تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ايران اردوگاه‌های کار اجباری می‌سازد

سردار حسين آبادی، رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر نيروی انتظامی اعلام کرد که در حاشيه شهرهای بزرگ ايران اردوگاه‌های کار اجباری ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار حسين آبادی، با اشاره به موافقت برای ساخت اردوگاه‌های کار اجباری افزود نخستين گروهی که به اين اردوگاه‌ها اعزام می‌شوند خرده‌فروشان مواد مخدر خواهند بود که «پس از انتقال از زندان‌ها، در سخت‌ترين شرايط ممکن به فعاليت و کار می‌پردازند.»


ساخت اين اردوگاه‌ها بر اساس موافقت وزارت کشور و برای اولين بار در ايران صورت می‌گيرد.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر گفت اردوگاه‌های کار اجباری با هماهنگی قوه قضائيه، سازمان زندان‌ها، پليس مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزيستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه‌اندازی می‌شوند.

سردار حسين آبادی: خرده‌فروشان مواد مخدر در اردوگاه‌های کار اجباری به سختی و شدت به‌کار گرفته می‌شوند تا در هنگام خروج از اين اردوگاه‌ها ديگر به سراغ فروش مواد مخدر نروند

به گفته سردار حسين آبادی، خرده‌فروشان مواد مخدر در اردوگاه‌های کار اجباری «به سختی و شدت به‌کار گرفته می‌شوند تا در هنگام خروج از اين اردوگاه‌ها ديگر به سراغ فروش مواد مخدر نروند.»

وی تاريخ ساخت اين اردوگاه‌ها را «در آينده نزديک» عنوان کرد.

در تهران هم‌اکنون طرح «امنيت محله‌محور» از سوی نيروی انتظامی در حال اجراست که هدف آن بنا به گفته مقامات امنيتی ايران مقابله با «اراذل و اوباش و فروشندگان مواد مخدر» است.

در همان چند روز نخست اجرای طرح «امنيت محله‌محور» در تهران، بيش از ۱۰۰ نفر بازداشت و نزديک به ۴۰۰ نفر ديگر شناسايی شدند تا در روزهای بعدی دستگير شوند.

سردار حسين ساجدی‌نيا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در روز ۱۱ آبان‌ماه جاری از آمادگی پليس برای گرداندن دستگيرشدگان در سطح محلات «برای عبرت ديگران» خبر داد. وی گفت اين اقدام در صورت اجرا بر اساس دستور مراجع قضايی انجام می‌گيرد.

جمهوری اسلامی ايران تاکنون طرح‌های مختلفی را در زمينه مبارزه با جرم‌های اجتماعی به اجرا گذاشته است. برخوردهای خشن نيروی انتظامی در اجرای اين طرح‌ها همواره مورد انتقاد مدافعان حقوق بشر بوده است.

افراد و نهادهای پشتيبان حقوق بشر، خبرهايی از اين‌گونه طرح‌ها منتشر کرده‌اند که نشان از نقض حقوق بشر دارد. بسياری از اين خبرها هيچ گاه مورد تأييد رسمی حکومت ايران قرار نگرفته‌است.

از جمله اين خبرها، انتقال افراد دستگير شده به بازداشتگاه کهريزک و شکنجه دادن آنان بود که برخی از اين افراد بلافاصله و بدون محاکمه قانونی اعدام شدند.

به گزارش سازمان عفو بين‌الملل در سال ۲۰۰۹ ميلادی در ايران بيش از ۴۰۰ نفر اعدام شده‌اند که طبق گزارش‌های رسمی بيشتر اين افراد در رابطه با اين‌گونه جرم‌های اجتماعی بازداشت شده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

به به. هر دم از این باغ بری می رسد. بالای درشم یه تابلو بزنن مثل دروازه ورودی آشویتز: Arbeit macht frei

-- ویدا ، Nov 9, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)