تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مهدی کروبی: قضات «کاره‌ای» نیستند

مهدی کروبی یکی از رهبران مخالف دولت کنونی ایران می‌گوید که قضات در برخورد با مخالفان «کاره‌ای» نیستند و «حرف اول و آخر» را بازجویان امنیتی می‌زنند.

به گزارش تارنمای کلمه، کروبی، پنج‌شنبه ششم آبان جاری در دیدار با خانواده‌های حسن اسدی‌ زیدآبادی و علی جمالی دو عضو زندانی سازمان دانش‌آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت)، وضع کنونی ایران را «بسیار بد و نگران‌کننده» خواند.


از راست: حسن اسدی زیدآبادی، علی جمالی

حسن اسدی زیدآبادی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «اجتماع و تبانی به‌قصد برهم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رئیس‌جمهور، شرکت در تجمعات غیرقانونی و تشویش اذهان عمومی» به پنج سال حبس تعزیری و یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.

علی جمالی نیز از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب تهران به اتهام «توهین به رهبر، توهین به رئیس‌جمهور، تبلیغ علیه نظام و تجمع و تبانی برای برهم زدن امنیت داخلی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است.

به گفته کروبی، چون واکنش مردم برای حکومت ایران «قابل انتظار» نبوده، دست به سرکوب مردم زده است

وی خطاب به حکومت و حامیانش که می‌گویند اعتراضات به پایان رسیده، گفت: «اگر این چنین است، پس چرا هر روز از فتنه سخن می‌گویید؟ اگر فتنه مرده است، پس چرا پشت سر مرده صحبت می‌کنید و از کوچک‌ترین حرکت‌ها بیم دارید و نگرانید؟ اگر فتنه مرده است، پس چرا بگیر و ببندهایتان تمامی ندارد؟»

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران پس از گسترش اعتراض مخالفان دولت به نتیجه انتخابات بحث‌برانگیز ریاست‌جمهوری سال گذشته، آن را «فتنه» خواند.

وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و لباس‌شخصی‌ها نیز در یک سال و نیم گذشته ده‌ها نفر از مخالفان دولت و معترضان را بازداشت کردند.

به گفته کروبی، «حرکت قانونی و حق‌طلبانه مردم ادامه دارد و با بگیر و ببندها، حرکت اصلاحی مردم متوقف نمی‌شود.»

وی در این دیدار همچنین گفت که حکومت ایران برای «حفظ قدرت و یک‌دست کردن حاکمیت»، انتخابات را با «ظواهر دموکراتیک» برگزار می‌کند تا «افراد خاصی از صندوق‌ها بیرون بیایند.»

کروبی افزود: «این مسأله به تدریج ادامه پیدا کرد تا اینکه در انتخابات دهم ریاست‌جمهوری که اوج بی‌احترامی به آرای مردم صورت گرفت، مردم واکنش جدی نشان دادند.»

به گفته این رهبر مخالف دولت، چون واکنش مردم برای حکومت ایران «قابل انتظار» نبوده، دست به سرکوب مردم زده است.

وی برخورد با اعضای دفتر تحکیم وحدت و سازمان دانش‌آموختگان ایران را که از حامیان مهدی کروبی در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری در سال ١٣٨٨ بودند، «برخورد با خودش» خواند.

کروبی همچنین گفت که «اراذل و اوباش که سابقه مشروب‌خوری و عربده‌کشی» داشته‌اند، جزو حمله‌کنندگان به منزلش بوده‌اند.

شهریورماه گذشته در چند شب پیاپی منزل کروبی مورد حمله لباس‌شخصی‌ها قرار گرفت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

تیترتان بسیار عالیست. آنها که با قوه قضاییه سر و کار دارند به صحت این ادعای آقای کروبی واقفند که قضات زیادی در این سیستم وجود دارند که صرفا برای همین امور تربیت شده‌اند، و تمامی پرونده‌های سیاسی و امنیتی هم به همین به اصطلاح قاضیان سپرده می‌شوند تا صرفا ظاهرا رسیدگی کنند.

-- راهی ، Oct 30, 2010

بعد از 22 خردا اعدامها به صورت مخفی در آمد که مردم تظاهر نکنند و بطور ساده ترور در روز روشن.خانواده هائی که فرزندانشان در چنگ اهريمنان است راه اميدی دگر ندارند.

-- بدون نام ، Oct 31, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)