تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هشدار موسوی به راه‌اندازی آشوب‌های «ساختگی» از سوی حکومت

میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت در پیامی به مناسبت فرارسیدن آذر ماه و روز دانشجو، نسبت به راه‌اندازی «آشوب‌های ساختگی» از سوی حکومت هشدار داد.

به گزارش سایت کلمه وی گفت: «آیا برای آنهایی که به راحتی کارناوال راه می‌اندازند و برای مأموران دولتی کلاه گیس و آرایش‌ها و لباس‌های جنس مخالف فراهم می‌کنند، دشوار است که این بار هم تحت عنوان فتنه سبز یا سرخ یا هر عنوان دیگری، آشوب‌های ساختگی بر پا کنند و آن را وسیله‌ای برای فریب افکار عمومی و انحراف نهادهای نظارتی و تسویه حساب‌های جدید سیاسی قرار دهند؟»


چندی پیش نیروی انتظامی در یک «مانور» با راه انداختن کارناولی خیابانی، اعتراضات پس از وقایع انتخابات ریاست جمهوری را تمسخر کرد.

میرحسین موسوی با اشاره به طرح‌های جدید اقتصادی دولت با عنوان «هدفمندی یارانه‌ها»، افزود: «چرا به مردم نمی‌گویید با پولی که می‌خواهید با افزایش قیمت‌ها از جیب مردم بردارید، در غیبت سازمان برنامه و بودجه و تضعیف مجلس و بی خاصیت شدن شوراها و سازمان‌های نظارتی، چه می‌خواهید بکنید؟»

وی در بخشی از این پیام اعلام کرد که حتی اگر تمام مساجد و نهادهای سنتی را «آمرانه و بخشنامه‌ای» در خدمت محکومیت جنبش سبز به کار بگیرند، سه میلیون دانشجوی «آگاه و فرهیخته» می‌توانند پل‌های ارتباطی با همه اقشار مردم برقرار کنند.

نامزد معترض به نتایج انتخابات سه میلیون دانشجوی «آگاه» را بزرگترین سرمایه جنبش سبز دانست و افزود: «مستبدان، روز به روز تنهاتر می‌شوند و به همه چیز و همه کس گمان بد می‌برند، دوستان دیروزشان را از خود می‌رانند، و هر انتقاد و نصیحتی را توطئه‌ای برای نابودی خویش می‌پندارند.»

وی «دشمن دشمن کردن» دست اندر کاران حکومت را جزئی از «استراتژی پیروزی از طریق ترساندن» عنوان کرد و گفت که طایفه طایفه کردن مردم «با خودی و غیرخودی کردن ملت»، تحقیر مردم با گوساله و بزغاله و خس و خاشاک نامیدن برای واداشتن آنها به «کرنش» و رنگ «قدسی» بخشیدن به قدرت، را روش «فرعون وفرعونیان» عنوان کرد.

در وقایع پس از انتخابات محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت دهم بارها در سخنان خود مخالفان دولت را با عباراتی همچون «بزغاله وخس و خاشاک» مورد خطاب قرار داده‌ است.

در بخش دیگری از این پیام آمده‌است: «متاسفانه تجربه کهریزک و کوی دانشگاه و زیر گرفتن بی‌پناهان با اتومبیل پلیس و از پل پائین انداختن و سر زندانیان را به چاه توالت فروکردن و خروش مردم را در راهپیمائی‌های ۲۵ و۲۸ و۳۰ خرداد و دیگر روزها ندیدن و دل بستن به تجمع‌های مهندسی شده و فرمایشی، جلوی روی ماست و نشانی از بصیرت برای بازگشت به سوی مردم دیده نمی‌شود.»

موسوی قرار دادن مردم در مقابل هم، تحقیر مردم با گوساله و بزغاله و خس و خاشاک نامیدن برای واداشتن آنها به «کرنش» و رنگ «قدسی» بخشیدن به قدرت، را روش «فرعون وفرعونیان» عنوان کرد

نامزد معترض به نتایج انتخابات در پاسخ به این سوال که این روزها که امکان بیان اعتراض‌ها و انتقادها به سبب سرکوب‌های شدید و برخوردهای امنیتی وجود ندارد، همراهان جنبش سبز چه باید بکنند؟ گسترش آگاهی به دایره کسانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند، تماس‌های چهره به چهره، مطالعه و بحث و گفتگو در جمع‌های کوچک حقیقی یا مجازی و توسعه شبکه‌های اجتماعی که از آسیب فضای امنیتی موجود در امان باشند را یکی از راهکارهای ممکن دانست.

در یک سال ونیم گذشته شهرهای مختلف ایران شاهد اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بوده‌است و هزاران نفر از مخالفان دولت در این مدت بازداشت شده‌اند.

رهبر مخالفان دولت با یادآوری شعار «دروغ ممنوع» که در روزهای تبلیغات انتخاباتی از سوی هواداران وی داده می‌شد، آورده‌است: «یادمان باشد که در این راه، شکست نیست، اما صبر و استقامت فراوان، و عدم ترس از پرونده سازی و سایر اقدامات سرکوبگرانه ضروری است. یادمان نرود که همه باهم می‌گفتیم نترسید نترسید ما همه با هم هستیم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

الان هم ایستادیم و حاضر نیستیم یک قدم در برابر زور گیران عقب نشینی کنم
یا حسن میر حسین

-- بدون نام ، Nov 20, 2010

پس ما مردم ناراضی خسته و بیچاره چکار کنیم یکی به ما بگوید گوش به حرف چه کسی بدهیم اگر فردا پس فردا ملت ناراضی خواستند بریزند در خیابان ها شما از الان می گویید اینها که در خیابان ریختند از ما نیستند .
از حالا هشدار می دهید به خدا اقای موسوی ما خسته شده ایم جنابعالی منظورتان از هشدار فتنه سبز و قرمز چیست یعنی مردم به خیابان ها نیایند من که منظورتان را نفهمیدم

-- hamid ، Nov 20, 2010

حرف و شعار فقط جنبش «لب و دهان» است و بی رنگ. یک جنبش «اصیل» برای برکندن بیدادی و ظلم حاکم در کشور به یک برپایی و «قیام جمعی» احتیاج دارد. یاد آوری مکرر از رنگ «سبز» تو به های «ننگین» رهبران آنرا بعد از دستگیری بیاد مردم آورده و آنها را بیشتر و بیشتر «دلسرد» و «گوشه گیر» می کند.

-- بدون نام ، Nov 20, 2010

درود برموسوی

-- بدون نام ، Nov 20, 2010

حال که دولت کودتا هر اعتراضی رو با وحشیگری تمام سرکوب می‌کنه امسال نوبت دانشجویان سبز در سر تا سر دنیا است که ندای آزادیخواهی مردم ایران در ۱۶ آذر باشند. آگاهی‌ چشم اسفندیار خودکامگان است!

شیخ ابراهیم زنجانی

-- شیخ ابراهیم زنجانی ، Nov 20, 2010

یک جوری حرف میزنید که انگار ۳۱ سال پیش ج ا غیر از این بوده . مثلا دموکراسی از نوع سویس بوده و حالا شده دیکتاتوری از نوع کوبا و کره شمالی . ج ا همین بود و هست . ان روز که شما چپ ها ( مذهبی و مارکسیست ) متحد شدید و بازرگان و بنی صدر را با تو طیه و بلوا و آشوب سرخ و سیاه در گنبد و کردستان و دانشگاه و اشغال سفارت و جنگ با عراق و ا عدا م های سر پایی خلخالی معامله پنهانی با ریگان بعد از انفجار دکتر بهشتی و باهنر و ..... ساقط کردید نطفه این شیوه حکومت استالینیستی توتالیتر بسته شد . چوب حراج به مملکت زدید ، در فلسطین و لبنان دخالت ماجراجویانه کردید ، روشنفکران و نویسندگان را سلاخی و اتوبوس آنها را به دره انداختید و ...... ان موقع با حالا فرقش این است که شما ان زمان بخشی از قدرت بودید حالا نیستید . سال ۶۷ اقتصاد ورشکسته بود مثل الان . هر روز یک بحران بین المللی با اتکا به روس ها از طریق واگذاری خزر و نفت و گاز شمال به آنها و قرار داد های ترکمن چای با آنها .
چه فرقی کرده ؟ میگویی تقلب شده در انتخابات ؟ مگر قبلا نمیشد ؟ مگر اینکه فقط شما ها ( ۴ نفر فیلتر رد شده ) بتوانند در انتخابات شرکت کنند خودش تقلب بزرگ نیست ؟ شما حتا اجازه نمیدهید دکتر یزدی که لیبرال مذهبی نزدیک به شماست آب خوش از گلویش پایین برود تا چه رسد در انتخابات شرکت کند .

-- mahiar ، Nov 20, 2010

بزغاله و گوساله رو احمدی نژاد نگفت علم الهدی گفت

-- حسین ، Nov 20, 2010

به جای دل خوش کردن به دانشجویان سبز در خارج از ایران بهتر است بیراهه نرویم و تمرکزمان را روی دانشجویان داخل کشور داشته باشیم افرادی که در خارج هستند کاری نمی توانند برای ما انجام بدهند جز کارهای تبلیغاتی

-- reza ، Nov 20, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)