تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

هفدهمین جشنواره تئاتر ایرانی در کلن

هفدهمین جشنواره تئاتر ایرانی در تبعید از هفدهم تا بیست و یکم نوامبر با هنرنمایی هنرمندان ایرانی و اقغان در کلن برگزار می‌شود.


به گزارش رادیو زمانه، امروز، چهارشنبه ۱۰ نوامبر مجید فلاح‌زاده و بهرخ بابایی، مدیران هفدهمین جشنواره تئاتر ایرانی در تبعید در یک نشست رسانه‌ای اعلام کردند که هفدهمین جشنواره تئاتر ایرانی در ۱۷نوامبر آغاز به‌کار می‌کند و تا ۲۱ نوامبر ادامه خواهد یافت.


در این جشنواره امسال ۱۰ گروه تئاتری شرکت دارند. نمایش‌ها به زبان‌های فارسی و برخی نمایش‌ها به زبان آلمانی اجرا می‌شود.

مراسم افتتاحیه هفدهمین جشنواره تئاتر ایرانی در کلن ۱۷ نوامبر برگزار می‌شود. در این مراسم ابتدا یک گروه موسیقی افغان هنرنمایی می‌کند، سپس نمایش فصل سبز، کاری از گروه آویش در چهار پرده روی صحنه می‌رود. کارگردانی این نمایش را بهروز قنبر حسینی به‌عهده دارد و موضوع آن تجزیه مداوم و پیوسته جهان به فقیر و غنی و حاکم و محکوم است.

شب پیانوی ایرانی با هنرنمایی پژمان اکبرزاده و پویان آزاده از برنامه‌های جذاب هفدهمین جشنواره تئاتر ایرانی در کلن است

به گفته مجید فلاح‌زاده، یکی از مدیران هفدهمین جشنواره تئاتر ایرانی در تبعید، از دیگر نمایش‌های قابل تأمل در این جشنواره پابرهنه، لخت، قلبی در مشت، و کمدی مهمانی است.

شب پیانوی ایرانی با هنرنمایی پژمان اکبرزاده و پویان آزاده از دیگر برنامه‌های دیدنی در هفدهمین جشنواره تئاتر ایرانی در کلن است. دکتر محمود خوشنام، کارشناس موسیقی و از همکاران ما در رادیو زمانه مجری این برنامه است.

نمایش‌خوانی و داستان‌خوانی به زبان فارسی از دیگر برنامه‌های هفدهمین جشنواره تئاتر ایرانی در کلن است.


بنا به گفته مجید فلاح‌زاده مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره تئاتر ایرانی در کلن در ۲۱نوامبر برگزار می‌شود.

مجید فلاح‌زاده هدف این جشنواره را «ایجاد پل‌های ارتباطی بین مهاجران از طریق تئاتر و دیالوگ» خواند.

نخستین بار در سال ۱۹۹۴جشنواره تئاتر ایرانی در کلن به همت مجید فلاح‌زاده و بهرخ بابایی برگزار شد. از آن زمان تاکنون این جشنواره هر سال در ماه نوامبر در شهر کلن برگزار می‌شود.

مجید فلاح‌زاده، نویسنده تاریخ اجتماعی و سیاسی تئاتر در ایران از چهره‌های شناخته شده تئاتر ایران است. او مدتی در افغانستان به فعالیت‌های هنری خود در زمینه تئاتر مشغول بود و سپس، پس از مهاجرت به آلمان این فعالیت‌ها را در شهر کلن ادامه داد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)