریکا و فرانسه به کمک همکاران روسی و چینی و آلمانی و هلندی و ... خود و از همه بیشتر همان اسرائیلی ها زمینه را برای به قدرت رسیدن چنین موجودات کریه المنظر و کژرفتاری آماده کرده و حمایتشان می کنند چون خیلی خوب می دانند که هم دردسر و مخارجش بسیار کمتر از آن است که ارتشهای خودشان ایران را اشغال کند و هم از آن مهمتر برای من و شما این "احساس و توهم" را ایجاد کنند که "از ماست که بر ماست!"

درست است که اغلب این اهریمنان انگلیسی و فرانسه و عبری و روسی و چینی صحبت نمی کنند و بیشترشان سواد فارسی و حتی عربی درست و حسابی هم ندارند، اما این درست همان چیزی است که به نفع همان انگلیسی زبانها و فرانسوی ها و بقیه "دوستان" یادشده در بالا است.

این داستان تازه ای هم نیست. نقل است که ارسطو به اسکندر فرمان داد به جای این خود و سربازانت به مردم تجاوز و زورگویی کنید، پست ترین افراد کشور را در بالاترین مقامهای دولتی و ملتی قرار دهید و هر که را سواد و توانایی دارد به پست ترین کارها بگمارید تا کارها خود بخود راست و ریس شود!

موضوع این تجاوزها و زورگویی ها داستان سی سال گذشته نیست که تازگی داشته باشد: هزاران سال است که از ماست که برماست!

این بار اما، ملت ایران، با دست خالی و تنها با تکیه بر همت و توانایی و بی باکی خود، هشیاری و راستین بودنش را با حرکتی نشان داده که روی همه این روسیاهان را حتی سیاه تر نیز کرده است!

کمتر کسی را در ایران و سراسر جهان می توان یافت که با این اهریمن-صفتان توافق فکری و قلبی داشته باشند مگر منافع مادی شان ایجاب کند که تظاهر به رفاقت و تایید اینان کنند!

-- نامی ، Aug 25, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)