تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت یک عضو ستاد میرحسین موسوی

محمد عزلتی مقدم، رئیس کمیته ایثارگران ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، چهارشنبه ١٩ آبان بازداشت شده است.

به گزارش تارنمای کلمه، وی پس از دیدار برخی از فرماندهان جنگ ایران و عراق با میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت، بازداشت شده و پس از دستگیری، تماس کوتاه تلفنی با خانواده‌اش داشته است.


علت بازداشت این عضو ستاد موسوی که پیش‌تر از اعضای دفتر سیاسی سپاه پاسداران بود، اعلام نشده است.

همچنین ٢٢ شهریور ٨٩، حمید محسنی، مسئول دفتر میرحسین موسوی بازداشت شد و هم اکنون نیز در زندان است.

تارنمای کلمه که اخبار و دیدگاه‌های موسوی را منتشر می‌کند، هدف از بازداشت محسنی را «آغاز دور تازه فشارهای امنیتی بر موسوی» اعلام کرده بود.

فشارهای امنيتی بر موسوی و کروبی از پیش از برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال افزايش يافت

فشارهای امنيتی بر میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو تن از رهبران مخالف دولت از پیش از برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال که در آخرین جمعه ماه رمضان در ایران برگزار می‌شود، افزايش يافت.

همچنین در چند ماه گذشته مأموران امنیتی از مراجعه برخی افراد به منزل موسوی جلوگیری کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، دادستانی تهران برای جلوگیری از دیدار مراجعه‌کنندگان با میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دستور قضایی صادر کرده است.

شامگاه ٢٤ شهریور ٨٩ نیز نيروهای امنيتی با تفتيش و بازرسی دفتر موسوی، وسايل، کتاب‌ها و کامپيوترهای دفتر را جمع‌آوری کرده و با خود بردند.

به نوشته «کلمه» با اين هجوم نيروهای امنيتی به دفتر ميرحسين موسوی، فشارها و محدوديت‌ها عليه وی «وارد مرحله جديدی» شد. اين تارنما اضافه کرده بود: «تحرکات جديد نيروهای امنيتی حاکی از برنامه‌هايی است که دولت برای آينده تدارک ديده است.»

میرحسین موسوی شهریورماه گذشته در واکنش به این اتفاقات گفت که «فشارهای امنیتی مشکل صاحبان قدرت را حل نمی‌کند. تاريخ اين نوع مزاحمت‌ها به قدمت انتخابات (دهم) است. حمله به ستادهای انتخاباتی اين جانب که از همان عصر روز ۲۲خرداد شروع شد، مقدمه محدوديت‌های غير قانونی عليه بنده بود.»

به گفته وی «جنبش ريشه‌دارتر از آن شده است که با محدويت و يا حذف امثال بنده متوقف شود. ريزش مدام مشروعيت و نارضايتی‌های در حال انباشت وضعيت ويژه‌ای را در کشور ايجاد کرده است... آن‌ها جا دارد از خشم روزافزون مردم بترسند نه از ما.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)