تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آغاز طرح امنيتی در ۸۰۰ نقطه تهران

سردار حسين ساجدی‌نيا، رئيس پليس تهران بزرگ از آغاز طرح امنيت محله‌محور در ۸۰۰ نقطه تهران با استقرار نيروهای عملياتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ساجدی‌نيا در اين‌باره گفت: «تاکنون دو هزار نقطه برای برخورد با مجرمان در سطح محلات شناسايی شده‌اند.»


وی افزود که پليس پس از شش ماه اجرای طرح‌های مختلف برای اجرای اين طرح برنامه‌ريزی اساسی کرده است.

رئيس پليس تهران بزرگ اظهار داشت که طرح امنيت محله‌محور بنا به درخواست مردم آغاز شده است.

افراد و نهادهای پشتيبان حقوق بشر، خبرهايی از اين‌گونه طرح‌ها منتشر کرده‌اند که نشان از نقض حقوق بشر دارد

سردار ساجدی‌نيا اين طرح را بيشتر برای برخورد با «اراذل و اوباش، سرقت، فروشندگان مواد مخدر، مزاحمان نواميس و حاملان سلاح‌های نامتعارف سرد» دانست و افزود: «از امروز به بعد حضور نيروهای پليس در سطح محلات بسيار گسترده است تا امنيت را در سطح محلات تأمين کنيم.»

رئيس پليس تهران بزرگ خبر اجرای طرح امنيت محله‌محور را چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود.

وی گفته بود: «در گذشته با پاک‌سازی يک نقطه در تهران معتادان و مجرمان به نقاط ديگر می‌رفتند و اقدامات خود را ادامه می‌دادند ولی با اجرای اين طرح تمام محلات و مناطق تهران برای مجرمان ناامن می‌شود.»

وی اعلام کرد که همه رؤسای کلانتری‌ها موظف شده‌اند تا امنيت و احساس امنيت را به طور کامل در محلات خود برقرار کنند.

جمهوری اسلامی ايران تاکنون طرح‌های مختلفی را در زمينه مبارزه با جرم‌های اجتماعی به اجرا گذاشته است. برخوردهای خشن نيروی انتظامی در اجرای اين طرح‌ها همواره مورد انتقاد مدافعان حقوق بشر بوده است.

افراد و نهادهای پشتيبان حقوق بشر، خبرهايی از اين‌گونه طرح‌ها منتشر کرده‌اند که نشان از نقض حقوق بشر دارد. بسياری از اين خبرها هيچ گاه مورد تأييد رسمی حکومت ايران قرار نگرفته‌است.

از جمله اين خبرها، انتقال افراد دستگير شده به بازداشتگاه کهريزک و شکنجه دادن آنان بود که برخی از اين افراد بلافاصله و بدون محاکمه قانونی اعدام شدند.

به گزارش سازمان عفو بين‌الملل در سال ۲۰۰۹ ميلادی در ايران دستکم ۳۸۸ نفر اعدام شدند که طبق گزارش‌های رسمی بيشتر اين افراد در رابطه با اين‌گونه جرم‌های اجتماعی بازداشت شده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

پس خبرهای داغ و شورش های مردمی داره شروع میشه از حالا اماده باش دادند با ٧٣ میلیون گرسنه و معترض چه می کنید زیر دست و پاشون له می شین شکم گرسنه دین و ایمون و فتنه متنه و چپی و راستی جاسوس و ضد انقلابی و انقلابی سرش نمی شه وقتی کارد به استخوانشون برسه همه با هم می ریزند تو خیابون ها

-- amir ، Oct 30, 2010

tamami in harékat az tarsé hokoomat dar moghabélé khashmé melat ast va bayad ham bétarsad ba tamamé kharab karihai ké dar in 30 sal bar iran rava dachteh

-- nédayé iran ، Oct 30, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)