تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

نامه اولين دادستان انقلاب به وزير اطلاعات

مهدی هادوی، نخستين دادستان انقلاب ايران نامه‌ای خطاب به حيدر مصلحی، وزير اطلاعات نوشت و در آن ضمن اعتراض به بازداشت فرزندش از وضعيت دستگاه قضايی انتقاد کرد.

به گزارش سايت کلمه، مهدی هادوی با اشاره به بازداشت فرزندش محمدامين هادوی، خطاب به وزير اطلاعات نوشته است: «هيچ دولتی نمی‌تواند مملکت را يواشکی و دزدانه اداره کند. تشکيلات رسمی نمی‌بايد مانند دزدان مسلح و آدم‌ربايان عمل کند.»


محمدامين هادوی روز جمعه ۲۳ مهرماه بازداشت گرديد و به مکان نامعلومی منتقل شد. سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه جاری نيز شفيق هادوی، فرزند محمدامين هادوی بازداشت شد.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران در روز چهارم آبان‌ماه اعلام کرد که محمدامين هادوی به جرم امنيتی بازداشت شده است اما اطلاعات بيشتری در اين‌باره نداد.

هادوی: هيچ دولتی نمی‌تواند مملکت را يواشکی و دزدانه اداره کند

مهدی هادوی در نامه خود که رونوشت آن به آيت‌الله آملی لاريجانی، رئيس قوه قضائيه نيز ارسال شده، نوشته است که مأموران با «لباس نامناسب» و بدون نشان دادن حکم از خانه فرزندش بازرسی کرده‌اند.

وی نوشته است: «مگر وزارت اطلاعات ارگان رسمی نيست. چرا اقدام به دستگيری دزدکی می‌کنند و هيچ اطلاعی به کسانش نمی‌دهند. هويت زندانيان گوانتانامو و ابوغريب مشخص بود ولی در اين‌جا معلوم نيست چه کسی می‌گيرد، چرا می‌گيرد و به کجا می‌برد.»

نخستين دادستان انقلاب، دليل اين‌که مأموران امنيتی از نشان دادن حکم قضايی خودداری می‌کنند را اين دانست که نشان دهند «دستگاه قضا هيچ‌کاره است و مأموران شما هر کاری بخواهند می‌توانند بکنند.»

مهدی هادوی در بخش ديگری از نامه خود از دستگاه قضايی ايران انتقاد کرد و نوشت: «قاضی در اين دستگاه مأمور اجراست. نه تنها مأمور اجرای شما که قدرت داريد بلکه حتا مأمور اجرای بخش خصوصی است.»

وی وضعيت دستگاه قضايی ايران را اسفناک خواند و افزود: «چنين قضاتی هر که را شما متهم کنيد محکوم می‌کنند و مسئوليت زندانی شدن و محکوميتش به‌عهده شماست. به دستور شما عده‌ای مسلمان و مؤمن در زندان هستند. شنيده‌ام اخيرا برخی را به جرم نماز خواندن غير قانونی! گرفته‌ايد. آيا از خدا پروا نمی‌کنيد؟»

وی خطاب به حيدر مصلحی نوشته است: «اين مناصب غنيمت نيست، آزمون آخرت است که کفر را می‌پسنديد يا ايمان را که گروهی اين، گروهی آن پسندند.»

مهدی هادوی، ۸۵ ساله، رئيس دادگستری شهر قم در سال ۱۳۴۲ خورشيدی بود که حاضر نشد حکم تبعيد آيت‌الله روح‌الله خمينی، رهبر آينده انقلاب ايران را امضا کند و به همين دليل از دادستانی قم برکنار و به تهران منتقل شد.

هادوی پس از انقلاب به‌عنوان نخستين دادستان انقلاب برگزيده شد و مدتی نيز عضو شورای نگهبان قانون اساسی بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اقای هادوی ‌مشکل را باید در دستگاه قضائی وهویت سیاسی مسؤلین قضائی کشور جستجو کرد.قضات و کسانی که در دستگاه قضائی کار می کنند اکثرأ جزوی از نظام و یا عضوی از خانواده باند اخوندی هستند.لذا قادر به اعتراض نبوده و نیستند.ثانیا در دستگاه امنیتی کشور اکثر افراد حزب الهی و پاسدار نظام و مؤمن مشغول به کار می باشند که بسیاری از انان برای استقلال کشور وحفظ تامی ارضی ان خدمت ارزنده ای انجام داده اند و اکثرا در پاسداری از نظام ج.ا.ا. و کشور شهید داده اند و نیز اماده شهادت هستند.اکنون شما بفرمائید که چه کسی و یا چه مقامی قادر است از این پاسداران جان بر کف نظام خرده گرفته و یا انان را به دادگاه احضار کند؟ضمنا این مامورین امنیتی که سر خود وارد منزل دیگر هموطنان نمی شوند و خصومت شخصی هم با کسی ندارند.انان طبق دستور مقامات ارشد سازمان امنیت(اخوندها و اقازاده ها) عمل می کنند.مگر در زمان خدمت جنابعالی چنین نمی کردند؟؟اگر شما تمایل به رفع این مشکل امنیتی و قضائی دارید،باید در جهت استقلال قوه قضائیه گام برداشته و قضات کشور را متوجه این کجروی های گذشته و حال مسئولین نظام بفرمائید.ضمنا مسؤلیت اصلی چنین کج روی غیر دمکراتیک در درجه اول به عهده اقای خامنه ای و سپس به عهده قضات فرصت طلب در دستگاه قضائی بوده و بعد وزیر اطلاعات جوابگو می باشد ضمنأ کارمندان زحمت کش وزارت اطلاعات و امنیت کشور هیچ نقشی در این مشگل قضائی ندارند و هرگونه ایراد و انتقاد به انان سیاسی کاری و هرزه گوئی است.حتی شکنجه کردن و پرونده سازی برای سیاسیون ایرانی را نمی توان دلیل محکوم کردن و یا مجرم دانستن کارمندان وزارت اطلاعات و امنیت کشور دانست.هر چند که شکنجه کردن و پرونده سازی جرم است.فقط رهبر رؤسای قوه قضائیه و رؤسای سازمان امنیت وزیران مسؤلند.کارمندان فقط مسولیت اخلاقی دارند.اقای هادوی از خود بپرسید قضات که هستند و چه وابستگی فکری و اجتماعی در ایران دارند.انگاه متوجه خواهید شد که تف سربالا انداخته اید.توصیه من به جناب عالی و دوستان معترض به این مشکل قضائی و نقض حقوق انسانی این است که با تذکر های مکرر به اقای خامنه ای و اعتراضات مردمی در ایران و نیز پرهیز از همکاری و هم فکری با اجانب و عوامل انان شرایط تغییر روش سازمان امنیت کشور را فراهم اورید.فراموش نکنید که مامورین امنیتی هموطنان ما هستند و اگر در ایران به جای نظام اسلامی نظام دیگری،حتی کاملأ دمکراتیک و یا غیر مذهبی برقرار باشد،کشور نیاز به وزارت اطلاعات و امنیت دارد.لذا اشنا کردن مامورین به وظایف قانونی و مردمی ان سرمایه ای بزرگ برای دولت ج.ا.ا. و یا هر دولت دیگری خواهد بود.

-- mansour piry khanghah ، Oct 31, 2010

aghai hadavy faghat negran farzand khod ast !
kash in azharat ra bary hame zendanian va zodtar mikadid

-- shawn ، Oct 31, 2010

اتفاقا بسیار متین ومتقن صحبت کرده اند. متهم اصلی در این موضوع وزیر اطلاعات است وایشان به صورت مستدل ایشان را برجایگاه متهمی که باید پاسخ دهد نشانده اند.احاله کردن تمام مشکلات به اقای خامنه ای مشکلی را حل نمی کند.

-- بدون نام ، Nov 1, 2010

دوست گرامی وزیر اطلاعات خودش از اقای خامنه ای دستور می گیرد و اگر کوتاهی کند همچون وزیر قبلی محسنی اژه ای در مسند دیگری مشغول خدمت می شود.اقای محترم در اروپا اگر خطائی از کارمندان امنیتی صورت پذیرد،شخص وزیر زیر سؤال می رود. چون در اروپا یک مردم سالاری نسبی خوب وجود دارد.اما در کشورهای رو به رشد و دیکتاتوری کل دستگاه حاکمه و مخصوصا رهبر و یا خدایگان(شاه)همه دست در دست هم دارند.چطور است که اقای خامنه ای در رابطه با وحشی گریهای صهیونیستها و امریکائیان اطلاعات کافی و دست اول دارند ولی از زندانهای کشور بی اطلاعند؟؟مگر در نظام جمهوری اسلامی ولی فقیه حرف اخر را نمی زند؟؟طبیعی است که اگر خلافی در کشور صورت گیرد،در درجه اول شخص رهبر باید جوابگو باشد.البته اگر...اگر و باز اگر رهبر خبر نداشت،انگاه حق با شما بود و باید وزیر اطلاعات را به دادگاه صالحه احظار می کردند.خب حالا بفرمائید چرا اقای خامنه ای که ٣١ سال در ان کشور در مقامهای مختلف فعالیت داشته اند و با توجه به اینک در زمان شاه منفور هم زندانی بوده و حتما هم شکنجه شده ان، نباید یک سری به زندانها بزنند و از نزدیک بدنهای شکنجه شده و روحیات اشفته زندانیان سیاسی را شخصا ببینند.اینک این افراد به درستی و یا اشتباهأ به زندان افتاده اند هم باید مورد برسی ایرانیان مسلمان با وجدان قرار گیرد.بنده معتقدم اقای خامنه ای از شکنجه شدن زندانیان کاملأ مطلع بوده و چون ج.ا.ا. در شرایط سیاسی بدی قرار دارد،لذا ایشان صلاح را در این می دانند که با شکنجه کردن زندانیان اطلاعات بهتر و سریعتر بدست می اید.در ضمن دادستان کل و دادستانان استانها و شهر ها بعد از اقای خامنه ای مسؤل هستند و انان هستند که وظیفه خود در مقابل قانون و مردم را انجام نمی دهند.دوست گرامی اینها درد دل فردی بی طرف است که دلش به حال مردم مسلمان و غیر مسلمان درمانده و بی چیز در ایران عزیز می سوزد نه یک سیاسی کار قدرت طلب.موفق باشید

-- mansour piry khanghah ، Nov 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)