تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«پژاک چهار مامور ایرانی را کشت»

خبرگزاری فرانسه از کشته شدن چهار مامور ایرانی در آذربایجان غربی به دست نیرو‌های پژاک خبر داد.

این خبرگزاری گزارش کرده که در حمله شامگاه جمعه نیرو‌های پژاک به پاسگاه مابیشو در منطقه ترگوار ارومیه، یک سرباز، دو درجه‌دار و یک افسر جان باختند.

منطقه ترگوار در شمال‌غربی ایران و در نزدیکی مرز ترکیه و عراق قرار دارد.

۲۹ فروردین ماه سال‌جاری هم در درگیری نیرو‌های ایرانی با اعضای پژاک، ۱۸ تن از نیرو‌های دولتی و هشت تن از اعضای این گروه مسلح در استان کرمانشاه کشته شده بودند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرده که در حمله شامگاه جمعه نیرو‌های پژاک به پاسگاه مابیشو در منطقه ترگوار ارومیه، یک سرباز، دو درجه‌دار و یک افسر جان باختند

اعضای گروه پژاک دارای رابطه نزدیک با حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) هستند که از سال ۱۹۸۴، درگیری‌های مرگباری با نیروهای دولتی ترکیه در جنوب شرقی این کشور دارند.

استان‌های شمال غربی ایران که کردها نیز در آنجا سکونت دارند، اغلب صحنه درگیری نیروهای امنیتی با شورشیان پژاک است.

پژاک که تهران آن را به عنوان یک گروه تروریستی می‌شناسد، دارای پایگاه‌هایی در شمال شرق عراق است که از آنها برای فعالیت علیه ایران استفاده می‌کند.

منطقه کردستان عراق هم‌مرز با ترکیه و ایران بوده و شامل رشته کوه‌های دورافتاده و ناهمواری است که در آنها شورشیان کرد پ‌ک‌ک و پژاک پناه گرفته‌اند.

پژاک که نام اختصاری «حزب حیات آزاد کردستان» است ، در سال ۲۰۰۴ میلادی تاسیس شد.

در بیانیه اعلام موجودیت پژاک که در ژانویه سال ۲۰۰۴ میلادی در آلمان منتشر شد، این حزب مشی خود را برای سرنگونی حکومت ایران «مسلحانه» عنوان کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

متاسفانه در ایران وقتی جنبشهای مردمی به صورت صلح آمیز به آرمانهای خود نزدیک شده گروهی در ایران از روی نا آگاهی با عمال خشونت آمیز خویش کاری میکنند که حکومت با تبلیغ روی این موضوعات و تحریک احساسات مردم جنبش را سرکوب کند عمال خشن پژاک وجندالله از این دست است من به عنوان یک ایرانی با محکوم کردن تبعیض قومیتی حکومت و احترام به عقاید تمام گروهها خشونت از از طرف هر شخص گروهی محکوم کرده.

-- meysam ، Jul 19, 2009

خشونت محکوم است. آنهم علیه سرباز‌هایی‌ که نه به انتخاب خودشان بلکه به حسب اجبار و وظیفه در آن منطقه هستند. آخر که چه بشود؟ چرا از روشهای مدنی و غیر خشونت آمیز استفاده نشود؟

به نظر من همین اعتصاب اخیر در کردستان ضربه‌ای که به رژیم زد از ۱۰ تا عملیات مسلحانه بیشتر بود.

-- Kamran ، Jul 20, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)