تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
وزير علوم:

«در دانشگاه‌ها منتظر امام زمان تربيت کنيم»

کامران دانشجو، وزيرعلوم جمهوری اسلامی ايران گفت سنگ بنای مناسبات درون دانشگاه‌های ما برگرفته از مناسبات دانشگاه‌های غربی است.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، کامران دانشجو در همين رابطه با بيان اين‌که «با مشارکت فعال دختران و پسران در مسائل علمی موافق هستيم» نوع «اختلاط» بين دختران و پسران را بر اساس الگوبرداری از غرب غلط دانست.


وی گفت که دانشگاه‌ها بايد طبق مناسباتی که دين آن را تعريف کرده است عمل کنند.

وزير علوم افزود: «غرب خواستار غافل کردن ما از انتظار است و مناسبات بدون در نظر گرفتن وحی و هدايت انبياء غلط است.»

وزير علوم: چقدر لذت بخش و زيباست که استادی منتظر تربيت کنيم

کامران دانشجو علمی را درست خواند که جامعه را «يک قدم به سمت جامعه طراز امام زمان حرکت دهد» و تأکيد نمود که «در غير اين صورت پيشرفت و توسعه حاصل نخواهد شد.»

دانشجو افزود که هيچ علمی برای بشريت جز از مسير «انتظار» نتيجه نخواهد داد. منظور وزير علوم باور مذهب اسلامی شيعه به «انتظار» برای امام زمان، امام آخر شيعيان است.

وی گفت: «ما بايد در دانشگاه‌ها منتظر تربيت کنيم که بر اين اساس بايد دانشجويانی با بالاترين مرتبه علمی و ايمان توأم با علم تربيت کنيم.»

وزير علوم رساندن جامعه «به طرازی که آماده ظهور شود» را وظيفه سنگينی بر دوش دانشگاه‌های ايران دانست.

دانشجو در بخش ديگری از سخنان خود از «بازی سياسی» و «جنجال‌های سياسی» در دانشگاه‌ها سخن گفت و افزود: «محال است اجازه دهيم که با آموزش عالی کشور اين‌گونه برخورد شود. »

وی خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها گفت: «اجازه ندهيد عده‌ای که می‌خواهند سياسی بازی کنند شما را نيز وارد سياست کنند.»

تغيير اساسی در وضعيت دانشگاه‌های ايران و «اسلامی کردن» آن‌ها يکی از برنامه‌های اصلی جمهوری اسلامی ايران در شرايط کنونی است که برخی از آن با عنوان «انقلاب فرهنگی دوم» ياد کرده‌اند.

تغيير در رشته‌های علوم انسانی، حذف برخی از درس‌ها و برکناری گروهی از استادان دانشگاه‌ها بخشی از طرح «اسلامی کردن» دانشگاه‌ها به‌شمار می‌روند.

اسفند ١٣٨٨، کامران دانشجو، وزير علوم گفته بود که دانشگاه جای اساتيدی که عليه «نظام جمهوری اسلامی» فعاليت کنند، نيست.

وزير علوم افزوده بود: «شفاف و واضح می‌گويم افرادی مورد نياز ما در دانشگاه‌ها هستند که التزام عملی به اسلام و ولايت فقيه داشته باشند.»

وزير علوم همچنين در مهرماه جاری «مهم‌ترين مشکل بر سر راه اسلامی کردن دانشگاه‌ها را برخی اساتيد دانست که فاقد جهان‌بينی اسلامی هستند.»

به عقيده وزير علوم ايران، اسلامی کردن دانشگاه‌ها، «جهاد مقدس» است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هیچ کسی‌ ندونه خودت خوب میدونی‌ که از چیزایی داری حرف میزنی‌ که اعتقادی بهشون نداری فقط به خاطر ماندن در سمت وزارت است که چنین حرفهایی‌ میزنی، حفظ این سمت خیلی‌ برات مهم نباشه چون وزیر احمدی‌نژاد بودن پست‌ترین شغلیه که میتونی‌ داشته باشی‌

-- بدون نام ، Nov 10, 2010

کی تو این مملکت انسان هایی بر سر کار خواهند آمد که حرف دهنشان را بفهمند. من بیشتر آرزو نمی کنم. فقط آرزو می کنم کسانی بر ما حکومت کنند که نه مدیر و مدبر و بصیرتمند باشند... فقط حرف دهنشان را بفهمند!

-- بدون نام ، Nov 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)