تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آزمایش موشک‌های اس ۲۰۰ از سوی ایران

مقام‌های نظامی ایران از شلیک «موفق» سامانه موشکی برد بلند اس ۲۰۰ در یک مانور نظامی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرتیپ میقانی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء امروز، شنبه به خبرنگاران گفت که در آخرین روز مانور نظامی «مدافعان آسمان ولایت ۳» سامانه موشکی برد بلند زمین به هوای اس ۲۰۰ به سمت اهدافی در ۱۰۰ کیلومتری شلیک شد و این اهداف را منهدم کرد.


وی گفت که این موشک‌ها به سمت دشمن فرضی شلیک شدند که «به شدت از سوی افکار عمومی در تنگنا قرار داشت و با استفاده از هواپیماهای ارتفاع بالا، نفوذ به حریم هوایی مناطق جمعیتی حساس، صنعتی و هسته‌ای کشورمان را مورد هدف قرار داده و انواع هواگردهای خود را به سمت حریم هوایی کشورمان گسیل داشت.»

روز گذشته نیز امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران ایران از مجهز شدن تهران به سامانه ضد موشک کروز سپاه خبر داده بود.

وی اعلام کرده بود که پایگاه‌های مورد استفاده توسط کشور حمله‌کننده به ایران، خاک این کشور محسوب می‌شوند و برای نیروهای نظامی ایران هدف تلقی خواهند شد.

عزت‌الله بیگی، از فرماندهان پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز به خبرگزاری فارس با اشاره به احتمال استفاده از موشک‌های کروز در تهاجمات احتمالی علیه ایران، گفت: «مقابله با موشک کروز باید با روش‌های خاص و با به‎کارگیری تجهیزات مختص به آن صورت بگیرد که این تجهیزات می‌تواند در زمینه موشکی و یا توپخانه‌ای باشد که در بخش پدافند نیروی هوافضای سپاه این تجهیزات و روش‌ها وجود دارد.»

وی همچنین از بکارگیری نیروهای بسیجی در بخش پدافندی خبر داد و افزود: «نیروهای بسیج در قالب گردان‌های پدافندی آموزش دیدند و این آموزش هرساله تحت عنوان طرح نظیر به نظیر ادامه داشته‌است.»

به گفته این مقام نظامی با توجه به تنوع جغرافیایی ایران و احتمال ایجاد مشکل برای استفاده از سامانه‌های راداری در بخشی از این مناطق، دیده‌بان‌های آموزش‌دیده‌ای در نقاط نفوذ احتمالی دشمن مستقر شده‌اند.

با توجه به تنوع جغرافیایی ایران و احتمال ایجاد مشکل برای استفاده از سامانه‌های راداری در بخشی از این مناطق، دیده‌بان‌های آموزش‌دیده‌ای در نقاط نفوذ احتمالی دشمن مستقر شده‌اند.

مانور نظامی «مدافعان آسمان ولایت۳» از ۲۵ آبان ماه آغاز شده و نیروهای پدافندی ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در این مانور شرکت دارند.

احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ۲۹ مرداد ماه جاری نیز از آزمایش موشک جدیدی به نام «قیام ۱» خبر داده بود.

ایران در سال‌های اخیر چندین موشک جدید را تولید و آزمایش کرده‌است، موشک زیر دریایی «فجر ۳» در سال ۱۳۸۵، موشک شهاب ۳، اولین موشک بالستیک میان‌برد ایران در سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۷، موشک میان‌برد «سجیل» و موشک دریایی «نصر ۲» در سال ۱۳۸۷ و موشک «سجیل ۲» در سال ۱۳۸۸ از جمله موشک‌های آزمایش شده در سال‌های اخیر هستند.

کشورهای غربی پس از هر آزمایش موشکی ایران واکنش‌های تندی نشان داده و نسبت به عواقب فعالیت تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه هشدار داده‌اند.

در آخرین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، فروش ادوات سنگین نظامی از جمله سیستم‌های ضد هوایی موشکی مندرج در فهرست سلاح‌های متعارف سازمان ملل، به ایران ممنوع شده‌است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
استقرار سامانه ضد کروز در تهران
مانور نظامی ايران و آزمايش موشک‌های جديد

نظرهای خوانندگان

این قبیل اخبار صرفا مصرف داخلی دارند.از دست پدافند عراق که در زمان خود به پیشرفته ترین سامانه ها مجهز بود،چه برآمد تا از دست پدافند به اصطلاح بهینه شده سه دهه پیش ما برآید؟

-- کاله ، Nov 20, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)