تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
معاون امور فرهنگی وزارت کشور:

«ان‌جی‌او»ها نبايد فعاليت سياسی کنند

علی‌رضا افشار، معاون امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور ايران گفت سازمان‌های مردم‌نهاد (ان‌جی‌او) در رسانه‌ها نبايد دولت را تضعيف کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌رضا افشار اعلام کرد که سازمان‌های مردم نهاد «به‌هيچ عنوان نبايد فعاليت سياسی داشته باشند.»


وی افزود که اين سازمان‌ها «می‌توانند در جلسات خصوصی به سازمان‌های دولتی انتقاد هم بکنند ولی اين‌که در رسانه‌ها دولت را تضعيف کنند کار درستی نيست.»

معاون امور اجتماعی وزارت کشور گفت که اين وزارتخانه «تنها بر تشکل‌های مردم‌نهادی که بر اساس قوانين از سازمان‌های تخصصی (سازمان بهزيستی، سازمان ملی جوانان و ...) و وزارت کشور مجوز می‌گيرند نظارت دارد.»

افشار: هیچ‌یک از «ان‌جی‌او»های کشور در جریان حوادث بعد از انتخابات در داخل و خارج از کشور حضور نداشته‌اند

وی به اين سازمان‌ها هشدار داد که در ارتباطات برون مرزی «نهايت دقت» را به‌عمل آورند تا در «دام دشمنان» گرفتار نشوند.

در همين حال علی‌رضا افشار اعلام کرد که بر اساس آخرین اطلاعات از وزارت کشور و نیروی انتظامی در حوادث پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران هيچ‌يک از سازمان‌های مردم‌نهاد در داخل و خارج از کشور حضور نداشته‌اند.

افشار گفت وزارت کشور در نظر دارد ارتباط سازمان‌های مردم‌نهاد با دستگاه‌های دولتی را نزديک‌تر کند.

در حوادث پس از انتخابات اخير ايران و دادگاه معترضان دستگيرشده، در کيفرخواست دادستان عمومی عليه متهمان، بارها از نقش «ان‌جی‌او»ها در اين حوادث ياد شده بود.

در يکی از اين دادگاه‌ها نماينده دادستان عمومی تهران ضمن شرح «نقش "ان‌جی‌او"ها در اين وقايع» از برنامه «دشمنان» در اين رابطه چنين گفته بود: «ايجاد و حمايت مادی و معنوی از "ان‌جی‌او"ها جهت جريان‌سازی در لايه‌های مختلف اجتماعی و بهره‌گيری از پتانسيل و امکانات آن‌ها در شرايط مقتضی.»

همچنين در کيفرخواست آمده بود که «دشمنان انقلاب» با «شناسايی، جذب و توانمندسازی مراکز و افراد و اقشار مؤثر در جامعه مانند زنان، جوانان، "ان‌جی‌او"ها و ... در جهت نيل به اهداف معين» خود تلاش کرده‌اند.

در روز نهم شهريورماه امسال نيز حجت‌الاسلام حيدر مصلحی، وزير اطلاعات ايران در رابطه با «کمک مالی» برخی کشورها به رهبران مخالف دولت که مقامات ايران از آن‌ها به‌عنوان «سران فتنه» ياد می‌کنند، گفت: «اين کمک طی چند سال گذشته از طريق «ان‌جی‌او»ها و تشکيلاتی که با آنان همکاری می‌کردند، صورت گرفته است.»

وی افزود: «اين کمک موضوعی نيست که فقط در جريان انتخابات و فتنه صورت گرفته باشد، بلکه از گذشته سابقه دارد و حرکت‌هايی از گذشته دنبال می‌شد که می‌خواستند در انتخابات نتيجه آن ‌را بگيرند.»

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)