تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«شکست احمدی‌نژاد اولویت اول هاشمی»

وزیر اطلاعات می‌گوید که پیروز نشدن محمود احمدی‌نژاد در انتخابات از اولویت‌های درجه اول آقای هاشمی رفسنجانی بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای، با اشاره به ایجاد شبهه تقلب در انتخابات، گفت: «آقای هاشمی از مدتی قبل در نمازجمعه بحث تقلب را مطرح کردند و گفتند نباید در انتخابات تقلب صورت بگیرد، درحالی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال در خصوص همین موضوع صحبت می‌کردند.»

آقای هاشمی در نماز جمعه این هفته تهران گفت که بخش زيادي از مردم نسبت به انتخابات اخیر تردید دارند و ما بايد براي رفع ترديد آن‌ها كار كنيم.

وی «حفظ اعتماد مردم به حکومت» را مهمترین راهکار خود برای برون رفت از شرایط فعلی ایران، عنوان کرد و افزود: «باید اعتماد مردم به جمهوری اسلامی احیا و از زندانیان و آسیب دیدگان حوادث اخیر دلجویی شود.»

وزیر اطلاعات که درهمایش سراسری مسئولان هیئت‌های رزمندگان اسلام سخن می‌گفت، آمریکا، اسرائیل، برخی کشورهای غربی، اپوزیسیون‌ داخلی و خارجی، نهضت آزادی، ملی‌مذهبی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، شاخه علامه دفتر تحکیم، جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب را در یک صف و در مقابل احمدی‌نژاد دانست.

وزیر اطلاعات با اشاره به سخنان میرحسین موسوی درباره برگشت اوضاع کشور به دوران قجر، گفت: «در همان موقع افرادی را برای صحبت و چالش با آقای موسوی نزد ایشان فرستادیم و او علت این صحبت‌های خود را قانون‌گریزی دولت عنوان کرد و مصداق ایشان هم انحلال شوراها و یا سازمان مدیریت بود اما ما گفتیم اینها نمی‌تواند هدف اصلی باشد.»

آقای اژه‌ای ادعا کرد: «کسانی پشت سر میرحسین موسوی قرار گرفته‌اند که برخی اهدافی غیر از موضوع انتخابات داشتند.»

وزیر اطلاعات می‌گوید که برخی افراد پس از اطمینان از عدم پیروزی آقای موسوی به این نتیجه رسیدند که با طرح مسئله تقلب صحنه را بهم بریزند

به گفته وی برخی از افراد حاضر در ستادهای آقای موسوی و کروبی در طول ماه‌های قبل از انتخابات بیش از صد بار با رسانه‌های کشورهای غربی تماس داشتند و برخی قبلا در بی‌بی‌سی، رادیو زمانه و دیگر جاها کار می‌کردند.

محسنی اژه‌ای می‌گوید که در جریان انتخابات و حوادث پس از آن چند بار به صورت مستقیم و غیر مستقیم به مهدی کروبی و میرحسین موسوی تذکر داده‌است و این دو نامزد معترض به این تذکرات توجه نکرده‌اند.

وی ادعا می‌کند که بحث درباره تقلب در انتخابات، پس از اطمینان از عدم پیروزی آقای موسوی آغاز شد و برخی به این نتیجه رسیدند که با طرح مسئله تقلب صحنه را بهم بریزند.

وزیر اطلاعات ادامه گفت: «آنچه قبل از انتخابات رخ داد شاید برخی از آنها تا حدی قابل توجیه باشد اما حتی اگر اتفاقات بعد از انتخابات هم نمی‌افتاد برخی دستگاه‌ها و کسانی که باعث بروز این اتفاقات می‌شدند باید بازخواست می‌شدند درحالی که حوادث بعد از انتخابات به هیچ وجه قابل قبول نبود.»

وی تاکید کرد: «این افراد باید در پیشگاه ملت و خدا پاسخگو باشند.»

وزارت کشور محمود احمدی‌نژاد را با کسب بیش از ۲۴ میلیون رای «پیروز» دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرده‌است.مهدی کروبی و میرحسین موسوی با اعتراض به نتایج شمارش آرا، می‌گویند که «تقلب‌های گسترده‌ای» در انتخابات صورت گرفته‌است.

در یک ماه گذشته شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بوده‌است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

‫حرف آقای گازگیر قندان پرت کن درست است فقط بعضی کلمات جابجا شده اند و برخی اسمها عوض:

«‫برخی افراد پس از اطمینان از عدم پیروزی آقای احمدی نژاد به این نتیجه رسیدند که با تقلب صحنه را بهم بریزند»

-- ‫برعکس ، Jul 17, 2009

یکی از روحانیونی که نه حرف زدنش و نه درچشمانش اثری از صداقت پیدا نمیشود
ایشان هستند . تعداد جاسوسانی که ایشان
در مصاحبه های خود خبر از بازداشتشان داده اند در چهار سال گذشته در ایران از تمامی جاسوسان شرق و غرب در دوران جنگ سرد بیشتر بوده . از منظر تئوریک هم ایشان از پیروان نظریه پرداز نظام حسین شریعتمدار
و کیهانیان اند یر اساس این نظریه اگر کسی
با نظام مورد نظر آقایان موافقتی ندارد حتما جاسوس و حقوق بگیر بیگانگان است .

-- بدون نام ، Jul 18, 2009

hame moghabel a.n. nistan moghabel shoma va baghie rofaghaye... hastan

-- gholam ، Jul 18, 2009

سلام
چقدر خوب بود كسي كه لباس روحانيت به تن دارد كمي فقط كمي از خدا بترسد كه عذاب خدا بر دروغگو و مظلوم كشان نزديك است .

-- hamid ، Jul 18, 2009

سلام
چقدر خوب بود كسي كه لباس روحانيت به تن دارد كمي فقط كمي از خدا بترسد كه عذاب خدا بر دروغگو و مظلوم كشان نزديك است .

-- hamid ، Jul 18, 2009

به این آقایان بفرمایید واقعا که!؟ حالا به درگاه خدا که هیچ چطور می توانیددر تاریخ با این همه دروغ و جنایتی که می کنید سربلند باشید.آقای وزیر اطلاعات، مردم شما را به همراه رئیس حمهور محترمتان به زباله دان تاریخ خواهند انداخت.

-- ف.ع ، Jul 18, 2009

از آنجایی که جامعه دوقطبی شده دیگر انتخاب رییس جمهور به صورت مراجعه مستقیم به آرا مردم روش غلطی می باشد. و راه منطقی تر مانند بسیاری از کشورها انتخابات حزبی و تعیین رییس جمهور توسط نمایندگان احزاب با روش ائتلاف میباشد

-- بدون نام ، Jul 18, 2009

متاسفانه بننظر مسرسد در جمهوری اسلامی دروغ گفتن برایی مسولین جزو واجبات شده است . البته از ابتدا نیز این شیوه مرضیه اقایان بود منتهیی در موارد جزیی لزومی به دروغگویی نمیدیدند اما این روزها بیداد میکنند . هنگامی که مقام معظم رهبری میفرمایند جمهوری اسلامی اهل تقلب در انتخابات نیست دیگر لزومی به توضیح هیچ مطلبی نمیماند.

-- Abbas Tad ، Jul 18, 2009

وزیر اطلاعات که درهمایش سراسری مسئولان هیئت‌های رزمندگان اسلام سخن می‌گفت، آمریکا، اسرائیل، کشورهای غربی، اپوزیسیون‌ داخلی و خارجی، نهضت آزادی، ملی‌مذهبی‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، شاخه علامه دفتر تحکیم، جبهه مشارکت و مجاهدین انقلاب ؛ روحانیون ؛ مراجع تقلید ؛ روشنفکران ؛ معلمان ؛ دانشجویان ؛ جوانان ؛ زنان ؛ ورشکاران ؛ هنرمندان ؛ کارگران و ... را در یک صف و در مقابل احمدی‌نژاد دانست.
--------------------------------------------------
آفرین به این رئیس(جمهور) مردمی !

-- Nima ، Jul 18, 2009

دروغ دیگر بر پیشانی تک تک کسانی مهر شده است که با نهایت وقاحت آنرا نقل میکنند و ترسی از گفتنش ندارند.

-- رضا ، Jul 18, 2009

دیگه کسی مونده که در مقابل ا.ن نایستاده باشه ؟ طفلک محمود . آخه چند نفر به یک نفر؟

-- بدون نام ، Jul 18, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)