تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

اعتراض‌ به تشدید فشارها علیه بهائیان

سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی نگران محاکمه احتمالی هفت بهائی به اتهام «جاسوسی» در ایران هستند.

این بهائیان از سوی مقام‌های قضائی ایران به «جاسوسی به نفع اسرائیل» متهم شده‌اند.

در تازه‌ترین اعتراض‌ها نسبت به محاکمه این افراد، عفو بین‌الملل در بیانیه‌اى، پیشنهاد یک «اقدام عاجل» در دفاع از این هفت نفر را مطرح کرده و خواستار «آزادى فورى و بدون قید و شرط» آنها شده است.

کمیسیون آزادى جهانى ادیان در ایالات متحده نیز در بیانیه‌اى، این اقدام مقام‌های جمهوری اسلامی را «بسیار ناامید‌ کننده» عنوان کرده است.

این کمیسیون آورده است که مقام‌های ایران، همچنان به آزار و اذیت کسانی که اعتقادشان با آنها سازگار نیست «به هر نحوی، هر قدر هم بی‌اساس» ادامه می‌دهند.

همچنین خانه آزادی که مقر آن در نیویورک است، در واکنش به طرح این اتهام علیه بهائیان، با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری هفت بهائی دربند شد.

این اعتراض‌ها در حالی مطرح می‌شود که مقام‌های جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که در ایران کسی را به خاطر باور‌های مذهبی بازداشت نمی‌کنند.

گزارش‌ها از تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در کنگره آمریکا که «نقض حقوق‌بشر» در ایران را محکوم کرده و خواستار آزادی هفت رهبر بهائی زندانی شده است، حکایت می‌کند

مقام‌های ایران همچنین گفته‌اند که هفت بهائی دستگیر شده اعتراف کرده‌اند که «برای اسرائیل جاسوسی» می‌کرده‌اند.

پرونده این افراد آن‌طور که از قبل اعلام شده، در هفته جاری به دادگاه انقلاب تهران ارسال می‌شود.

روز گذشته نیز قربانعلی دری نجف‌آبادی دادستان کل کشور در نامه‌ای از وزارت اطلاعات خواست که با هرگونه فعالیت «تشکیلات بهائیت» در ایران برخورد کند.

در همین حال گزارش‌ها از تهیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در کنگره آمریکا که «نقض حقوق‌بشر» در ایران را محکوم کرده و خواستار آزادی هفت رهبر بهائی زندانی شده است، حکایت می‌کند.

در این پیش‌نویس از باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا خواسته شده که «نقض حقوق‌بشر را در ایران» محکوم کند.

هم‌اکنون در حدود ۳۰ بهائی به اتهامات گوناگون در زندان‌های ایران به‌سر می‌برند.

Share
در همین رابطه:
برخورد با «تشکیلات بهائیت» در ایران

نظرهای خوانندگان

بعد ٣٠ سال تازه فهمیدن بهایی جا سو س است تا حالا چی بودن

-- روح الله ، Feb 17, 2009

وفا به انسانیت اینک برای هر انسانی فرا رسیده است تا بر علیه این همه ظلم نسبت به جامه مظلوم بهاییان اعتراض نماید اخوندیسم ایران فاموش کرده است که دوران شرایط جنگلی گذشته است ونهایت قدرت در ارزشهای نوین انسانی یعنی خدمت و صلح ومحبت برای همه انسان هاست وهر انسانی هویت الهی وجهانی دارد وقابل احترام می باشد بنابراین دوران بربریت تک قدرتی و تک قضاوتی گذشته است ایرانی اهل استد لال است و با اخوندیسم مرتجع کاملا فرق دارد ارزو میکنم شرف وعزت انسانی اعتراض شدید خود را سزیعا اعلام دارد د

-- ehsan ، Feb 17, 2009

واقعا فشار برای تغییر عقاید انسانها در قرن 21 مضحک است . ما باید همگی از "انسانیت " پوزش بخواهیم.

-- امین ، Feb 17, 2009

من هم با دستگيري و زندان كردن بهائيان مخالفم. بيش از صد سال است كه اين فرقه بي محتوا با فرياد مظلوميت سعي در باز كردن جائي براي خود در ميان مردم ايران دارد. براي همه آزادانديشان دنيا اين سئوال است كه: آن روزها كه كودكان بي پناه فلسطيني در آغوش مادران خود زير بمب هاي صهيونيست ها تكه تكه مي شدند، كنگره آمريكا چه عكس العملي از خود نشان ميداد كه حالا در برابر دستگيري چند بهائي گلوي خود را با فرياد حقوق بشر پاره ميكند؟

-- عباس ، Feb 17, 2009


با سلام
اگرپه صحبتهای اقای نجف ابادی توجه بیشتر فرمایید معنی ازادی ادیان در جمهوری اسلامی بیشتر روشن می شود .
ایشان گفتند کسی بخاطر بهایی بودن تحت تعقیب نیست اما تشکیلات بهایی تعطیل وغیر قانونی است هیچ بهایی حق تشویش اذهان ندارد البته یادشان نبود بگویند در این سی سال انقلاب حق تحصیل در دانشگاه. حق استخدام دولتی و غیر دولتی .داشتن جواز کار و حقوق باز نشستگی وام بانکی حق دیه یا خون بها هم نداشته والبته حالا هم ندارند .این معنی ازادی بخصوص ازادی ادیان در جمهوری اسلا می است

-- ali ، Feb 17, 2009

حضور عباس و امثالهم عرض شود این حربه آسمون ریسمون کردنها ( کنگره آمریکا و غزه و صهیونستها ) برای ماستمالی کارخرابی حاکمان اسلامی با محتوا !! دیگه تهوع آوره ، بهتره برای تک تک ایرانیان با هر اعتقادی که دارند احترام قائل باشیم بگمانم از انسانهای غارنشین فاصله نسبتاً زیادی داریم ؟!

-- روح الله ، Feb 17, 2009

فراموش نکنيم که گرايش‌های حجتيه‌ای دولت فعلی هم در برخورد آن با بهائيان بی‌تأثير نيست. البته نه به اين معنا که حتی در دوران اصلاحات هم حقوق آنان تضييع نمی‌شد ولی از آغاز کار دولت نهم اين روند شتاب بيشتری گرفته است.

-- امين ، Feb 17, 2009

مطمئنا برگزاری رفراندم درباره حقوق بهاییان نشان خواهد داد رفتار جمهوری اسلامی خواسته آحاد ملت است

-- sorush ، Feb 19, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)