تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
چهار زندانی سياسی خطاب به نسرين ستوده:

«خانم ستوده در کنارمان بمانيد»

چهار تن از زندانيان سياسی ايران که در زندان رجايی‌شهر کرج محکوميت خود را سپری می‌کنند با پشتيبانی از خواسته‌های نسرين ستوده، وکيل بازداشت‌شده، خواهان پايان اعتصاب غذای وی شدند. گفته می‌شود نسرين ستوده تحت شکنجه‌های شديد قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فعالان حقوق بشر در ايران (هرانا)، منصور اسانلو، فعال کارگری، رسول بداغی، فعال کانون معلمان، عيسی سحرخيز، روزنامه‌نگار، حشمت‌الله طبرزدی، فعال سياسی؛ چهار زندانی‌ای هستند که طی بيانيه‌ای از نسرين ستوده پشتيبانی کرده‌اند.




آن‌ها با بيان اين‌که از اعتصاب غذای خانم ستوده آگاه شده‌اند، خطاب به وی اعلام کرده‌اند که «ايران در راه آزادی‌خواهی به مبارزی همچون شما نياز دارند و آرمان‌خواهان راه آزادی ايران هم برای خشت روی خشت گذاشتن آزادی در ايران به راه نگاه می‌کنند و به همراهان‌شان.»

چهار زندانی سياسی اين اقدام نسرين ستوده را «باعث افتخار» دانسته‌اند و ضمن اعلام حمايت از وی و بيان همدردی با خانواده او نوشته‌اند: «از شما وکيل و مبارز دربند می‌خواهيم تا اعتصاب غذای‌تان را بشکنيد تا بيش از اين نگرانی خانواده شما و آسيب به جسم و روان‌تان تشديد نشود.»

گفته می‌شود نسرين ستوده در بند ۲۰۹ زندان اوين در حالی که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد تحت شکنجه‌های شديدی قرار دارد

آن‌ها گفته‌اند که اين تقاضا از هشدار نسبت به نقض حقوق وی که «توسط مسئولان و متصديان صورت می‌پذيرد» کم نمی‌کند.

اين چهار زندانی در پايان نامه خود مسئولان امور قضايی ايران را خطاب قرار داده نوشته‌اند: «بايد خوب هوشيار باشند که آن‌گاه زندانی دست به اعتصاب غذا می‌زند که بخواهد از تنها راه ممکن برای رساندن پيام مظلوميت‌اش استفاده کند.»

اين زندانيان ضمن ابراز تأسف نسبت به جلوگيری از شرکت نسرين ستوده در مراسم ختم پدرش از مسئولان خواسته‌اند که به خواسته‌های وی رسيدگی کنند.

امروز گزارشات تأييد نشده‌ای منتشر شده است که بر اساس آن نسرين ستوده در بند ۲۰۹ زندان اوين در حالی که در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد تحت شکنجه‌های شديدی قرار دارد.

اين گزارشات حاکی از آن است که شکنجه‌ها به حدی شديد هستند که فريادهای او را هر شب ساير زندانيان سياسی زن می‌شنوند.

روز ۱۴ مهرماه جاری خبر رسيد که نسرين ستوده، وکيل پايه يک دادگستری و فعال حقوق بشر، در دوازدهمين روز اعتصاب غذای خود به‌سر می‌برد.

نسرين ستوده، وکيل بسياری از فعالان حقوق زنان، فعالان جامعه مدنی و کودکان محکوم به اعدام است که از تاريخ ۱۳ شهريور ۸۹ پس ازدريافت احضاريه‌ کتبی برای بازجويی، بازداشت شد و از آن زمان تا کنون در زندان اوين زندانی است.

اين وکيل دادگستری در روزهايی که در زندان به‌سر می‌برد، پدرش را از دست داد؛ با اين حال اجازه حضور در مراسم خاک‌سپاری پدرش و حتا تماس تلفنی با خانواده عزادارش نيز به او داده نشد.

نسرين ستوده به دو اتهام «اقدام عليه امنيت کشور» و «تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی» بازداشت شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در حالی که نسرین ستوده در زندان عدل علی زیر شکنجه است، برادران ریشو، ملا و عمامه دار و بی عمامه و کرواتی های چترباز و دورو در حال خارج کردن ميلیاردها دلار پول از ممکلتند تا بروند در غرب کثیف و پولهای پاکشان را آنجا خرج کنند. از بسازبفروش های آپارتمان گرفته تا قصر سازها و راه سازها و بازاریها و وارد کنندگان و صادرکنندگان که اصلا نمی دانند با این همه پول چه کنند!! اصلا از پول و ثروت چنان اشباع شده اند که در جهان نظیر ندارند! این روزها در تهران آژانسهای مسافرتی و کار چاقکن های ویزا سرشان بسیار شلوغ است. چند روز پیش بنده هم آنجا بودم ـ در یکی از این آزانسها ـ آقای بساز بفروشی آمده بود با زنش و دخترش که دماغش را تازه عمل کرده بود، من البته در اتاق انتظار بودم : آن آقا می گفت : من و خانمم از بابت یکی از ملکها در تهران برابر هفتصد ميلیون دلار پول داریم، یکی از ملکهای شما ما هشتصد ملیون تومان فروش رفته، البته چهار پسر من از سال گذشته دخل و خرجشان را سوا کرده اند و آنها هم خواهان رفتن به کاندا هستند و... بعد نوبت من بی چیز شد. به خانم ف . گفتم خانم معذرت می خوام ولی من ارقام نجومی را شنیدم ! آن خانم گفت ای آقا این ارقام را ما صبح تا شب اینجا می شنویم، دولت کانادا تند تند به این جور آدما ویزا میده. البته خیلی هام میرن انگلیس، یا فرانسه، یا آمریکا. خلاصه همین جور داره از این مملکت ارز خارج میشه.
طفلکی نسرین ستوده
امیداورم روزی برسد این روحانیت فاسد پاسخ این همه جنایتش را بدهد. آن روز دور نیست.

-- بدون نام ، Oct 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)