تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
پيام مهدی کروبی:

«کل دعوايمان بر سر انتخابات مهندسی‌شده است»

مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت کنونی ايران در پيامی به‌مناسبت سالگرد رويدادهای روز عاشورای سال گذشته گفت آن‌ها که مردم را در اين روز کشتند اکنون «طلبکار» هم شده‌اند.

به گزارش تارنمای سحام‌نيوز، از سايت‌های نزديک به مهدی کروبی؛ اين روحانی مخالف دولت ايران در پيام ويدئويی خود رويدادهای روز عاشورای سال گذشته را «غم‌انگيز» و «فجيع» ناميد.


کروبی با بيان اين‌که عاشورا را بهانه کردند تا مخالفان را سرکوب کنند، گفت: «حرمت عاشورا را نگه نداشتند و حالا عجيب اين است که طلبکار هم شدند و آن‌هايی که مردم را کشتند تازه می‌گويند خدا آبروی فتنه‌گران را برد.»

مهدی کروبی افزود: «خدا آبروی آن‌هايی را برد که کهريزک را به‌وجود آوردند، خدا آبروی آن‌هايی را برد که مردم و خانواده‌های‌شان را عزادار کردند و جمعی را در خيابان‌ها و در روز عاشورا به شهادت رساندند، خدا آبروی آن‌هايی را برد که افرادی را که شهادت داده بودند که چگونه مردم را از پل انداختند و يا زير ماشين کردند به زندان محکوم کردند.»

کروبی: خدا آبروی آن‌هايی را برد که افرادی را که شهادت داده بودند که چگونه مردم را از پل انداختند و يا زير ماشين کردند به زندان محکوم کردند

مخالفان دولت ايران در روز عاشورای سال گذشته اعلام کردند که طرفداران دولت افرادی از معترضان را که به خيابان‌ها آمده بودند از پل‌های خيابانی به پايين پرت کرده و يا با خودروی نيروی انتظامی به زير گرفته‌اند. فيلم‌هايی نيز از اين رويدادها در اينترنت منتشر شده بود.

مهدی کروبی در بخش ديگری از سخنان خود بار ديگر بر «تقلب در انتخابات» تأکيد کرد و گفت: «ما کل دعوايمان بر سر انتخابات مهندسی شده است.»

وی افزود: «ما می‌گوييم انتخابات نبوده شما می‌گوييد دست بيگانه بوده اسنادش هم موجود است، من هم اين‌جا اعلام می‌کنم که من يکی از افراد معترض هستم، در هر مسجدی و يا هر دانشگاهی، در هر شهری مناظره کنيم با آن‌هايی که می‌گويند شما باعث اين کشتار و فتنه هستيد.»

کروبی با اشاره به اين که طرفداران دولت می‌گويند «بيگانه» از معترضان پشتيبانی می‌کند، گفت آن‌ها بر اساس منافع خود چنين می‌کنند. وی همچنين گفت وقتی «بيگانه» از شما تعريف می‌کند با آب و تاب آن را بازتاب می‌دهيد اما همين‌که از مخالفان می‌گويد آن را نشانه‌ای ديگر می‌دانيد.

مهدی کروبی گفت: «خواهيد گفت که آن‌ها عظمت جمهوری اسلامی، رهبری و ديگر مسئولين اين‌قدر بزرگ است که ناچارأ تعريف می‌کنند، خوب ما هم همين را می‌گوييم! عظمت کار ما هم در دفاع از حقوق مردم اين‌قدر حق‌طلبانه است که آن‌ها ناگزيرند تعريف کنند.»

مقامات دولتی ايران رويدادهای پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در اين کشور را «فتنه» می‌خوانند که توسط کشورهای غربی تدارک و سازماندهی شده بود. آن‌ها می‌گويند «فتنه‌گران» از سوی «بيگانگان» حمايت می‌شوند.

کروبی در انتهای سخنان خود بار ديگر از برگزاری مناظره دفاع کرد و گفت: «نه شما حسين‌ايد و نه ما يزيديم، نه ما حسين‌ايم و شما يزيديد. تنها راهش هم همين است که بحث و گفت‌وگو بشود تا ببينيم کدام مقابل حقوق مردم ايستادند و دارند يزيدی عمل می‌کنند و در نتيجه در جبهه باطل قراردارد و چه کسی از حق مردم دفاع می‌کنند؟!»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)