تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آثار ناشناخته پیکاسو در پاریس پیدا شد

يک زن و شوهر فرانسوی بيش از ۲۷۰ اثر از مجموعه آثار پيکاسو را به مدت چندين دهه در جايی پنهان کرده بودند. ارزش اين تابلوها، دست‌نويس‌ها و طراحی‌ها سر به ميليون‌ها دلار می‌زند.

به گزارش ليبراسيون، يک زن و شوهر فرانسوی بيش از ۲۷۰ اثر از مجموعه آثار پيکاسو را چندين سال در جای امنی پنهان کرده بودند. اين زن و شوهر بخشی از اين آثار را به پسر پيکاسو نشان داده بودند و پسر پيکاسو هم از آن‌ها شکايت کرده بود. اکنون پليس فرانسه اين آثار را که بيش از ۶۰ ميليون يورو ارزش دارد، ضبط و تصرف کرده است.


پیر لوگونیک و همسرش

ليبراسيون گزارش می‌دهد که پير لوگونيک که ۷۱ سال دارد در ژانويه ۲۰۱۰ به کلود پيکاسو، فرزند پيکاسو و وارث آثار او مراجعه کرد و بيش از ۲۰ عکس از آثار پيکاسو را که تا امروز ناشناخته مانده‌اند، در اختيار فرزند او قرار داد و از او درخواست کرد که يک گواهی مبنی بر اصالت اين آثار صادر کند.

در ماه مارس و فوريه پير لوگونيک عکس‌های ديگری از اين مجموعه را در اختيار فرزند پيکاسو قرار داد. در ماه سپتامبر اين زن و شوهر که در کت‌آزور در فرانسه زندگی می‌کنند، با چمدانی پر از آثار ناشناخته پيکاسو به پاريس رفتند و اين آثار را برای بررسی اصالت‌شان در اختيار کارشناسان قرار دادند. کارشناسان در حالی‌که کاملاً از وجود چنين آثاری يکه خورده بودند، اصالت آن‌ها را تأييد کردند.


این پرسش پیش آمده است که چرا پس از ۴۰ سال این زن و شوهر فرانسوی آثار پیکاسو را عرضه کردند

فرزند پيکاسو به روزنامه ليبراسيون گفت: «مسلم است که من از دين آثار پدرم که تاکنون هيچ‌کس از وجود آن‌ها مطلع نبودم، يکه خورده بودم. بايد گفت که اين آثار بسيار مغشوش و درهم و طبقه‌بندی‌نشده بودند. هيچ‌يک از اين آثار تاريخ نداشت و به اين جهت قاعدتاً نمی‌بايست از آتليه پدرم به‌طور قانونی خارج شده باشند. آن‌ها که پدرم را می‌شناسند، می‌دانند که او هميشه آثارش را پيش از فروش تاريخ می‌زد.»

پير لوگونيک به پليس فرانسه گفت به‌عنوان يک برق‌کار در ويلای پيکاسو کار می‌کرده و پيکاسو و همسرش اين آثار را که در فصله بين سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۳۳ آفريده شده‌اند، به او هديه داده‌اند.

کلود پيکاسو اما اين ادعا را کاملاً نفی می‌کند. او در گفت‌وگويی با ليبراسيون گفت: «پدرم سخاوتمند بود، اما نه تا اين حد که مجموعه کاملی از آثارش را به کسی هديه دهد. اگر هم اثری هديه می‌داد، همواره اين هديه با تاريخ و امضای او همراه بود.»


خانواده پيکاسو از اين زن و شوهر به جرم دزدی و کلاهبرداری شکايت کرده‌اند. مأموران پليس مبارزه با قاچاق آثار هنری اين آثار را در خانه‌ اين زن و شوهر فرانسوی ضبط و پير لوگونيک را بازداشت کردند.



هنوز مشخص نيست که آيا به‌راستی پير لوگونيک اثار پيکاسو را سرقت کرده است. علاوه بر اين، اين پرسش مطرح شده است که چرا اين زن و شوهر فرانسوی پس از ۴۰ سال اين آثار را برای تأييد اصالت‌شان در اختيار خانواده پيکاسو قرار دادند.

در اين مجموعه تابلوها و کولاژهايی به سبک کوبيسم وجود دارد که به تنهايی بيش از ۴۰ ميليون يورو قيمت دارند.

يک تابلوی آبرنگ از دوره آبی پيکاسو و همچنين پرتره ارزشمندی از همسر پيکاسو از ديگر آثار برجسته اين مجموعه ناشناخته است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)