تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

درگیری انتخاباتی در دانشگاه آزاد تهران

مجتمع نیایش دانشگاه آزاد تهران مرکز، «متشنج» است و چند دانشجوی مصدوم در درگیری‌ها، روانه «بیمارستان» شده‌اند.

تشنج در این دانشگاه آن‌طور که خبرگزاری ایلنا گزارش می‌کند، پس از «پاره کردن عکس مهدی کروبی» نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است.

براساس گزارش‌های رسیده، بر اثر درگیری میان طرفداران مهدی کروبی و محمود احمدی‌نژاد دیگر نامزد انتخابات، سه دانشجو بر اثر شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شده‌اند.

خبرگزاری ایلنا می‌افزاید که دانشجویان پس از آنکه در اعتراض به «پاره‌ کردن» عکس مهدی کروبی در محوطه دانشگاه تحصن کردند، با حمله گروه دیگری از دانشجویان که گفته می‌شود «اسپری فلفل و باتوم برقی» با خود حمل می‌کردند، مواجه شدند.

سحام‌نیوز، وب‌سایت حزب اعتماد ملی که مهدی کروبی دبیر کلی آن را بر عهده دارد نیز با تائید این گزارش اعلام کرده است که درگیری زمانی آغاز شد که دانشجویان معترض با تجمع مقابل دفتر رئیس دانشگاه، خواستار برکناری فرمانده بسیج این دانشگاه شدند.

آن‌طور که وب‌سایت جمهوریت نوشته است: «ضاربان، تعدادی از دانشجویان حامی موسوی را با دستبند به میله‌ها می‌بندند و اسپری گاز اشک‌آور به چشم آنها می‌زنند»

بر اساس این گزارش، «حامیان احمدی‌نژاد با پرتاب گاز فلفل و همچنین ضرب و شتم دانشجویان توسط باتوم برقی، اقدام به ایجاد اغتشاش» کردند.

وب‌سایت جمهوریت نیز در گزارش دیگری اعلام کرده است که این درگیری زمانی آغاز شد که چند «دانشجوی بسیجی»، یکی از دانشجویان حامی آقای کروبی را بیرون از دانشگاه مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این وب‌سایت همچنین نوشته است که با «عذرخواهی» دانشجویان بسیجی از این دانشجو، اوضاع دانشگاه آرام شد، اما با گذشت مدت کمی، زمانی که حامیان آقای کروبی قصد داشتند دانشگاه را ترک کنند، از سوی «٢٥ نفر از دانشجویان بسیجی حامی احمدی‌نژاد مورد ضرب و شتم قرار» گرفتند.

وب‌سایت جمهوریت گزارش کرده است: «یکی از ضاربان که از سوی دانشجویان شناسایی شده، از اسپری گاز اشک‌آور استفاده می‌کند که در این لحظه سایر دانشجویان دانشگاه به سمت راهروها فرار می‌کنند، اما دانشجویان بسیجی درهای سالن را می‌بندند و با استفاده از شوکر برقی و گاز اشک‌آور به دانشجویان حمله می‌کنند.»

آن‌طور که این وب‌سایت نوشته است: «ضاربان، تعدادی از دانشجویان حامی موسوی را با دستبند به میله‌ها می‌بندند و اسپری گاز اشک‌آور به چشم آنها می‌زنند.»

وب سایت سحام‌نیوز هم در گزارش خود آورده است که «در حدود ۲۰۰۰ دانشجوی حامی کروبی» در محوطه دانشگاه تجمع کرده و خواستار رسیدگی به حوادث رخ داده هستند.

این وب‌سایت همچنین تعداد دانشجویان مصدوم را هشت تن اعلام کرده است.

آخرین گزارش‌ها حاکی است که پلیس درب اصلی این دانشگاه را بسته است و «نیروهای لباس شخصی و امنیتی این داشگاه را محاصره کرده‌اند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این تشنج ها و این در گیر یها نمایشی بیش نیست برای بازار گرمی انتخاباتی که برای سرگرمی و فریب ما و برای حفظ نظام بروی صحنه تاتر حکومتی می اید.

-- بدون نام ، Jun 3, 2009

...نگو بابا. 4 سال پیش هم همین چرندیات رو میگفتین که اینها همه توطئه ی که هاشمی رای بیاره.

-- محمد ، Jun 4, 2009

نشانه ای دیگر از پایان رئیس جنجالی و دست و پا زدنهای آخر اندک طرفداران او...
خداحافظ آقای احمدی نژاد

-- Artin ، Jun 4, 2009

به دوست گرامی که کامنت گذاشتن عرض می کنیم. اینها برای شما نمایش است ولی برای آنکه ضربه ی باتوم رو می خورد نمایش نیست.
در ضمن آنها یی که بر روی صحنه ی تاترحکومتی نیامدند چه توفیقی داشتند؟

-- حامد ، Jun 4, 2009

قدیم حتی اجازه نمی دادن ماشین حساب ببریم سر جلسه حالا دانشجوها با چه ابزار مدرنی میان دانشگاه! واقعا تکنولوژی چقدر پیشرفت کرده اینا اجدادشون با گرز سنگی به مردم حمله می کردن ولی الان فرزندانشون با باتوم برقی حمله می کنن. ولی از حق نگذریم به خاطر کروبی کتک خوردن آی سوزش داره! حالا فرض کن بعدش به آدم اسپری فلفل هم بزنن!

-- بدون نام ، Jun 4, 2009

آقای بدون نام . دست از این خیال پردازی ها بردارید اگر پاسخ شما را ندهم استخوان دائی جان ناپلئون را در قبر می لرزانید و در ادامه خواهید گفت :\"کار کار انگلیسه\"

-- رامینی ، Jun 4, 2009

دوستان ساده لوح و یا وابسته به رژیم، مطمئنم این انتصابات نمایشی و فرمایشی آخرین توطئه جناح تندرو و وابسته به رهبری است که به قصد اجرای حکومت دیکتاتوری مطلق و با جریان مهندسی شده ی کودتای 22خرداد شکل گرفت و این درگیریها آخرین سو سوی شعله ی آزادیخواهی و تنها روزنه ی امید رهایی از بند جلادان و نامردان همکیش کش است. دست از این هزار رنگی برداریم و یکرنگ به صف براداران و خواهران بی دفاع خود بپیوندیم. ذهن ها را اینقدر به هر سو پراکنده نسازید. ایران تنها چند گام تا رهایی و آزادی فاصله دارد، پس بجای ایجاد ترس در دلها، شوق پرواز را زمزمه کنیم.

-- فریب خورده ، Jun 14, 2009

آسمان شمال هم به حال مردم ايران گريست...
اينجا ايران است....كشوري پر دغدغه...كشوري ناباور...كشوري گرفتار...
خرمشهر آزاد شد...خرمشهر آباد نشد...
نخواستيم از تجربه نتيجه بگيريم،رفتيم تا بگوييم با آندره موافقيم *براي شنيدن اينكه شن ساحل ها نرم است كافي نيست،مي خواهم پاهاي برهنه ام اين نرمي را حس كند*
كدامين نرمي؟
ما جز بغض در گلويمان،بهت در چشمانمان،لبخند تمسخر بر لبانمان،چيزي نداريم...
جز اينكه قسم ياد كنيم،بازي نخواهيم كرد!
جز اينكه يادمان باشد تا ابد آريايي بودنمان مختص كتاب تاريخ است،آراي ما باطل!
جز اينكه يادمان باشد كوروش را افسانه بدانيم و حق بشر را آرزو!
جز اينكه يادمان باشد لباس دموكراسي بر تن كنيم و افكار ديكتاتورانه در سر!
ما با موج بر آشفتيم،ساحل سنگي سد ما شد...

-- جاده ، Jun 14, 2009

زنده باد احمدي نژاد

-- بدون نام ، Jun 14, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)