تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«می‌خواهند سياه‌ترين سند عليه ايران را تصويب کنند»

محمدجواد لاريجانی در ادامه حضور خود در نيويورک، به پيش‌نويس قطعنامه حقوق بشر سازمان ملل عليه ايران شديدأ حمله کرد و آن را يکی از «سياه‌ترين» اسناد سازمان ملل خواند.

به گزارش تارنمای اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر قوه قضاييه ايران، محمدجواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه و مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضائيه ايران که برای شرکت در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل در نيويورک به‌سر می‌برد، پيش‌نويس پيشنهادی سازمان ملل در محکوميت نقض حقوق بشر توسط دولت ايران را «کاملأ غير حرفه‌ای» و مجموعه‌ای از «دروغ‌های بسيار شنيع» دانست که «غير قابل راستی آزمائی» است.


وی گفت: «اين سازماندهی کاملأ سياسی را که هدفی به غير از تهاجم به نهادهای حقوق بشری کشورمان ندارد، دولت آمريکا سازماندهی کرده است.»

جواد لاريجانی، ايران را «بزرگ‌ترين و تنهاترين دمکراسی واقعی خاورميانه» در سی سال گذشته ناميد و هدف کشورهای غربی را زير فشار گذاشتن «تجربه عظيم» بنای يک نظام مدنی «بر اساس فکر اسلامی» اعلام کرد.

جواد لاريجانی: اگر غربی‌ها معتقدند سنگسار حکم خشنی است، خشوت بحثی کاملأ فرهنگی است، خشونت در تمدن غربی مفهوم به‌هم ريخته‌ای دارد

وی گفت: «تصويب چنين قطعنامه‌های سياسی آن‌هم درباره مسائل حقوقی، برای سازمان ملل متحد لکه ننگ بزرگی است که در آينده معلوم خواهد شد چه بلائی بر سر اين سازمان آورده‌اند.»

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران افزود: «ما افتخار می‌کنيم که می‌خواهيم اسلام را نه تنها در قوانين جزائی بلکه در همه امور زندگی خودمان پياده کنيم..»

محمدجواد لاريجانی اين پيش‌نويس را «دخالت‌های آشکار در امور داخلی ايران» دانست که «حمايتی غيرقانونی و رسوا شده از جريان فتنه» دارد.

مقامات ايران اعتراضات پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران را «فتنه» می‌خوانند و معتقدند کشورهای غربی عامل ايجاد مخالفت‌های پس از انتخابات بودند.

مشاور بين‌الملل رئيس قوه قضائيه ايران خبر داد دستگاه ديپلماسی ايران رايزنی‌هايی با برخی کشورهای «غيرهم‌سو با غرب» داشته است تا مانع از تصويب چنين قطعنامه‌ای شوند.

جواد لاريجانی آنگاه به ويژگی‌های دستگاه حقوقی ايران و «حقوق بشر اسلامی» پرداخت و گفت: «نظام حقوقی ما نشان داده است که بسيار دقيق‌تر از نظام حقوقی آمريکاست، ما نمی‌توانيم مجرم [محکوم به اعدام] را بلافاصله مجازات کنيم چون طبق قانون ما، مجازات‌هائی که در آن نفس مطرح است بايد در مسيرهای مختلفی بازبينی و نظارت دوباره شود.»

وی همچنين به مخالفت کشورهای غربی با حکم سنگسار اشاره کرد و گفت: «اگر غربی‌ها معتقدند سنگسار حکم خشنی است، خشوت بحثی کاملأ فرهنگی است، خشونت در تمدن غربی مفهوم به‌هم ريخته‌ای دارد.»

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ايران، نگاه اسلام به حکم سنگسار را با هدف «بازدارندگی» دانست و گفت: «هر نوع زنا يا حتا هر نوع زنای محصنه، حکم سنگسار نمی‌گيرد، بلکه شرايط خاص خود را دارد و در طول سال، حتی يک مورد هم حکم سنگسار صادر نمی‌شود.»

وی اساس و بنای نظام ايران را براساس «ساختار خانواده، وفاداری و حفظ حدود عفت» دانست و افزود: «عفتی که در غرب مفهوم کشته شده‌ای است و قرن‌هاست که ديگر مفهومی به نام عفت وجود ندارد.»

لاريجانی در انتها گفت ايران به اين «نظام قانونی و دقت‌های آن» افتخار می‌کند و از موازين آن يک قدم هم عقب‌نشينی نمی‌کند.

نهادهای مدافع حقوق بشر در ايران و جهان بارها، به‌ويژه پس از انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در اين کشور، جمهوری اسلامی را متهم به نقض مستمر حقوق بشر کرده‌اند اما دولت ايران همواره اين واکنش‌ها را بخشی از «توطئه غرب» دانسته است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این سند علیه «ایران» نیست،‌ بلکه علیه «جمهوری اسلامی ایران» است؛ این حربه که دستآوردهای منفی به پای ایران و افتخارات به نام «جمهوری اسلامی ایران» نوشته شود دیگر دارد قدیمی می‌شود، دولتمردان جمهوری اسلامی!

-- مهران ش ، Nov 17, 2010

سلام خدمت زما نه ای ها
اخه راجع به این خانواده نظر چی بدیم
سه تا داداش یکی از یکی ؟؟؟هستد

-- بدون نام ، Nov 18, 2010

آیشون فرمودند که:
... «دروغ‌های بسيار شنيع» دانست که «غير قابل راستی آزمائی» است.
اگر قابل راستی آزمایی نیست شما چطور میفرمایید که راست نیست و دروغ است.
در اخبار سراسری میگویند خانم آشتیانی سنگسار خواهد شد.
آقای رئیس جمهرو میفرمایند نخیر چنین خبری صحت ندارد.
آقای محسنی اژه ای میفرمایند حکم قطعی است و لازم الجراست.
آقا جواد هم فرمودند که:
پيش‌نويس پيشنهادی سازمان ملل در محکوميت نقض حقوق بشر توسط دولت ايران را «کاملأ غير حرفه‌ای» و مجموعه‌ای از «دروغ‌های بسيار شنيع» دانست که «غير قابل راستی آزمائی» است.
خوب بنده خدا شاید راست بگه دروغ بسیار شنیع نگید توی سازمان ملل!
مثل آقایون دروغ کمی تا قسمتی شنیع بگید بعد هم چه معنی داره دروغ بسیار شنیع و غیر قابل راستی آزمایی باشه از دوستان یاد بگیرید که چطور میشه دروغهاشون را راستی آزمایی کرد.
عبدالله نوری توی دادگاهش حرف قشنگی به محسنی آژه ای زد گفت:
«امروز یک روحانی در مقام دادستان یکی روحانی دیگر را متهم به توهین، افترا، نشر اکاذیب و معاندت با دین می‌کند. اگر این آقا راست می‌گوید وای بر روحانیتی که من نمونه‌اش هستم و اگر دروغ می‌گوید وای بر روحانیتی که ایشان نمونه‌اش است.»
اما نگفت وای به حال ملت و مملکتی که این روحانیان زمامش را در دست گرفته اند و غیر خودی ها بر دار کردند و اکنون نوبت به تصفیه ی غیر خودیهایی شده که از شوری اش تازه دادشان اندکی درآمده است.
از یاد نبریم که قاضی و متهم هر دو از وزرای جمهوری اسلامی بودند و از چندین فیلتر عبور کرده بودند یکی در دوره آقای خمینی و دیگری در دوره آقای خامنه ای.

-- علی ، Nov 18, 2010

سازمان ملل در مورد این قطعنامه خیلی دیر اقدام کرده چون این رژیم سی سال است به انواع ترفندها مردم آزاده ایران را به بند کشیده و هزاران هزار جوان این سرزمین را به خاک و خون کشیده اند حال مردکی مفت خور به همراه برادران اش دم از دفاع از حق مردم ایران می زنند . این سند سیاه برای شما و اربابان شماست نه برای ایرانیان آزاده اتفاقا این قطعنامه مرهمی است برای مادران و پدران داغ دیده خواهران و برادران زجر کشیده وفرزندان یتیم شده این سرزمین

-- بدون نام ، Nov 18, 2010

اگر بجای آقای اردشیر لاریجانی بودم برای دفاع از احکام اسلامی فقط اقتدار حاکمان را در مقابل مظلومان یرای توجیه به سازمان ملل نمی بردم . چون نمایندگان ملل فهم و درک کافی از اعمال ناپسند دارند. شما فقط آبروی اسلام رادر جمهوری اسلامی تخریب می کنید . مگر احکام اسلام فقط در جمهوری اسلامی اجرا میشود که موجب این تعداد حکم اعدام گردیده؟ . اگر نمی توانید جلوی فقر و فحشا را بگیرید حداقل برای حفظ آبروی خود و اسلام از صدور احکام ناپسند با استفاده از اقتدارتان جلو گیری کنید.

-- esmaeili@yahoo.com ، Nov 18, 2010

اگر بجای آقای اردشیر لاریجانی بودم برای دفاع از احکام اسلامی فقط اقتدار حاکمان را در مقابل مظلومان یرای توجیه به سازمان ملل نمی بردم . چون نمایندگان ملل فهم و درک کافی از اعمال ناپسند دارند. شما فقط آبروی اسلام رادر جمهوری اسلامی تخریب می کنید . مگر احکام اسلام فقط در جمهوری اسلامی اجرا میشود که موجب این تعداد حکم اعدام گردیده؟ . اگر نمی توانید جلوی فقر و فحشا را بگیرید حداقل برای حفظ آبروی خود و اسلام از صدور احکام ناپسند با استفاده از اقتدارتان جلو گیری کنید.

-- esmaeili@yahoo.com ، Nov 18, 2010

راست می گوید. خشونت این نیست که گاهی ربان و یا دست و پای کسی را ببریم.
خشونت این نیست که با سنگ بزنیم یکی را یکشیم.
خشونت این است که مثل آمریکا به صورت زندانی آب بپاشیند!
...... ما این اسلام تو را نمیخواهیم.

-- سعید ، Nov 18, 2010

سلام. شما خوب نگاه كنيد يه خانواده كه تمام اعضاي آن عضو اصلي حكومت هستند بايد چه واكنشي در برابر ويراني ايران بگن.

-- nima ، Nov 18, 2010

بعضي موقع سر طناب از دست B-B خارج ميشود آنوقت اين آقا ابو عطا ميخواند

-- م-م-س ، Nov 18, 2010

سلام بر همه دوستداران حقوق بشر و ازادی و انسانیت
این قطعنامه که نخستین اقدام سازمان ملل در مورد حقوق بشر در ایران نیست از ان جهت اهمیت دارد که در مقطع کنونی بررسی میشود و امید است نتایج ان تحریم سیاسی / اقتصادی عوامل رژیم خصوصن خامنه ای و فامیلش باشد. مجتبی خامنه ای میلیاردها دلار از بیت المال را صرف سرمایه گذاریهای شخصی خصوصن در افریقای جنوبی و اندونزی و... کرده است. پدر ایشان و درباریان اسلامی هم که رسمن جان و مال ایرانیان را به حراج گذاشته اند.
قطعنامه های سازمان ملل هر چند در مقابل ظلم و ستم و این نظام قرون وسطایی کافی نیستند اما بتدریج و با توجه به مبارزات و افشاگریهای داخل و خارج عرصه را بر جمهوری اسلامی تنگ و تنگتر میکنند تا روزی که تزلزل رژیم به ریزش نهایی تبدیل شود.
زنده باد ازادی و دمکراسی
پاینده باد ایران

-- بدون نام ، Nov 18, 2010

آقای محمد نوری زاد از ماموران وزارت اطلاعات شکایتی کرده است که خواندش را به برادران لاریجانی توصیه میکنم. نوری زاد نوشته است که:
...
بدینوسیله، من، محمد نوری‌زاد، زندانی شما در زندان اوین، نه به حوزه‌ی رفتار هیولاگون عده‌ای از ماموران وزارت اطلاعات، که به ربودن نام سربازی امام زمان توسط اینان، اعتراض و شکایت دارم. اینان مرا زده‌اند. و به ناموسم ناسزا گفته‌اند. و این‌ همه را من در متن پاسخ به پرسش‌های یاوه‌ی بازجویان خود، آورده و ثبت و ضبط کرده‌ام. اگر ذره‌ای انصاف در قله‌ی بلند آیت‌اللهی خود سراغ دارید، به شکایت من، و به شکایت قربانیان خاموش وزارت اطلاعات رسیدگی فرمایید.
...

آقایان لاریجانی چه پاسخی برای این دروغهای بسیار شنیع غیر قابل راست آزمایی داخلی دارند جواب کمیسیون حقوق بشر و قطعنامه ی سازمان ملل پیشکش.

شاید این هم از نظر آقایان قابل راستی آزمایی نیست!؟. شرح ماجرا بسیار بیش از اینهاست که برای خلاصه نویسی بخشی از آن را نقل کردم. متن اصلی را بخوانید تا متوجه تفاوت فرهنگی خشونت در غرب و جمهوری اسلامی شوید شاید هم مصلحت چنین اقتضا میکرده است.
منبع:
http://nurizad.net/?p=1172

-- علی ، Nov 18, 2010

ظاهرا اختلاس های کلان این آقا در مرکز تحقیقات ریاضیات و فیزیک نظری که پولهایش را چون اموال شخصی بالا می کشید و زمین خواری های اخیرش او را چنان آلوده کرده که حداقل شرافت نداشته اش را با وقاحت آمیخته. ظاهرا آقایان برای ماندن در سیستم مافیایی حاکم باید وقاحت را نیز چاشنی بی شرافتی کنند تا راس خیمه نظام خونریز و فاسد پشت و پناهشان باشد.
هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد.....................هم رونق زمان شما نیز بگذرد
باد خزان نکبت ایام، ناگهان.............................برباغ و بوستان شما نیز بگذرد
چون داد عادلان به جهان در،بقا نکرد..................بیداد ظالمان شما نیز بگذرد
در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت....این عوعو سگان شما نیز بگذرد
آنکس که اسب داشت غبارش فرو نشست....گرد سم خران شما نیز بگذرد

-- سیامک ، Nov 19, 2010

برادر گرامی جناب اردشیر خان لاریجانی متاسفانه نه جنابعالی ونه دایی محترمتان نه تصور و نه فهم درستی از حقوق ونه از تاریخ تحولات حقوق خصوصا حقوق بشر ندارید . اولا حقوق امری است اعتباری که بنا بر نیاز بشر بوجود امده دوما محل نزاع در همین جاست که جنابعالی بیان فرمودید .حقوق بشر امری جهانی و دستاورد قرنها رنج بشر از سلاخ خانه های صاحبان زور و زر و فریبکاران است.این حقوق بر اساس حداقل حقوق ابتدایی که شامل حق بر جان مال ابرو و کار و نیز استفاده از حداقل تضمین خدمات قضایی دادرسی عادلانه و نظایر ان است.این موضوع امری حقوقی است زیرا معاهده ای است مربوط به حوزه قواعد بین المللی حق افراد که در ان زمینه اعمال اجباری و ضمانت اجرا وجود دارد و مضافا دولت ایران بعنوان معاهده حقوقی به ان پیوسته است بنا بر این سالهاست از موضوع فرهنگی خارج و وارد حوزه حقوقی گردیده .به دایی جان در حین نوشیدن چای با سوهان قم سلام برسانید بفرمایید وای به حال شریعتی که متفکرش شمایید.اگر حقوق صرفا امری فرهنگی وداخلی باشد ارزشها ی کیفری اسلامی مورد اجرا نیز در این صورت امری نسبی و مربوط به زمان و مکان است پس ادعای جهان شمولی مذهب کجای کار است.اصول حقوق بشر برای این است تا امثال جنابعالی نفرمایند مصلحت کشور خو یش خسروان دانند و زمین کشاورزان بی پناه ورامینی را تصرف نمایند.شما هم خودشو ناراحت نکن مسافرت برو حق ماموریت را از ادا ر ه بگیر. اخوان و براردر زاده که سر کارند حوزه حقوق را برای اساتید یک لا قبای قانون مدار حقوق بگذارید.ممنون

-- sasany ، Nov 19, 2010

اسرائیل دختر بچه شش ساله فلسطینی را که زنده بگور می کند کدام نهاد سازمان سازمان مللی اعتراض می کند؟ لابد سنگسار کردن با بولدوزر کاترپیلار ارتش اسرائیل خشونت محسوب نمی شود.

-- میم ، Nov 19, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)