تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

عباس پالیزدار با سپردن وثیقه آزاد شد

هادی ارمغان، وکیل مدافع عباس پالیزدار از آزادی موکلش از زندان، پس از سپردن وثیقه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خبر داد.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته شعبه ۷۶‬ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی، برای آزادی پالیزدار چنین وثیقه‌ای را صادر کرده بود.

به گفته آقای ارمغان، موکلش تا پایان دادرسی آزاد است و در این مدت پیگیر معالجه بیماری قلبی‌اش خواهد بود.

پالیزدار از سال گذشته تاکنون در زندان رجایی‌شهر کرج به سر می‌‌برد و ماه گذشته پس از پایان محاکمه‌اش به به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. حکمی که با اعتراض وکیل مدافعش مواجه شده است.

جرایم وی «اقدام علیه امنیت ملی، افشای اسرار محرمانه، خیانت در امانت، تحصیل مال نامشروع، تهمت، افترا و نشر اکاذیب» اعلام شده است.

عباس پالیزدار سال گذشته، در جریان یک سخنرانی در دانشگاه همدان، ۴۴ تن از مقامات جمهوری اسلامی را که در میان آن‌ها نام ۹ روحانی بلند‌پایه از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی دیده می‌شود، به فساد مالی متهم کرده بود.

وی ۲۲ خردا د ماه سال گذشته از سوی قوه قضائیه بازداشت شد.

مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور پیش‌تر از رئیس دادگاه پالیزدار خواسته بود که دادگاه این متهم را به صورت علنی برگزار کند.


سازمان بازرسی کل کشور، مهمترین نهادی است که گفته شده آقای پالیزدار برخی اسناد و مدارک را غیرقانونی از آنجا خارج و مبادرت به گرفتن هفت نسخه کپی از آنها کرده است.

عباس پالیزدار در محافل داخلی ایران به عنوان یکی از متحدان نزدیک محمود احمدی‌نژاد شناخته می‌شود؛ اما نزدیکان رئیس‌جمهوری این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

دفتر پژوهش‌های مجلس و رایحه خوش خدمت، مهمترین نهاد‌ و جریان سیاسی‌ هستند که پالیزدار در آنها عضویت داشته است.

وی بسیاری از مخالفان رئیس‌ جمهوری در بین محافظه‌کاران را که برخی از آنها متحدان سابق احمدی‌نژاد هستند، به بهره‌برداری شخصی از منابع ثروت کشور متهم کرده بود.

پالیزدار از جمله گفته که منابع طبیعی ایران از قبیل الوار در منطقه خزر غارت شده‌ و کارخانه‌ها با قیمت‌های پایه به افرادی در داخل نظام فروخته شده ‌است.

با این حال، دادگاه پالیزدار، برخلاف خواسته‌ علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به صورت غیرعلنی برگزار شد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
پالیزدار به ۱۰ سال زندان محکوم شد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)