تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

تائید خبر برخی ناآرامی‌ها در زاهدان

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، گزارش‌ها درباره برخی ناآرامی‌ها در این شهر را تائید کرد.

این روحانی اهل سنت، امروز شنبه به خبرگزاری دولتی ایرنا گفت که پس از انفجار روز پنجشنبه مسجد شیعیان در زاهدان، «برخی افراد دست به آشوب و ناامنی زدند.»

در انفجار تروریستی روز پنجشنبه مسجد علی‌بن‌ابی‌طالب شهر زاهدان که گروه جند‌الله مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، ۱۹ تن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته مولوی عبدالحمید پس این انفجار، ناآرامی‌هایی در شهر زاهدان رخ داد که از «مردم در خواست کرده‌ام که آرامش را حفظ کنند.»

این روحانی بلندپایه اهل سنت، همچنین گزارش‌ها درباره ترورش را تکذیب کرد و گفت: «این شایعات کذب است و صحت ندارد و هیچ مشکلی نیز برای اینجانب به وجود نیامده است.»


مولوی عبدالحمید

برخی سایت‌های اینترنتی همچون فرارو و تریبون، امروز اعلام کردند که مولوی عبدالحمید ترور شده است و در این حادثه، یکی از محافطان وی جان سپرده و سه تن دیگر از محافظانش رخمی شده‌اند.

این روحانی اهل سنت اظهار داشت که هنگامی که قصد داشته در مراسم بزرگداشت کشته‌شدگان انفجار مسجد شیعیان زاهدان شرکت کند، «شماری از افراد فرصت‌طلب و تندرو با سردادن شعارهایی قصد آشوب» داشتند که پلیس با «تعرض‌کنندگان و همچنین مخلان امنیت» برخورد کرد.

مولوی عبدالحمید همچنین ادامه داد: «هر کس حرف من را قبول دارد، باید در ایجاد امنیت و آرامش شهر با نیروی انتظامی همکاری کند.»

اظهارات این روحانی اهل سنت در حالی ایراد می‌شود که گروه جند‌الله روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای، از اظهارات وی در محکوم کردن این اقدام تروریستی، انتقاد کرده بود.

مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان گفته بود که «عده‌ای وحشی و از خدا بی‌خبر با هتک حرمت خانه خدا، انفجار بمب و کشتار نمازگزاران مسلمان، قصد ایجاد ناامنی دارند.»

Share

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)