تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مهدی هاشمی: هدف «شانتاژها» پدر «مظلوم» من است

مهدی هاشمی رفسنجانی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران می‌گوید که هدف «شانتاژهایی» که علیه وی می‌شود، «پدر مظلومش» است.

به گزارش تارنمای آفتاب‌نیوز، مهدی هاشمی رفسنجانی در نامه‌ای به غلامحسین محسنی اژه‌ای، دادستان کل ایران و سخنگوی قوه قضائیه این کشور گفته هر بار که احتمال بازگشتش به ایران قوی شده، «شانتاژها» علیه وی افزایش یافته است.


به گفته مهدی هاشمی، این «شانتاژها» نشان می‌دهد که دست مخالفانش خالی است و به همین دلیل تمایل ندارند که دادگاهی برای او برگزار شود.

وی از محسنی اژه‌ای خواسته تا جلوی «شانتاژها» را بگیرد و فضا را برای برگزاری «یک دادرسی معتبر، عادلانه، منصفانه و ترجیحاً علنی» فراهم کند.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان هفته گذشته در نماز جمعه تهران بدون اشاره به نام مهدی هاشمی گفت که بايد برخورد با افرادی که هنوز دستگير نشده‌اند، جدی گرفته شود و اگر چنين افرادی به کشور بازگشتند، بايد سريعاً دستگير شوند.

آيت‌الله جنتی همچنین گفت «اين فرد فسادهای فراوان دارد» و بايد دستگير شود. وی گفت: «توصيه‌هايی» در مورد دستگيری اين فرد می‌کنند، از جمله اين‌که «او را در فرودگاه دستگير نکنند، زندان هم نبرند و در خانه‌ای او را محدود کنند و پرونده‌اش نيز به اطلاعات و سپاه نرود و در قوه قضاييه رسيدگی شود.»

مهدی هاشمی خبر داده که وزارت اطلاعات ایران، بارها دو وکیلش را احضار کرده‌ و با «تهدید» از آن‌ها خواسته‌اند تا از وکالت وی انصراف دهند

مهدی هاشمی، که در انتخابات جنجالی سال گذشته ریاست‌جمهوری ایران از حامیان میرحسین موسوی بود، پس از انتخابات به بریتانیا سفر کرد و هم‌اکنون در خارج از ایران به‌سر می‌برد.

فرزند هاشمی رفسنجانی در نامه‌اش به دادستان کل ایران گفته که در خارج از ایران کار نظارت بر شعبه‌های دانشگاه آزاد را بر عهده دارد و هم‌زمان در حال تحصیل در دانشگاه آکسفورد است.

وی از «برگزاری دادگاه مستقل و مصون از فشارهای نیروهای امنیتی و توجه به شکایات متهم» به عنوان دو شرط برای بازگشتش به ایران نام برده است.

این فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی از سوی حامیان دولت به «دخالت در فتنه سال ٨٨ و ارتباط با بیگانگان» متهم شده است. حکومت ایران از اعتراض به نتیجه انتخابات سال گذشته ریاست‌جمهوری ایران به عنوان فتنه یاد می‌کند.

مقامات قضایی ایران در یک سال گذشته از «احضار مهدی هاشمی و توجه نکردن او به احضار» خبر داده بودند اما مهدی هاشمی می‌گوید که این احضاریه ایراد داشته است.

به گفته وی این احضاریه، «قانونی» نبوده، نام متهم و پدرش «اشتباه» نوشته شده بود، «اتهام» اعلام نشده بود و از سویی شعبه‌ای در گلوبندک تهران صادر شده که «وجود خارجی» ندارد.

مهدی هاشمی خطاب به غلامحسین محسنی اژه‌ای افزوده: «هر زمان که لازم می‌بینند که اینجانب در محکمه‌ای حاضر باشم، احضاریه‌ای در فرم قانونی توسط وکلای اینجانب ابلاغ کنند و من در وقت قانونی حضور خواهم داشت. چون مطمئنم یک دادگاه عادل منع تعقیب صادر خواهد کرد و تهمت‌زنان رسوا خواهند شد.»

مهدی هاشمی در این نامه خبر داده که وزارت اطلاعات ایران، بارها دو وکیلش را احضار کرده‌ و با «تهدید» از آن‌ها خواسته‌اند تا از وکالت وی انصراف دهند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)