تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ • چاپ کنید    
دادستان کل کشور از وزارت اطلاعات درخواست کرد:

برخورد با «تشکیلات بهائیت» در ایران

قربانعلی دری‌نجف آبادی طی نامه‌ای از وزارت اطلاعات خواست که با «تشکیلات بهائیت» برخورد کند.

آقای نجف‌آبادی در این نامه که بخش‌هایی از آن از سوی خبرگزاری فارس مخابره شده، «تشکیلات بهائیت» را متهم به ارتباط با «شمنان خارجی ملت ایران» کرده است.

دادستان کل ایران همچنین افزوده است که «این تشکیلات، پیوندهای دیرینه و مستحکمی با رژیم صهیونستی» دارد.

آن‌طور که در بخش دیگری از این نامه آمده است، آقای نجف‌آبادی «تشکیلات بهائیت» در ایران را به جمع‌آوری اطلاعات و فعالیت‌های نفوذی و تخریب پایگاه‌های اعتقادی مردم» متهم کرده است.

این نامه یکی از صریح‌ترین مواضع مقام‌های جمهوری اسلامی در خصوص جامعه ۳۰۰ هزار نفری بهائیان در ایران است.

فعالیت جامعه بهائیان از سال ۱۳۶۲ در ایران ممنوع اعلام شده و هم‌اکنون در حدود ۳۰ بهائی به اتهامات گوناگون در زندان‌های ایران به‌سر می‌برند.

آقای نجف‌آبادی خطاب به وزارت اطلاعات نوشته است که فعالیت بهائیان «در تمامی رده‌ها غیرقانونی و غیر رسمی بوده و وابستگی آن‌ها به اسرائیل و ضدیت آنها با اسلام و نظام اسلامی محرز و خطر آن‌ها برای امنیت ملی مدلل و مستند است.»

این نامه در شرایطی منتشر می‌شود که مقام‌های قضایی ایران هفت تن از رهبران بهائی را متهم به «جاسوسی به نفع اسرائیل» کرده‌اند

در نامه دادستان کل کشور از وزارت اطلاعات خواسته شده است که «با هر نوع تشکیلات جایگزین نیز که در حکم بدل از اصل عمل نمایند، طبق مقررات برخورد شود.»

آقای نجف‌آبادی همچنین تصریح کرده است که «داشتن یک عقیده و مرام، آزاد ولی اعلان و ابراز آن به منظور تحریف افکار دیگران، جریان سازی و یا تبلیغ و تظاهر به قصد اغواگری و تشویش اذهان دیگران و عناوین مشابه مجاز نخواهد بود.»

این نامه در شرایطی منتشر می‌شود که مقام‌های قضایی ایران هفت تن از رهبران بهائی را متهم به «جاسوسی به نفع اسرائیل» کرده‌اند.

پرونده این افراد که بیش از هشت ماه است در زندان به‌سر می‌برند، قرار است در هفته جاری به دادگاه انقلاب ارجاع شود.

جامعه جهانی بهائی و برخی از فعالان مدنی و نهاد‌های حقوق‌بشری به طرح چنین اتهاماتی علیه رهبران بهائی اعتراض دارند.

مقام‌های قضایی ایران با رد این اعتراض‌ها اعلام کرده‌اند که دستگیرشدگان اتهامات خود مبنی بر «جاسوسی برای اسرائیل» را پذیرفته‌اند.

از نظر حکومت ایران، بهائیان، مرتد محسوب می‌شوند. اگرچه در قانون اساسی این کشور حقوق اقلیت‌هایی چون مسیحیان و زرتشتیان به رسمیت شناخته شده است، اما بهائیان از هیچ حقی برخوردار نیستند.

Share
در همین رابطه:
اعتراض آمریکا به آزار اقلیت‌ها در ایران
«هفت بهائی بازداشت شده را آزاد کنید»

نظرهای خوانندگان

نظام خود ساخته "روحانیان" بطور کلی با هر تشکیلاتی و گروهی چه دینی و غیره که مشروعیت و صلاحیت "روحانیان" را در امور دینی و دنیایی را مورد پرسش قرار می دهند برخورد می کند . لازم به تذک است که در قران مبین هم ذکری از "روحانیان" و از قدرت و عناوینی که این طبقه برای خود قایلند نیست.

-- بدون نام ، Feb 15, 2009

بمیرید بمیرید در این عشق بمیرید در این عشق چو مردید همه روح پذیرید
بمیرید بمیرید و زین مرگ مترسید کز این خاک برآیید سماوات بگیرید
بمیرید بمیرید و زین نفس ببرید
که این نفس چو بندست و شما همچو اسیرید
یکی تیشه بگیرید پی حفره زندان چو زندان بشکستید همه شاه و امیرید
بمیرید بمیرید به پیش شه زیبا
بر شاه چو مردید همه شاه و شهیرید
بمیرید بمیرید و زین ابر برآیید
چو زین ابر برآیید همه بدر منیرید

-- بدون نام ، Feb 15, 2009

در حالیکه شکّی نیست که چون صد و شصت و اندی سال گذشته بهاییان دارند وجه المصالحۀ مشکلات سیاسی-اجتماعی و اقتصادی ایران قرار می گیرند، امّا محاکمه و مجازات "یاران ایران"(این نامیست که ما با آن عزیزان دربندمان را می‌شناسیم و می‌خوانیم) هدف مشخص دیگری را نیز دنبال می‌کند: حکومت ایران به دنبال ریشه کنی همیشگی جامعه بهایی است و بر این باور است که دستگیری و زندان کسانی که تا به حال هماهنگی امور این جامعه را بر عهده داشته اند، منجر به پراکندگی و از هم پاشی این جامعه می شود، این است که هم این گروه را دستگیر کرده و هم–در یکی دو ماه گذشته--کسان دیگری را که فکر می‌کند، حضورشان باعث هبستگی جامعه بهایی می‌شود. آنچه حکومت ایران و ملایان وابسته اش نمی‌دانند آن است که اگر چنین روش هایی منجر به خاموشی و نابودی بهاییان می‌شد، آن وقت که درسال های آغازین انقلاب ایران اعضای سه محفل ملّی بهاییان ایران را پی در پی گرفتند و ربودندوکشتند، بهاییان پراکنده و نومید شده بودند؛ امّا نشدند! ظاهراً حکومت فعلی را گمان بر آن است که کسانی چون آیت الله خلخالی ملاطفت نشان داده اند، و به اندازه کافی در ریشه کنی بهاییان کوشا نبوده اند و قصد جبران این نقیصه را دارد! خیالی خام دارند و بیهوده آبروی خویش می‌برند و در این میان عزیزان در بند ما را آزار می‌دهند.
امّا بی خبری رژیم ایران تنها از بیهودگی اقدامش در از هم پاشی جامعه بهاییان نیست، بلکه از تأثیرات قوی روحانی که ظلمش بر بهاییان ایران در قلب های بهاییان سراسر عالم می‌گذارد نیز غافل است. نشان این تأثیر اینکه همین دو روز پیش بسیاری ازجوانان بهایی ایرانی و غیر ایرانی در اروپا و امریکا در حالی که دنیای دور و برشان در تب و تاب و زرق و برق روز والنتین غرق بود، به یاد زندانیان بهایی ایران بودند، برایشان دعا می‌خواندندو به این می‌اندیشیدند که اگرکسانی در راه ایمان و اعتقادشان آزادی، امنیت، آسایش و شادی بودن در کنار خانواده را فدا می‌کنند، آنها که در دنیایی رها از فشار دینی زندگی می‌کنند برای آن عقیده و اعتقاد چه باید بکنند.
اگر رژیم ایران به تأثیرات دراز مدّت و عمیقی که آزار بهاییان برای تقویت بنیه ایمانی ایشان نه تنها در ایران بلکه در سراسر عالم دارد ، آگاه شود، همین امروز "یاران ایران" را آزاد می‌کند، هشیارانه و آگاهانه اعلام می‌کند که هر تهمتی بر ایشان وارد آورده بی پایه است، و می‌گذارد که هر یک از ایشان تنها در حدّ یک فردبهایی دراجرای تعالیم بهایی بکوشد، نه این که مثل الان با دربند بودن خویش باعث تقویت و تشویق هزاران بهایی دیگر در دنیاشود، و باعث شود هویت بهایی ایشان هرچه بیشتر و بیشترتقویت شود.

-- اخترارجمندی ، Feb 15, 2009

پس این آقای دری نجف آبادی که پس از افشای دست داشتن در قتل دگراندیشان در سال 77 استعفا داد، به شغل شریف! نسل کشی بهاییان هم اشتغال دارد! مبارکه!

-- دایی جان ، Feb 15, 2009

سکوت مردم در مورد اذیت هایی که به جامعه بهائیان ایران وارد می شود واقعا شرم آوره.

-- احسان ، Feb 15, 2009

من نميدانم چرا جمهورى اسلامى كه اينقدر در مورد اتهاماتى كه به بهائيان ميزند مطمئن است آنها را از مملكت اخراج نمى كند؟زار يك مرتبه شيون هم يك مرتبه. اين كه نمى شود سيصد هزار نفر آدم از حق داشتن شغل ، كسب . تحصيل و هر كار ديگرى محروم باشند بعد تازه به جاسوسى و هزار اتهام ديگر هم مبتلا.در مورد خود بهائى هم بايد بگويم ميشود شما بهائى ها از خير سخنان ملاطفت آميزآيت الله منتظرى در مورد حق شهرونديتان كه هيچوقت هم شامل حالتان نميشود بگذريد عطاى اين مملكت را به لقايش ببخشيد.در تاريخ بشر هزاران اتفاق شبيه اين افتاده به جائى هم بر نخورده تازه نتايج بهترى هم براى آنها كه رفته اند افتاده است.اگر دوره انكيزاسيون نبود آمريكا كشف نمى شد!دنيا فقط جهان اسلام، جهان اسلام فقط ايران و اسلام فقط تشيع نيست. به ما كه خيرى نرسيد شما چرا متوقعيد؟

-- نادر ، Feb 15, 2009

عجيب است كه با وجود اينكه از سال 62 ارتباط بهائيان را با اسرائيل كشف كرده اند هم اكنون به فكر مبارزه افتاده اند و عجيب تر آنكه بعد از 8 ماه از دستگيري رهبران آنها عليه آنها ادعاي جرم مي شود همه اينها انسان را به فكر واميدارد .

-- حسن ، Feb 15, 2009

آقای دری نجف آبادی و وزارت اطلاعات خود بخوبی می دانند که این اقدام آنها بکلی مباین عدالت و انصاف است

جامعه بهائی مانند هر جامعه دیگری برای اداره خود به سازمانی اداری نیازمند است. هر چند تشکیلات انتخابی بهائی در سال 1362 تعطیل گردید ، ولی بهائیان برای اداره امور خود از قبیل احوال شخصیه و تربیت فرزندان و ترتیب تدفین اموات و مناسک عقیدتی نیاز به سازمانی داشتند که این سازماندهی بصورت غیر رسمی بر طبق موافقت خود مسئولان حکومتی بوجود آمد و در طول این سالها ( یعنی از 1362 تا 1387 ) این سازمان غیر رسمی وجود داشته است .

هیچ برنامه مخفی و یا سیاسی در این سازماندهی وجود ندارد . سازمان اطلاعات بیش از بیست و پنج سال جامعه بهائیان ایران را زیر نظر داشته است و بارها و بارها و بارها به خانه های آنها حمله نموده و کتب مذهبی و علمی و سایر لوازم را بغارت برده و بی اساس بودن اتهامات جاسوسی و ارتباط با اسرائیل بر آنها ثابت شده است.

اتهامات آقای نجف آبادی بی اساس و بی دلیل می باشد . جامعه بهائی نیز بارها این اتهامات سراسر کذب را تکذیب نموده است.

اگر آقای دری نجف آبادی از خدا نمی ترسند حتی الامکان به فکر آبروی خویش باشند. جهانیان چه قضاوت خواهند نمود ؟

-- پویان ، Feb 15, 2009

با آنچه روحانیت می کند روزی خواهد رسید که حتا یک روحانی در امان نباشد. روحانیت دارد در ایران برای خودش بمب می کارد. روحانیت انفجار درو خواهد کرد.

-- بدون نام ، Feb 16, 2009

ما آخر نفهمیدیم که بالاخره این بهاییت دین است ،فرقه است یا سازمان است؟
یک نفر می تواند مسلمان باشد یا مسیحی و ایمان خود را بی هیچ واسطه ای در درونش رشد دهد.
حال نمی دانم چه سری است که بهایی ها حتما باید به اسرائیل وابسته باشند و فرامین شان را از آنجا دریافت کنند؟

-- آرش ، Feb 17, 2009

اين طور كه معلوم است 300هزار ايراني بهايي دسته جمعي قبل از محاكمه محكوم شده اند لطفا از اين آقايان بخواهيد مدركشان را در آورند و براي اطلاع عموم در سايتها بگذارند( براي ما محرز شده) كه نشد مدرك

-- اميد ، Feb 17, 2009

جمعیت برخی استانهای ایران به اندازه جمعیت بهائیان و دراویش ( حدود ششصد هزار نفر) است . حال باید پرسید چگونه می خواهند آنها را نادیده بگیرند .

-- حمید ، Feb 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)