تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ترور دو استاد دانشگاه در تهران

بر اثر دو انفجار بمب در دو نقطه تهران، مجيد شهرياری و فريدون عباسی، دو استاد دانشگاه بهشتی مورد سوء قصد قرار گرفتند که مجيد شهرياری جان خود را از دست و فريدون عباسی زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، بين ساعت ۷ و ۸ صبح امروز دو انفجار بمب در تهران صورت گرفت که هر دو سوء قصد به جان دو استاد دانشگاه بهشتی تهران بود.


به گفته سردار حسين ساجدی‌نيا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سوء قصد نخست هنگامی رخ داد که مجيد شهرياری از خيابان ارتش تهران به همراه راننده و همسرش به سمت دانشگاه می‌رفته است که دکتر شهرياری کشته و دو همراهش زخمی می‌شوند.

ترور دوم زمانی صورت گرفت که فريدون عباسی به همراه همسرش در حال پارک خودرو بوده است اما او و همسرش از اين ترور جان سالم بدر می‌برند و تنها زخمی می‌شوند.

سردار ساجدی‌نيا گفت که موتور‌سواران تروريست نزديک خودروی حامل دو استاد دانشگاه شده و با چسباندن يک بمب به ماشين از آن‌ها فاصله گرفته و سپس خودروها را منفجر کرده‌اند.

حسين ساجدی‌نيا، همچنين اعلام کرد که عوامل بمب‌گذاری‌ها هنوز دستگير نشده‌اند اما پليس احتمال می‌دهد هر دو سوء قصد از طرف يک گروه خاص باشد.

مجيد شهرياری، عضو هيئت علمی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهيد بهشتی و عضو شورای ملی سزامی بود

وی در مورد اين‌که اين ترورها می‌تواند يک حادثه زنجيره‌ای باشد گفت: «اولين مورد اين اتفاق در سال گذشته بوده است و تا امروز مورد مشابهی نداشتيم ضمن اين‌که شيوه ترور در مورد سال گذشته متفاوت بوده بنابراين ما اين امکان را نمی‌بينيم. »

در دی ماه سال گذشته مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران نيز بر اثر یک انفجار تروریستی در نزدیکی منزلش، کشته شد.

فخرالدین جعفرزاده، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در همان تاريخ گفته بود بمب منفجر شده در يک موتورسيکلت نزديک منزل مسعود علی‌محمدی جاسازی شده بود.

در آن زمان گروه‌های طرفدار دولت ايران اين ترور را به آمريکا و اسرائيل نسبت دادند و مسعود علی‌محمدی را فردی وفادار به دولت و جمهوری اسلامی ايران معرفی کردند در حالی که مخالفان دولت اين استاد دانشگاه را مدافع ميرحسين موسوی، از رهبران مخالف دولت ايران، عنوان کردند.

امروز خبرگزاری فارس که از طرفداران دولت ايران است، دو استاد ترور شده را «استادان بسيجی» خطاب کرد. اين خبرگزاری عامل اصلی ترورهای امروز را آمريکا و اسرائيل دانست و علت آن را «نااميدی اين دشمنان از فرار مغزهای ايران» خواند.

خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در معرفی مجيد شهرياری، وی را عضو هيئت علمی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهيد بهشتی و عضو شورای ملی سزامی (مرکز تابش سينکروترون برای تحقيقات و علوم کاربردی در خاورميانه) و از مشاوران ايران در اين پروژه اعلام کرده است.

سينکروترون، دستگاهی است که دارای کاربردهای مختلفی در تحقيقات علوم بنيادی، فن‌آوری نانو، زيست‌فن‌آوری، باستان‌شناسی، علم ساختارشناسی، مهندسی مواد، محيط زيست، تهيه داروهای نوين و پزشکی است.

ايسنا افزوده است که مسعود علی‌محمدی، استاد دانشگاهی که سال گذشته در يک اقدام تروريستی کشته شد، نماينده ايران در اين پروژه علمی منطقه‌ای بود.

وب‌سايت مشرق، که از سايت‌های طرفدار دولت ايران به‌شمار می‌رود در مورد مجيد شهرياری نوشته است «کارگاه آموزشی آشنائی با کدهای محاسباتی راکتورهای هسته‌ای» از جمله سوابق وی بوده است.

مشرق همچنين افزوده است: «طراحی‌های تئوريک مربوط به ساخت نسل جديد راکتورهای هسته‌ای» يکی از طرح‌های مهم مجيد شهرياری بوده است.

اين وب‌سايت در مورد فريدون عباسی آورده است که نام وی در قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنيت سازمان ملل نيز به‌عنوان يکی از افراد مرتبط با فعاليت‌های هسته‌ای ايران ذکر شده است. مشرق اين موضوع را نشانه‌ای از «برنامه‌ريزی قبلی» برای ترور وی دانسته است.

اين وب‌سايت افزوده است که فريدون عباسی «از ابتدای انقلاب عضو سپاه پاسداران بوده و سه دور در جبهه جنگ عراق بر عليه ايران حضور داشته است وی بعد از جنگ دکترای فيزيک هسته‌ای گرفته است.»

به نوشته مشرق، فريدون عباسی از سال ۷۲ عضو هيئت علمی دانشکده فيزيک دانشگاه امام حسين سپاه شده و در ادامه به رياست دانشکده فيزيک اين دانشگاه رسيده است و در روز دهم ارديبهشت‌ماه ۱۳۸۶ توسط محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران، به علت خدمات علمی به کشور، به‌عنوان استاد نمونه کشور مورد تقدير قرار گرفته است.

در همين حال علی اکبر صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران در پيامی ضمن بيان اين‌که مجيد شهرياری از شاگردان وی بوده، کشته شدن وی را کار «دشمنانی» دانست که قصد ايجاد مانع در برابر «رشد و بالندگی فرهيختگان و نخبگان» ايران را دارند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

فورا ٢/٣ نفر را کشتند تا اطلاعات منتشر شده در این سایت معروف از تب و تب و داغی بیفتد جمهوری اسلامی برای کم رنگ کردن اخبار مهم و جهانی خیلی کار کشته است خدای دو ز و کلک است چون ضد انقلاب بیکار نیست ابروی خودش را ببرد ترورهای کور انجام بدهد کار خود رژیم است

-- reza ، Nov 29, 2010

بار دیگر دست جنایتکار اجانب از آستین غرب و لیبرالیسم جنایتکار در آمد و امپریالیسم خون خوار و از این حرفا و ... در اقدامی موذیانه و از این حرفا و ... دو تن از بهترین فرزندان انقلابی را خورد و ...

-- بیانیه انقلابی ، Nov 29, 2010

خودشان، خود خامنه ای فرمان قتل آنها را داده است!

-- بدون نام ، Nov 29, 2010

اتخادیه ی اروپا سازمان مجاهدی رو از فهرست کروه های تروریستی خارج میکنه سایت ویکی لیس اطلاعاتی در مورد ایران منتشر میکنه دو تا بمبگزاری توسط موتور سوارها و خودروی در حال حرکت انجام میشه اونهایی که یادشون باشه رازینی رو هم همینجوری ترور کردن که جون سلامت به در برد یه شایعاتی هم شد که کار چیز بوده حالا خودتون بگید این بمب گذاریها به نفع کیه و کار کی میتونه باشه. خبرگزاری فارس هم بمب منفجر نشده خبرشو داده کشته هاش هم اعلام کرده بعد زودی خبرشو برداشته فکر کنم همون کار چیز بوده. حالا پیدا کنید تخم مرغ فروش را

-- بدون نام ، Nov 30, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)