تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مخالفت با آزادی نازنين خسروانی

با وجود صدور قرار کفالت برای نازنين خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی، مسئولان زندان اوين از دريافت کفالت برای وی خودداری کردند.

به گزارش خبرگزاری حقوق بشر ايران (رهانا)، نازنين خسروانی، سرانجام روز گذشته، در ششمين روز بازداشت خود، از زندان اوين با خانواد‌ه‌اش تماس تلفنی گرفت.


بنا بر گزارش فوق، خانم خسروانی که از روحيه مناسبی برخوردار بوده در تماس تلفنی خود گفته است که در بند ۲۰۹ زندان اوين و در سلول انفرادی به سر می‌برد.

از سوی ديگر وب‌سايت «تا آزادی روزنامه‌نگاران زندانی» به نقل از اعظم افشاريان، مادر نازنين خسروانی نوشت که او در تماس خود گفته است مسئولان زندان برای طی‌شدن مراحل آزادی وی اعلام کرده‌اند بايد کفيل معتبر به دادسرا معرفی شود.

نازنين خسروانی در تماس تلفنی خود گفته است که در بند ۲۰۹ زندان اوين و در سلول انفرادی به سر می‌برد

خانواده اين روزنامه‌نگار زندانی پس از اين تماس، به سرعت به دادسرای اوين مراجعه کردند اما مسئولان زندان از پذيرفتن کفيل خودداری نمودند و گفتند، نازنين تحت نظر مقامات قضايی است و شرايط آزادی ندارد.

نازنين خسروانی صبح جهار‌شنبه ١۲ آبان‌ماه جاری بازداشت شد. مأموران امنيتی پس از تفتيش منزل، وی را بازداشت کرده و کامپيوتر و وسايل شخصی‌‌اش را نيز با خود بردند.

يک روز از پس از بازداشت وی مأموران امنيتی بار ديگر خانه خانواده اين روزنامه‌نگار را مورد تفتيش قرار دادند.

روز شنبه گذشته مسئولان زندان اوين به خانم افشاريان گفته بودند که نام دخترش در فهرست زندانيان اين زندان قرار ندارد.

مادر اين روزنامه‌نگار زندانی روز گذشته به دادگستری مراجعه و با دادستان تهران ديدار کرد که در اين ديدار عباس جعفری دولت‌آبادی به وی گفت دخترش با او تماس خواهد گرفت.

اعظم افشاريان اظهار اميدواری کرده است که بازداشت دخترش تنها يک «سوء تفاهم» باشد چون به گفته وی نازنين در هفت ماه گذشته هيچ‌گونه فعاليت مطبوعاتی نداشته و در خانه به‌سر می‌برده است.

نازنين خسروانی پيش‌تر در روزنامه‌های اصلاح‌طلب بهار، دوران امروز، سرمايه و کارگزاران که همگی توقيف شده‌اند، کار می‌کرد.

در يک سال گذشته و پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، ده‌ها روزنامه‌نگار در اين کشور بازداشت و به حبس محکوم شده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

همه این آتیشا از تو گور facebook بلند میشه.

-- رضا .ر ، Nov 10, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)