تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

دفتر حزب اعتماد ملی رفع پلمپ شد

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نيا، قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملی، از رفع پلمپ دفتر اين حزب در ايران خبر داد و اعلام کرد که به حزب اعتماد ملی اجازه فعاليت داده شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رسول منتجب‌نيا با اعلام اين خبر، برکناری مهدی کروبی، دبيرکل حزب اعتماد ملی را تکذيب کرد و افزود اين حزب جلسه‌ای نداشته است که بخواهد چنين تصميمی بگيرد.


رسول منتجب‌نيا، قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملی

منتجب‌نيا درباره فعاليت‌های آينده حزب اعتماد ملی گفت: «در حال حاضر بايد بررسی کنيم که چه نوع فعاليتی را در فضای کنونی می‌توانيم داشته باشيم، اما هنوز به نتيجه قطعی نرسيده‌ايم.»

وی فعاليت حزب اعتماد ملی را در راستای آرمان‌های انقلاب، آيت‌الله خمينی، رهبر انقلاب ايران و چارچوب نظام جمهوری اسلامی دانست.

منتجب‌نيا برکناری مهدی کروبی، دبيرکل حزب اعتماد ملی را تکذيب کرد و گفت حزب جلسه‌ای نداشته است که بخواهد چنين تصميمی بگيرد

قائم مقام دبيرکل حزب اعتماد ملی افزود: «حدود پنج سالی است که حزب اعتماد ملی تلاش موفقيت‌آميز داشته است، اما متأسفانه با برخوردی که با حزب صورت گرفت، کار متوقف شد.»

۱۷ شهريورماه ۱۳۸۸ دفتر مهدی کروبی، دبيرکل حزب اعتماد ملی و از رهبران مخالفان دولت کنونی ايران مورد حمله قرار گرفت و اسناد و مدارک موجود در آن جمع‌آوری شد. ساعتی پس از اين اقدام دفتر حزب اعتماد ملی در شهرک غرب تهران نيز پلمپ شد.

مهدی کروبی يکی از نامزدهای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران بود که در وقايع اعتراضات به نتايج اين انتخابات بارها مورد حمله نيروهای مدافع دولت قرار گرفت.

روزنامه «اعتماد ملی»، ارگان حزب اعتماد ملی، نیز در روز ۲۵ مرداد ماه سال گذشته به دستور سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران توقیف گرديد. انتشار اعتماد ملی زمانی متوقف شد که مهدی کروبی در سخنانی به حملات گروهی از امامان جمعه به خود و دیگر اصلاح‌طلبان پاسخ داده بود.

در مردادماه گذشته محمود عباس‌زاده مشکينی، مديرکل سياسی وزارت کشور گفته بود که کميسيون ماده ۱۰ احزاب تصميمی برای توقف فعاليت حزب اعتماد ملی نگرفته است.

وی در مورد پلمپ دفتر اين حزب گفت: «دفتر، يک مکان فيزيکی است و ممکن است به‌خاطر اتفاقی که آن‌جا رخ داده با حکم مرجع قضايی پلمپ شود و اين الزامأ به معنای توقف فعاليت تشکيلاتی نيست.»

اين در حالی است که کميسيون ماده ۱۰ احزاب و مقامات قضايی ايران در طول ماه‌های گذشته بارها از انحلال دو حزب اصلاح‌طلب ايران، جبهه مشارکت ايران اسلامی و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی سخن گفته و اعلام کرده‌اند که اين دو حزب اجازه فعاليت در ايران را ندارند.

حزب اعتماد ملی توسط مهدی کروبی در سال ۱۳۸۴ بنيان گذاشته شد.

اين حزب پس از تأسيس، ضمن انتقاد از عملکرد اصلاح‌طلبان ايران در جريان مجلس ششم، رويکرد و خط فکری جداگانه‌ای را اتخاذ نمود و در جريان انتخابات مجلس هشتم نيز مسير خود را از «ائتلاف اصلاح‌طلبان» جدا کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با سلام
شايد اين اقدام بازتاب سفر رهبري به قم باشد.
بايد منتظر بازتاب هاي بعدي باشيم.

-- مهدي نادري نژاد ، Nov 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)