تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۸۷ • چاپ کنید    

نتانیاهو: ایران عظیم‌ترین چالش ماست

بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب راستگرای لیکود، روز جمعه ایران را تهدید اصلی برای اسرائیل نامید.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، او که پس از پذیرفتن وظیفه تشکیل دولت جدید اسرائیل سخن می‌گفت افزود: «ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است و از زمان جنگ استقلال به این سو بزرگ‌ترین تهدید برای موجودیت ما به شمار می‌آید.»

نتانیاهو، که در مراسمی در قرارگاه ریاست جمهوری شیمون پرز سخن می‌گفت افزود: «چند دهه‌ است که اسرائیل با چنین چالشی عظیمی روبه‌رو نشده‌بود.»

پس از این‌که دو حزب کادیما و لیکود بیشترین رأی را در انتخابات پارلمانی اخیر اسرائیل به دست آوردند، رئیس جمهور اسرائیل از بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود خواسته ‌است که دولت جدید اسرائیل را تشکیل دهد.

بنیامین نتانیاهو هم‌چنین در سخنرانی کوتاه خود اشاره‌ای به طرح ایجاد کشور فلسطینی که مورد حمایت آمریکاست، نکرد.

Share

نظرهای خوانندگان

چالش و تهدید ندیدی بچه شیطون
داستان چرچیل و گربه اش در تعریف سیاست چیزیه که برای اسرائیل تهدیده ،نه ایران

-- بدون نام ، Feb 21, 2009

اسراییل باید حسابش را با رژیم اسلامی تسویه کند بی آنکه به مردم ظربه ای بزند. اینهمه محبوبیت اسراییل در ایران برای قوم یهود سرمایه ای ست که نباید مفت آنرا ببازد. جمهوری اسلامی امروز حتا نسبت به این محبوبیت حسادت می ورزد و نهایت سعیش این است که این محبوبیت را از بین ببرد. هشیار باش آقای نتن یاهو

-- بدون نام ، Feb 21, 2009

امروز دولت و ملت یهود بهترین جایگاه را در دل و روح مردم ایران دارند. هرچه مردم از رژیم تهران سرخورده تر می شوند محبتشان به اسراییل بیشتر می شود. امروز حکومت ایران از این بابت بسیار حسادت می ورزد. او خواهان این است که اسراییل قدمی بردارد تا از محبوبیتش در ایران بکاهد. بنا بر این اسراییل باید تمام استعداد و دانشش را بکار گیرد تا در تسویه حسابی که با این حکومت خواهد کرد گزندی بمردم نرساند. مبادا که این سرمایه ی هنگفت از بین برود. من بعنوان کسی که هم دانشجویم و هم مسافر کش در تهران این مقوله را هر روز می بینم. بنا بر این به آقای یتنیاهو هشدار می دهم که در اعمال خود مواظب این سرمایه ی عظیم مردمی در ایران برای اسراییل باشد.

-- س م از تهران ، Feb 21, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)