تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

مذاکره ايران با چند کشور برای ساخت هواپيما

منوچهر منطقی، رئيس سازمان صنايع هوايی ايران از مذاکره با چند کشور برای ساخت هواپيماهای ۹۰ تا ۱۲۰ نفره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، منوچهر منطقی گفت ايران برای ساخت چنين هواپيماهايی با چند کشور در حال مذاکره است اما از اين کشورها نامی نبرد. وی گفت در صورت قطعی شدن اين موضوع آن را اعلام خواهند کرد.


منوچهر منطقی، رئيس سازمان صنايع هوايی ايران

رئيس سازمان صنايع هوايی ايران گفت که در اين کشور هواپيماهای ۵۹ نفره ساخته می‌شود اما چون ميزان اشغال صندلی در طول سال در هواپيماهای مختلف ۹۰ تا ۱۲۰ نفر است و اين هواپيماها بازار زيادی در سطح بين‌المللی و کشور دارد، اقدام به ساخت اين هواپيماها کرده‌اند.

وی اظهار داشت: «در کشورهای جهان سوم به ازای هر يک ميليون نفر تعداد هواپيماها را اندازه‌گيری می‌کنند، در کشورهای در حال توسعه به ازای هر يک ميليون نفر حدود ۹۰ هواپيما وجود دارد و در کشوری با جمعيت ۷۰ ميليون بايد ۶ هزار و ۳۰۰ هواپيما وجود داشته باشد.»

منوچهر منطقی: در ايران به ازای هر يک ميليون نفر ۹ هواپيما وجود دارد که نشان می‌دهد ما فاصله زيادی با کشورهای در حال توسعه داريم

وی در همين رابطه افزود: «در ايران به ازای هر يک ميليون نفر ۹ هواپيما وجود دارد که نشان می‌دهد ما فاصله زيادی با کشورهای در حال توسعه داريم بنابراين با توجه به وجود ظرفيت بالا در اين مجموعه، برنامه‌ريزی کرديم تعداد هواپيماها افزايش يابد.»

منطقی همچنين از ورود هواپيمای ۱۴۰ به شبکه هوايی ايران خبر داد که برای فاصله‌های زير يک‌هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار کيلومتر طراحی شده‌اند.

وی گفت هواپيمای ۱۴۰ تا سه‌ماهه پايان سال جاری وارد شبکه هوايی ايران، هم در بخش‌ داخلی و هم خارجی می‌شود.

رئيس سازمان صنايع هوايی کشور افزود: «بخش هوايی يکی از بخش‌هايی است که وجود تحريم‌ها می‌توانست بيشترين آسيب را به اين بخش برساند ولی تمرکز خود را روی طراحی و ساخت گذاشتيم و به توانمندی خوبی رسيديم که در نمايشگاهی بخشی از توانمندی‌ها ارائه می‌شود.»


تحريم اقتصادی آمريکا عليه ايران، بزرگ‌ترين مشکل صنعت هواپيمايی ايران است که موجب شده اين کشور نتواند ناوگان هوايی خود را تجهيز و نوسازی کند.

اين تحريم‌ها بعد از انقلاب‌ ايران آغاز شده و بر اساس آن اين کشور نمی‌تواند هواپيماهايی که بيش از ۱۰ درصد قطعات تشکيل دهنده آن‌ها آمريکايی باشد خريداری کند حتی اگر اين هواپيماها در کشورهای ديگر ساخته شود.

گفته می شود ايران ۷۰ فروند هواپيمايی مسافری در اختيار دارد که عمر متوسط آن‌ها بالای ۲۵ سال است و پيش‌بينی می‌شود اگر اين کشور نتواند هواپيما‌های جديدی به ناوگان خود اضافه کند اين صنعت با مشکلات جدی‌ مواجه خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خوشبختانه کشور ولایی ما نیازی به این تکنولوزی ندارد وما ئرارای انسانهای با هوشی هستیم که ئر نهان این الوسایط النقلیه را تولید وبه جامعه تحویل میدهند وآنان نیز ذوق استفاده اش را دارند ما بجایی رسیده یم که در همین هفته تنها یک چشمه اش را دانشجوی نازنین چالوسی نشان داد که تخریم کنید ما کم هزینه ترش را میسازیم اما گویا حراستی ها حراسشان برداشته بود که مباد کپی برداری شود جلوی این نمایش علمی را گرفتند تا وقتی هم رفقای سابق برادران تروتسکیست ولنینیست واف وپف ها هستند به جهنم که سالی حتا دهها ایراین از آن بالا ها به ته دره جهنم سقوط کنند وقتی هر بیسوادی مدیر ووکیل ووزیر میشود وقتی سر وکار ما بدست الله کرم است هواپیمایمان هم اله کرمی میشود کجای مملکت را انسان مدیر ومدبری در دست دارد که این یکی را انتظار معجزه داشته باشیم

-- حاج ملخ الدواله ، Oct 29, 2010

به تعداد محدودی "میکروفن" برای بیان حرفهای "منطقی" نیاز است.

-- ایران خودرو سابق ، Oct 29, 2010

باید در آن سازمان صنایع هوایی رو گل گرفت که همچین کسی مدیرعاملش هست! از اون فاجعه بارتر اینکه این آقای دزد کلاهبردار قبلا مدیرعامل ایران خودرو بوده!
الحمدالله یه آدم درست و درمون در این حکومت فخیمه وجود نداره.

-- سلطان سنجر ، Oct 29, 2010

يک ماشين خارجی سر هم ميکنند گند ميزنند. وای از آن روزی که هواپيما بسازند.
مشکل از همين آقا و امثال اين افراد است که مملکت ما را دو دستی چسبيده اند. مشکل ما فرا تر از تحريم هاست. صندلی هواپيما توليد کنند که مردم روی آن صندلی های کثيف داغون ننشينند.

-- تقی ، Oct 30, 2010

در زمان شاه منفور که همه دوستان کرواتی و تحصیل کرده سر کار بودند و با توجه که شاه دست نشانده امریکا بود،چه تحول علمی و صنعتی در کشور بوجود امد.مگر در ان زمان جز افتابه و لگن چیز دیگری ساخت وطن بود؟؟مطمعنأ اکر تحریم نمی شدیم تا امروز خیلی وسائل و لوازم را مردم ایران می ساختند.حمایت نوکران استعمارگران و سیاسیون راست و چپی رادیکال از تحریم ها هرگز کمکی به مردم ایران نبوده و هدف هم سقوط دولت ایران نیست.بلکه استعار فقط قصدش تضعیف موقعیت اخوندها در کشور و منطقه است و تلاش می کند افسار اخوندها را در امور سیاسی کشور در اختیار بگیرد.سیاست غرب در انجام کودتا و انقلاب رنگین با بن بست روبرو شده و فعلا کسی که بتواند مثل اکبر شاه سر تعظیم فرود اورد،در ایران نیست.اکبر شاه هم اخته شده و تاریخ مصرفش هم گذشته است.اکنون ایران دوستان باید متحدانه با سیاست تحریم توسط غرب مقابله نموده و راه دمکراسی واقعی و زندگی بهتر برای مردم مسلمان و غیر مسلمان را هموار کنند.هر سیاسی مبتدی میداند که رشد اقتصادی و دمکراسی خواهی در ایران در تضاد با منافع اخوندها و استعمارگران است.لذا محکوم کردن تحریم ها باید در دستور کار احزاب و گروه های مردمی ایرانی و خارجی قرار گیرد.پاینده ایران_پیروز باد مبارزات ازادیخواهی و ضد استعماری مردم مسلمان و غیر مسلمان ایرانی

-- mansour piry khanghah ، Oct 30, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)