تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

احکام قطعی چهار فعال سياسی صادر شد

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از قطعی شدن حکم عمادالدين باقی، بدرالسادات مفيدی، حسن زيدآبادی و عباس ميرزا ابوطالبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، جعفری دولت‌آبادی گفت: «احکام اين افراد قطعی شده و طبيعتأ اجرا خواهد شد و حبس حداقل محکوميت‌شان‌ است.»


عمادالدين باقی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر از ارديبهشت ۱۳۷۹ تاکنون سه بار روانه زندان شده و در مجموع چهار سال و نيم حبس را تحمل کرده است.

عمادالدين باقی که آخرين بار در هفتم دی‌ماه سال گذشته بازداشت شد، در شهريورماه گذشته به هفت سال زندان محکوم گرديد که شش سال آن به‌خاطر گفت‌وگو با آيت‌الله منتظری است.

دادستان تهران: حبس حداقل محکوميت‌ اين چهار نفر‌ است

اين برنده جايزه حقوق بشر مارتين انالز در سال ۲۰۰۹ در حال حاضر به قيد وثيقه آزاد است.

بدرالسادات مفيدی، دبير سابق انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ايران در هشتم دی‌ماه سال گذشته بازداشت و در دوازدهم مرداد ماه امسال محاکمه و به شش سال زندان و پنج سال محروميت از فعاليت‌های مطبوعاتی محکوم شد.

حسن اسدی زيدآبادی، عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکيم وحدت در ۱۲ آبان ماه سال ۸۸ بازداشت و پس از مدتی با قيد ضمانت از زندان آزاد شد، اما بار ديگر در تاريخ ۳۱ مرداد دستگير شد. وی به پنج سال حبس تعزيری و يک ميليون ريال جريمه نقدی محکوم گرديد.

عباس ميرزا ابوطالبی، رئيس دوره‌ای جبهه اصلاحات و معاون ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی در تهران، ۱۹ تيرماه سال گذشته بازداشت و پس از ۵۶ روز آزاد گرديد.

دادستان تهران در بخش ديگری از سخنان خود به موضوع استرداد سارا شورد، آمريکايی آزاد شده، اشاره نمود و بار ديگر تأکيد کرد که اگر در دادگاه حاضر نشود، «وثيقه‌ او ضبط می‌شود و عدم حضور او مانعی در محاکمه نخواهد بود.»

وی افزود احضار رسمی شورد بايد توسط دادگاه صورت گيرد و اين دادگاه نيز به تعويق افتاده است.

جعفری دولت‌آبادی گفت برای اين دادگاه طبق قانون هر سه متهم که دو نفر از آن‌ها در ايران هستند احضار می‌شوند.

شين باوئر، جاش فتال و سارا شورد سه کوهنورد آمريکايی در ماه ژوئيه سال ۲۰۰۹، در خط مرزی ايران و عراق بازداشت شدند.

جمهوری اسلامی ايران گفته است که اين سه آمريکايی برای «جاسوسی» به خاک ايران وارد شده‌اند.

قوه قضائيه ايران، شهريورماه ٨٩ سارا شورد را در ازای وثيقه مالی ۵۰۰ ميليون تومانی به خاطر آن‌چه که «دلايل انسان‌دوستانه» عنوان شد، آزاد کرد اما دو آمريکايی ديگر هنوز در زندان اوين تهران هستند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

**دادستان تهران در بخش ديگری از سخنان خود به موضوع استرداد سارا شورد، آمريکايی آزاد شده، اشاره نمود و بار ديگر تأکيد کرد که اگر در دادگاه حاضر نشود، «وثيقه‌ او ضبط می‌شود و عدم حضور او مانعی در محاکمه نخواهد بود.»** آخر این دگر چگونه دادستانی است که به یک متهم جاسوسی اجازه خروج از کشور را می دهد؟؟ پس محاکمات جاسوسانی چون هاله اسفند یاری و علی شاکری و غیره و غیره چه شد؟؟ قضییه جاسوس هزار چهره یعنی شهرام امیری چه شد؟؟ دادستانی در کشور بشکل یک دکان و مرکز اخاذی در آمده است و نه برای اجرای عدالت. راستی این آقای دادستان !! برای جراحی پلاستیک از برای حک نقش مهر سجده در پیشانی خود چه هزینه ای را تقبل کرده است؟؟

-- بدون نام ، Nov 10, 2010

اینهم مزدوری است مانند مرتضوی آدمکش

-- بدون نام ، Nov 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)